Gå til innhold

Hva gjør du når du kjeder deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hva gjør dere når dere kjeder dere?

Jeg sitter her nå og kjeder meg, og føler at jeg ikke har noe konstruktivt å ta meg til.

Oppvasken er tatt, gulvene er rene, klesvasken står på, det er ingenting morsomt på tv, og jeg slår ihjel tiden på kvinneguiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser en bok eller tegneserie, lærer meg nye strikketeknikker, hører på lydbok mens jeg pusler med håndarbeid, har tv-seriemaraton, jogger en tur, planlegger middager for de neste to ukene, slenger meg i parken (forutsetter jo godvær), børster katten, tar en ansiktsmaske eller annet velværerelatert, går på kjøpesenter for å se på livet og sikkert mye mer.

Skrevet

Surfer på nettet, redigerer bilder (hobbyfotograf), jogger, leser en bok...

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg kjeder meg faktisk aldri, det er alltid noe å ta seg til. Hvis det ikke er noe husarbeid så er det noe å stelle med ute i hagen ... går tur med hunden, trener ... eller så kan jeg godt sette meg ned i big-corner-stolen min og bare slappe helt av.

Sist jeg husker at jeg kjedet meg var når jeg var ung jente og ikke hadde noen å være med :ler:

Skrevet

Jeg kjeder meg heller sjelden eller aldri. Vanligvis gjør jeg forefallende husarbeid, leser bøker, kokebøker eller gamle blader om igjen, tegneserier etc., lager f.eks. syltetøy eller yoghurt, baker brød, leser litt til, spiller DS eller GameBoy, tar fotbad, trener, gjør yoga, fletter kurver, går ut i skogen... Hvis jeg virkelig, virkelig kjeder meg, ringer jeg til noen jeg kan skravle litt med - f.eks. søster.

Endeløse muligheter! Og jeg har ikke engang tv eller noen god internettløsning.

Skrevet

Jeg har gullfiskhukommelse, rekker aldri å kjede meg.

Skrevet

kan ikke huske sist jeg kjedet meg..

Skrevet

Kjeder meg aldri, men hadde jeg gjort det ville jeg lest en bok eller sovet. Evnt sett tv :)

Skrevet

Jeg kjeder meg aldi,jeg strikke, spille gitar eller jeg kjøre med hestvogn.

Skrevet

Når jeg kjeder meg er det lett at jeg begynner å kjedespise :gjeiper: Ofte når jeg kjeder meg fikser jeg noe god mat til meg og sambo. Når jeg ikke gjør det så går jeg en tur med valpen, leker med henne, leser litt rundt på nett, jogger meg en tur i maka, tar litt husarbeid som jeg ikke har gjort på en stund, vasker gulvene selvom at de er rene, eller tar meg en kveldstur med ei venninne eller en kompis :)

Skrevet

Hvis kjeder meg, så hender det at jeg begynner å rydde, lese i gamle blader, spille PS3, legge et puslespill, scrapbooke litt osv.

Skrevet

skraper meg ut av stress-less'n og setter meg på hobbyrommet. Setter på en lydbok, og begynner å mekke kort. Enten til en anledning, eller bare det som faller meg inn.

De som er laget kan sikkert bli finere, eller trenger stempel på baksiden "håndlaget kort av Wonders"

Prøver å unngå pc'n da jeg jobber med det på jobb.

Skrevet

Er det virkelig så mange mennesker her som aldri kjeder seg, eller er dere bare flaue for å si at dere bruker kjedesegtiden til å henge på kg?

Skrevet
:kghjerte: :kghjerte: helt sikkert
Skrevet

Når jeg kjeder meg pleier jeg f.eks å surfe på nett etter reiseblogger/artikler, lese en bok, spille Wii eller The Sims.

Skrevet

- Surfer på nettet

- Sover

- Leser

- Ringer noen

- Rydder/vasker

- Drar på besøk til noen

- Går meg en tur, med musikk på øret

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke på det å lese en bok som å kjede seg.. Det forbinder jeg heller med kos. Under pleddet i sofaen med kakao til. Det samme når det gjelder tv-serie-maraton. Det er jo kjempedigg! Trenger ikke kjede meg for å klare å sette meg ned å se det, akkurat.. Men, men, vi er jo forskjellige :)

Når jeg kjeder meg surfer jeg på nettet, leser blogger, børster katten (som noen over her sa), sorterer i bladhylla (kaster noen og beholder noen - da kikker jeg kanskje raskt i dem også), rydder i skuffer og skap eller lakker neglene.

Gjest Atanih2
Skrevet

For det meste sitter jeg på pc'en når jeg kjeder meg, men når det til og med ikke er noe som skjer her, så aner jeg ikke hva jeg skal ta meg til. Går jo nesten ikke noe bra på tv lenger heller.

Idag har jeg bakt kake, men det tok ikke så lang tid. Ellers kan det være jeg finner på å gå ut en tur, og ta med kameraet for å ta noen bilder. Men det har ikke fristet å gå på tur på lenge.

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke på det å lese en bok som å kjede seg.. Det forbinder jeg heller med kos.

Jeg ser heller ikke på det å lese som å kjede seg. Hvis jeg kjeder meg finner jeg på noe f.eks lese en bok, og da kjeder jeg meg jo ikke lenger. ;)

Gjest Constanze
Skrevet

Er det virkelig så mange mennesker her som aldri kjeder seg, eller er dere bare flaue for å si at dere bruker kjedesegtiden til å henge på kg?

Jeg for min del "henger" ikke på KG når jeg kjeder meg. Som oftest bruker jeg internett når jeg vil slappe av og kose meg.

De fleste mennesker som jobber full tid, har hus, mann, barn, hund, trening - samt familie og venner kjeder seg aldri. For meg er "tomme" tider på dagen ren luksus og jeg storkoser meg med å ikke gjøre noe.

Har ikke kjedet meg siden jeg var ung jente og alle venninnene mine var opptatt med andre gjøremål. Dersom jeg var "tvunget" til å sitte hjemme fordi alle andre var opptatt med sitt - da kjedet jeg meg ofte. Men aldri etter at jeg ble voksen og fikk min egen familie - da høres det helt luksus ut å kjede seg. De fleste folk idag er så stresset at de bruker halve sommerferien sin på å "komme ned" - eller for å føle roen. Sånn tror jeg svært mange mennesker idag har det ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...