Gå til innhold

ferie etter fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest molly83
Skrevet

Er nettopp ferdig med fødselspermisjonen. De siste 4 mnd av permisjonen delte jeg og mannen permisjonen slik at vi jobbet 50 % hver og var hjemme 50 %. På jobben var det i denne perioden bare ledig 50 % fast stilling. skulle få 100 % igjen når jeg var ferdig med permisjonen. Tenkte at det ikke gjorde noe da jeg allikvel bare skulle jobbe 50 % og ha permisjon resten. jobben har da hele tiden betalt meg 50% og nav Resten 50% slik at det ble 100 % lønn tilsammen. nå sier jobben at jeg bare har ferie i 2,5 uke pga at jeg bare har hatt 50 %stilling. jeg som hadde tenkt til å ta 5 uker ferie nå for å forlenge permisjonen. Er det riktig at de kan gjøre det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nettopp ferdig med fødselspermisjonen. De siste 4 mnd av permisjonen delte jeg og mannen permisjonen slik at vi jobbet 50 % hver og var hjemme 50 %. På jobben var det i denne perioden bare ledig 50 % fast stilling. skulle få 100 % igjen når jeg var ferdig med permisjonen. Tenkte at det ikke gjorde noe da jeg allikvel bare skulle jobbe 50 % og ha permisjon resten. jobben har da hele tiden betalt meg 50% og nav Resten 50% slik at det ble 100 % lønn tilsammen. nå sier jobben at jeg bare har ferie i 2,5 uke pga at jeg bare har hatt 50 %stilling. jeg som hadde tenkt til å ta 5 uker ferie nå for å forlenge permisjonen. Er det riktig at de kan gjøre det sånn?

Jeg vet det ikke men hadde du 100% før du gikk ut i svangerskapspermisjonen så tror jeg ikke at de kan redusere din ferie.Hvordan du og din mann deler permisjonen har forsåvidt ikke arbeidgiver noe med for den kan du ta ut på konto i inntil 3 år.

Så dette tror jeg er tull, men hvor du kan få opplysninger om hva du har rett på vet jeg ikke. Er du organisert kan du ta kontakt med hovedtillitsvalgt og få hjep der med å finne ut av dine rettigheter. Lykke til.

Gjest molly_83
Skrevet

Ja,jeg hadde 100% jobb da jeg gikk ut i permisjon. Føler det er noe feil ja. Hadde det ikke vært for permisjonen hadde det jo ikke vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...