Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet negativt i dag, til min store skuffelse. Men føler meg så gravid! Brystene blir bare ømmere og ømmere, det murrer i magen. Pleier ikke å ha ømme bryst før mensen vanligvis, men...

Er det mulig at man tester negativt ved ikke kommet mens, og at testen kan slå ut positivt om noen dager "på overtid"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. Noen ganger tar det lenger tid før kroppen produserer nok hcg til å slå ut på testen. Sjansen for det er vel kanskje ikke kjempestor, men absolutt mulig. Ta en ny test om noen dager igjen dersom mensen ikke har kommet :)

Skrevet

Takker for respons :)

Ja jeg skal teste igjen på onsdag. Spennende!

Skrevet

Jeg fikk ikke positiv test før 4 dager etter :) Testet hver dag.

Skrevet

Ja, det er mulig. Noen ganger tar det lenger tid før kroppen produserer nok hcg til å slå ut på testen. Sjansen for det er vel kanskje ikke kjempestor, men absolutt mulig. Ta en ny test om noen dager igjen dersom mensen ikke har kommet :)

Må bare rett deg på en ting selv om det er en detalj.

Kroppen produserer nok HCG på IKM hvis man faktisk er gravid, men nyrene til noen kvinner er supergode på å ta tilbake HCG til blodet så det ikke kommer noe/eller veldig lite i urinen. Etterhvert så vil det være så mye HCG i blodet at det må komme i urinen.

TS: prøv å teste om noen dager igjen. En uke på overtid burde ihvertfall gi et riktig svar.

Skrevet

(jeg som var AnonymBruker/TS her).

Vel- nå er jeg 4-5 dgr på overtid, og negativ test idag tidlig, fortsatt. WTF??

Sjansen for at det er en spire der inne er vel nå temmelig mikroskopisk...;)

Det er vel bare tante Rød som er forsinket.

Kan vel heller ikke være noe med nyrene (jfr. svar over) da jeg har vært gravid før, og da slo testen ut på dagen v/ IKM??

Mystiske, mystiske kvinnekropp... :fnise:

Skrevet

Problemet er vel at man ikke kan vite nøyaktig når man hadde eggløsning. Er den forsinket, vil selvsagt kroppen bruke lenger tid på å produsere nok HCG til at det slår ut på en test.

Skrevet

Intet håp lenger...da kom tante R :kjefte:

En uke på overtid. Og jeg som var så sikker. Man kan ikke stole på magefølelsen, i alle fall.

Ja ja, krysser fingre og tær for bedre lykke neste gang! :jepp:

Skrevet

Hei der! :)

Jeg lurte på om noen av dere (som er i samme situasjon som meg) har opplevd IVF, har les litt om det, men det høres veldig slitsom ut :snurt: . Vi skal sende papirene våre om noen uker og jeg gru gleder meg helt sykt! Det suger! ikke for at vi skal prøve på den måten men, alt det sykiske man må gå gjennom... :tristbla:

Masse lykke til til alle dere :kgbaby:

Skrevet

Hei der! :)

Jeg lurte på om noen av dere (som er i samme situasjon som meg) har opplevd IVF, har les litt om det, men det høres veldig slitsom ut :snurt: . Vi skal sende papirene våre om noen uker og jeg gru gleder meg helt sykt! Det suger! ikke for at vi skal prøve på den måten men, alt det sykiske man må gå gjennom... :tristbla:

Masse lykke til til alle dere :kgbaby:

Hei :) Det er en egen tråd her for de som holder på med IVF, der vil du nok få svar på det du lurer på og du kan lese om andres erfaringer. Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei :) Det er en egen tråd her for de som holder på med IVF, der vil du nok få svar på det du lurer på og du kan lese om andres erfaringer. Lykke til!

Så bra, takk!...er det en egen side mener du eller?? :gjeiper:

Endret av Katika

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...