Gå til innhold

Ble lovet leilighet.. men fikk den ikke allikevel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på visning på en leilighet for 2 uker siden. Jeg var interessert og fikk beskjed om at jeg skulle få den for ca en uke siden. Jeg skulle flytte inn om 2 dager og skrive kontrakt samme dag. Så ble jeg oppringt nettopp og ble fortalt at leiligheten ikke ble ledig allikevel da noen andre skulle bo der. Er dette lov? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg var på visning på en leilighet for 2 uker siden. Jeg var interessert og fikk beskjed om at jeg skulle få den for ca en uke siden. Jeg skulle flytte inn om 2 dager og skrive kontrakt samme dag. Så ble jeg oppringt nettopp og ble fortalt at leiligheten ikke ble ledig allikevel da noen andre skulle bo der. Er dette lov? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Det heter seg at en muntlig avtale er bindende på samme måte som en skriftlig, men hvis det ikke er noen som kan bevitne dette, er jeg redd du ligger dårlig an.

Skrevet

Det heter seg at en muntlig avtale er bindende på samme måte som en skriftlig, men hvis det ikke er noen som kan bevitne dette, er jeg redd du ligger dårlig an.

Jeg hadde med meg ei venninne på visning og samboeren min skulle jo også flytte. Men det er kanskje ikke "nok"? Hva gjør jeg? Kan jeg gjøre noe?

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg hadde med meg ei venninne på visning og samboeren min skulle jo også flytte. Men det er kanskje ikke "nok"? Hva gjør jeg? Kan jeg gjøre noe?

Da har du jo vitner. Jeg håper du får råd av andre her, for jeg vet dessverre ikke hvor eller til hvem du kan henvende deg for hjelp.

Skrevet

Dette har skjedd med meg også flere ganger. Da har det hendt slik at jeg har vist min interesse for leiligheten etter noen andre har gjort det, og de som først viste interesse for leiligheten gikk fra å skulle ha leiligheten til å ikke ha den så da fikk jeg klarsignal på at den var min. Men så kom de første leietakerne inn i bildet igjen siden de hadde ombestemt seg å skulle ha leiligheten likevel, og da ble jeg skjøvet ned på lista.

Ikke noen vits å dvele ved det. Det er surt, men jeg tror faktisk ikke det er så mye du kan gjøre med det.

Skrevet

Problemet er at det bare vil bli ord mot ord. Gå på andre visninger, og finn deg en annen leilighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...