Gå til innhold

Utgifter til fritidsinteresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til en gutt på 11. Pappa'n og jeg bor ikke lenger sammen, han har samvær med sønnen sin 10 dager i måneden. Sønnen vår går på fotball og har gjort det i flere år nå. Jeg har ikke krevd at faren har vært med på å betale kontingenten tidligere, men tenkte at det kanskje var på tide!? Tenker at jeg da kan kreve halvparten av han... Faren holder sjøl gutten med utstyr og følger opp både trening og kamper.

Kan jeg kreve halvparten, eller skal bidraget dekke dette? Hva gjør dere? Burde vi i såfall spleise på utstyret også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mamma til en gutt på 11. Pappa'n og jeg bor ikke lenger sammen, han har samvær med sønnen sin 10 dager i måneden. Sønnen vår går på fotball og har gjort det i flere år nå. Jeg har ikke krevd at faren har vært med på å betale kontingenten tidligere, men tenkte at det kanskje var på tide!? Tenker at jeg da kan kreve halvparten av han... Faren holder sjøl gutten med utstyr og følger opp både trening og kamper.

Kan jeg kreve halvparten, eller skal bidraget dekke dette? Hva gjør dere? Burde vi i såfall spleise på utstyret også?

Bidraget skal dekke både kontigent og utstyr til aktiviteten gutten driver med. Betaler far for noe som helst bør du være glad for det er ren bonus for deg.

Skrevet

Her dekker ikke far noen andre utgifter på barna enn maten de spiser hos han. Jeg står for alt ellers. Er jo det bidraget skal dekke.

Skrevet

Syns jo at det blir mye utgifter på meg da! 200 kroner i halvåret kan vel ikke være så mye for han å ofre? Han har spurt om vi skal spleise på utsyret, men det synes jeg blir tungvint med tanke på å sende det med til samvær, derfor kjøper vi hvert vårt sett.

Skrevet

Syns jo at det blir mye utgifter på meg da! 200 kroner i halvåret kan vel ikke være så mye for han å ofre? Han har spurt om vi skal spleise på utsyret, men det synes jeg blir tungvint med tanke på å sende det med til samvær, derfor kjøper vi hvert vårt sett.

400,- i halvåret kan ikke være så mye for deg å ofre heller? Og du har jo selv valgt at dere ikke skal spleise på utstyret. Egentlig skal du dekke alt, og naturligvis sørge for å sende det med barnet når han skal til faren sin ...

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg får bidrag og betaler alt til ungene.

Gjest wild bird
Skrevet

Da jeg mottok bidrag, dekket jeg alt. Eneste unntaket var konfirmasjon og tannregulering. Der delte vi regningene.

Skrevet

Vi har hatt delt omsorg og betalt for hvert vårt barn. Problemet er at det ene barnet (12 år) deltar på fotball, og det koster 3600,- pr år. Om du betaler 400 (som er litt mer enn det jeg betaler på mnd) så kommer du veldig rimelig ut av det.

Den andre forelderen har hatt kostnader som er MYE mindre i vårt tilfelle.

Skrevet

Jaja, da får jeg vel bare fortsette å betale da! Faren deler også utgifter til tannregulering, vi betaler halve hver. Vet at 200,- ikke er så mye penger, men det er prinsippet da.. alle monner drar.

Skrevet

Her ser vi eksempel på hvorfor ting ofte går skeis sier nå bare jeg.

"men det er prinsippet da..." Roten til mye vondt i den setningen da. Hva i alle dager prinsippet? Får du bidrag så skal du dekke denne typen utgifter. Ut av det lille du skriver fremstår det som at faren allerede betaler mer enn hva du kan kreve. At du har takket nei til f.eks. dekking av halvparten av utstyret - fordi det blir styr for deg - gjør ikke at du urimelig skal kreve i andre sammenhenger.

Er det rart det blir krig i verden sier bare jeg... Ting går så utrolig mye lettere hvis man er itt raus og ikke skal lage bråk om noe så lite som 200,-

Skrevet

Prinsippet er allerede fulgt, synes nå jeg, siden far holder gutten med utstyr. Da deler dere jo på det i praksis. Antagelig kommer far faktisk dårligere ut enn deg, siden utgifter til drakter, shortser, sokker og sko i løpet av en sesong glatt kommer opp i det dobbelte av det du betaler i kontingent- minst. Så jeg synes det virker som dere har fordelt det allerede.

Hilsen fotballmamma til tre

Skrevet

Skjønner ikke att du skulle ha krevd noe av den lille summen der. Jeg hadde helelr forstått att man kunne hørt med far hvis det var snakk om en aktivitet som var veldig dyr, men som barnet hadde stor glede av.

Her koster idretten til min datter 7000 kr i året, så komme utstyr utenom. Jeg betaler jo alt selv. Synes ikke jeg skal kreve noe ekstra av faren da han faktisk betaler bidrag.

Skrevet (endret)

200 kr i halvåret hadde jeg ikke gidda å mase om. Prinsipp eller ikke.

Endret av LukaFrost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...