AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Jeg skal begynne å studere og kommer antageligvis til å studere i utlandet. Kjæresten min sier at dette er greit og at vi kan fortsete å være sammen. Jeg har også tenkt å ta et kurs i japan i 3 måneder, men han sier at hvis jeg gjør det kommer han til å slå opp med meg. Jeg forstår ikke helt hvorfor, det er jo bare i 3 måneder og min drøm? Nå føler jeg at jeg må velge mellom mitt liv og han? hva velger jeg? Jeg er redd for å angre hvis jeg drar, men hvis jeg ikke reiser kommer jeg nok til å angre om 10 år eller noe. ¨ Vi har vært sammen i 1.5 år og bodd sammen i noen måneder. Trenger råd fra utsiden!
meelissa Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Hvordan kan han synes det er greit at du skal studere i utlandet, men ikke i Japan? Jeg ville prøvd å prate med han, og fortalt han hvor viktig det var for meg å dra.. Og sagt at jeg ikke så noen annen løsning enn å velge å dra dit. Jeg ville angret veldig om det plutselig ble slutt av en annen grunn, og jeg ikke hadde dratt bare pga han!
Gjest navnelapp Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Du kjem til å angre at du ikkje dro. Det eg angrar på i livet (og eg er over midtvegs) er desse reisene som eg ikkje gjorde fordi ein dust av ein mann holdt meg igjen. Viss han ikkje unner deg den reisa så er han ikkje verd det.
Gjest Awsome Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Om han velger å slå opp over 3 mnd i Japan når han allerede veit du vil studere i utlandet (og har sagt det er greit)... Eg ser ikkje heilt logikken hans :klø: Greit at du kommer til å være vekke i eit år eller fleire, men 3 mnd er eit problem? Eg sier følg drømmene dine.
Lady Stardust Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Ikke la han hindre deg i å reise. Kanskje han bare sier det han sier fordi han er så redd for å miste deg, eller for å være fra deg i en så lang periode (den er vel strengt tatt ikke så lang heller..), og ombestemmer seg om du sier at du har tenkt til å dra uansett? Om han ikke kan la deg bruke tre måneder på noe som er så viktig for deg, så er han kanskje ikke den rette for deg uansett. Jeg sier "Go for it", og se hva som skjer. Kanskje han forandrer mening når han ser hvor mye det betyr for deg.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Takk for fine svar! Jeg vet innerst inne at jeg bør dra for min egen del, men får slike vonde tanker som "tenk om han er den rette og han ikke vil ha meg tilbake?, hva om jeg aldri treffer noen som han? kommer jeg til å ende opp alene og ensom? innbiller jeg meg at det er dette jeg virkelig vil?" Det er en skummel tanke å være singel igjen, vet ikke helt hvordan det fungerer
Gjest MikeWaters Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 (endret) tenk om han er den rette Da hadde han ikke gitt deg et slikt ultimatum! Endret 16. august 2010 av MikeWaters
Gjest studina Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Hei! Vært gjennom det samme, eller nesten da. Var seks måneder i utlandet med en heller misfornøyd kjæreste hjemme i Norge som var snurt fordi jeg dro. Var også i tvil om jeg skulle dra, hadde faktisk akkurat samme tanker som deg! Jeg dro, og angrer ikke! Selv om det er verdt å notere at han slo opp med meg faktisk da jeg kom hjem. Han hadde glømt meg, sa han, noe jeg ikke tror på. Har han snart på kroken igjen, og regner med at det ordner seg utover høsten Men uansett: det er verdt det, likevel! Du opplever så mye, lærer så mye, og ikke minst lærer du ekstremt mye om deg selv, du lærer å være selvstendig og å bygge opp et nytt liv i et helt fremmed land. Og vet du? Det går an! Dra din vei!
MissStiles Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Er dette en del av din drøm, så ikke la han hindre deg. Elsker han deg virkelig, så venter han på deg. Hvis ikke, så er det hans tap.
Kruskakli Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 3 måneder er ingenting. Er 3 måneder av din drøm for mye for ham er han ikke den rette.
LukaFrost Skrevet 16. august 2010 #12 Skrevet 16. august 2010 For en kjæreste du har! Ikke la en kjæreste hindere deg i å ta en utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 "tenk om han er den rette" Da hadde han ikke gitt deg et slikt ultimatum! Enig med denne. Og den over som sier hun angrer på at hun ikke reiste. Her må du prioritere hva du vil ha ut av livet.. sitte hjemme og holde typen i hånden mens du gremmes over at han hindrer deg? For det kommer du til å gjøre. Det kommer til å ligge og gnage og irritere deg mer og mer. Reis! Opplev verden! Det er en uvurderlig erfaring som vil berike deg resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå