Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ny gjest
Skrevet

Denne helgen var jeg på byen med noen kolleger, og samtalen kom inn på sex. Jeg var ganske full, og det var nok de andre også. Jeg syntes egentlig det var en tullesamtale, den handlet om hvilke mennesker vi aldri ville hatt sex med. Ved en anledning nevnte jeg "Æsj! jeg ville heller hatt sex med alle de mannlige kollegene mine enn disse personene". Da begynte kollegaen som satt nærmest å mase om hvem på jobb jeg helst ville hatt sex med, men jeg svarte ikke på det. Vi har jo begge kjærester og dette var i mine øyne kun en tullesamtale. Deretter sa han at dette var en intim samtale og så foreslo han at vi to kunne ha sex, og jeg trodde at han bare tøyset, så jeg svarte "jaså, du mener det" eller noe sånt. Etterhvert skjønte jeg at han kanskje mente det, og dreide samtalen inn på samboeren hans. Da tok han hintet og gikk hjem.

Likevel har jeg dårlig samvittighet nå. Jeg har en fantastisk samboer som jeg aldri ville vært utro mot, men jeg føler at jeg at jeg gikk over grensen med denne samtalen, selv om kollegaen min tok den mer seriøst enn den var ment fra min side. Jeg skal iallfall aldri diskutere sex med kolleger igjen! En ting er at jeg må forholde meg til denne mannen på jobb, en annen ting er at jeg nesten føler at jeg har vært "mentalt" utro mot samboeren min, selv om dette ikke var tilsiktet i det hele tatt. Har jeg grunn til å ha dårlig samvittighet overfor kjæresten min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke du har gjort noe galt her, egentlig.

Gjest ny gjest
Skrevet

TS her. Takk for svar, Linelia.

Har iallfall lært at jeg aldri skal diskutere sex med noen andre enn mine aller nærmeste venner. Det man sier kan så lett misforståes.

Gjest Anonym_mann_25
Skrevet

Om handlingen var rett eller gal tror jeg du har svaret på selv. Hvis du aksepterer at kjæresten din gjør det samme og har tilsvarende samtaler med sine kolleger, så er alt greit. Hvis du mot formodning skulle kjenne et stikk av ubehag dersom du hadde visst at dette var tilfelle, ville jeg nok karakterisert det som helt på grensen.

Ang. hvem man diskuterer sex og slike ting med; Er ikke det noe man diskuterer med partneren sin, og ikke andre? Klart, man må skille på graden av detaljer her. Er forskjell på å si "vi har det kjempefint og har mye sex", etc., eller "vi gjør slik og slik og han er sånn og sånn når jeg gjør...". Har et inntrykk av at mange jenter sliter med å snakke om sex med partneren. Kanskje det er vanligere å snakke om det med venninner? Hva tror dere? På min side kan jeg si at gutter er relativt overfladiske i omtalen av sex.

Gjest Nutella_bella
Skrevet

For en dritt han er.Du har ikke gjort noe galt han derimot er den dritt som har planer om å være utro.

Gjest ny gjest
Skrevet

Hei!

TS her igjen. Takk for tilbakemeldinger. Nå endte jeg opp med å fortelle kjæresten min om denne samtalen, nettopp fordi jeg følte at den var på grensen og at jeg hadde litt dårlig samvittighet. Vi ble enige om at en slik samtale var på grensen, men heldigvis syntes han ikke at den var over grensen.

Jeg er enig med deg, Nutella; det er kollegaen min som bør ha mest dårlig samvittighet siden han foreslo utroskap. Noe slikt var virkelig ikke i tankene mine, men jeg ser at samtalen kan mistolkes etter x antall øl og drinker.

Anony Mann 25: Takk for gode betraktninger. Dersom kjæresten min hadde vært i min rolle i denne samtalen, hadde jeg ikke blitt sint eller lei meg, men jeg hadde jo ikke ønsket at han skulle ha en slik samtale igjen med en kollega. Når det er sagt, så dreide samtalen seg heller ikke om sexlivet til noen av de involverte, men rett og slett om kjendiser man kunne/ikke kunne tenke seg å ha seg med. En slik samtale har vel mange hatt med venner, men her tok det altså en feil vending.

Skrevet

Jeg synes din kollega oppførte seg veldig ufint, og at du handlet så bra du kunne. Jeg vet hvordan det er, man vil jo ikke være en pripp særing, men morsom og sosial. Det var din kollega som var på kanten.

Skrevet

Jeg vil heller bli kalt prippen av folk enn å havne i sånne situasjoner. Det betyr jo ikke at man er det for det :)

Gjest No_glitter
Skrevet

Jeg ville også hatt dårlig samvittighet, men slik jeg ser det er det bare litt på grensen - i mitt tilfelle har jeg kjent kollegene mine mye lengre enn jeg har kjent kjæresten og vi er gode venner så det ville aldri blitt oppfattet som noe mer enn tull. Og det må være lov. Så lenge intensjonen var slik ser ikke jeg noe problem, men ville hatt dårlig samvittighet rett og slett fordi jeg har klare grenser og sex-prat ER forbeholdt kjæresten.

Synes du reagerer fornuftig jeg, tenker over hva som skjedde og gjør sikkert ikke sånne ting altfor ofte. Høres ut som om de automatiske grensene er på plass hos deg :klemmer:

Skrevet

Syns ikke du har gjort noe galt her, egentlig.

Ikke jeg heller. Dere snakket generelt om sex, hvem dere ikke kunne tenke dere å ha sex med. Du snakket jo ikke om hva du og kjæresten gjør i senga, det var ikke ditt og kjærestens sexliv som ble diskutert. At kollegaen la opp til noe mer er hans problem, du håndterte det på en måte som gjorde at han skjønte at han hadde driti på draget.

Generell sexprat syns jeg ikke er på grensen egentlig, det er når de impliserte diskuterer og utleverer sitt sexliv at grensen er nådd for min del.

Gjest gjest...
Skrevet

Kan jeg bare spørre om hvilket utested dere var på?

Gjest ny gjest
Skrevet

Takk for at dere har tatt dere tid til å svare. Har ikke tenkt å si hvilket utested dette foregikk på, nei. Byen vi bor i er ikke så stor og da kan det være mulig å gjette hvem vi er. Har ikke lyst til å henge ut noen.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...