AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Her om dagen fant jeg tilbud på elipsemaskin på europris og slo til siden dette er noe jeg har ønsket meg LENGE men egentlig ikke har råd til.. Jeg stusset litt på det, siden jeg faktisk vil ha ordentlig trening, og da er kanskje ikke billigversjoner det beste å kjøpe I går fikk jeg den opp og reagerte på at det "tyngste" på den ikke var spesielt tungt. Er det meningen? Jeg har ikke prøvd elipsemaskin før så jeg vet ikke hvordan man trener best.. Er det best å trene "tungt" og fort, tungt, eller bare fort? Og SKAL det egentlig være mulig å stille inn ganske tungt på bedre maskiner? Føler meg litt dum men jeg har null peiling
meelissa Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Vi har en av de bedre, og den kan man stille inn blyyytungt på.. Hvorvidt der er best å trene sånn vet jeg ikke, jeg foretrekker litt tyngre enn medium belastning og heller litt fortere tråkking
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Vi har en av de bedre, og den kan man stille inn blyyytungt på.. Hvorvidt der er best å trene sånn vet jeg ikke, jeg foretrekker litt tyngre enn medium belastning og heller litt fortere tråkking takk for svar! da er det sikkert min som ikke er bra nok (altså, dårlig motgang), kan vel ikke forvente så mye når man kjøper billig Men har iallefall akkurat tatt meg en liten økt på 40 minutter og føler at det hadde effekt ihvertfall! sto at jeg hadde gått 10 km men jeg vet ikke jeg Hvor lenge vil dere som trener på elipsemaskin si er en grei økt?
meelissa Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Om jeg går 25 min er jeg stolt. Så 40 min med høy intensitet vil jeg si er en fin treningsøkt. Jeg jobber meg opp mot 50 min nå, men det kommer nok til å ta sin tid før jeg klarer det Men avhenger selvfølgelig av om du bare tråkker eller om du har motstand. Når jeg går 25 min har jeg ganske tung belastning og klarer derfor ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Vi har slik fra Europris, og jeg har kommet i form og vel så det med den. Står på den 40 min 4 dager i uka, og trener styrke 2 dager, fri siste dagen. Har fungert godt for meg. Etter hvert vil du finne supre stillinger på maskinen som virkelig får deg i gang. Feks bøy deg litt i knærne, og prøv å "løpe" så fort du kan uten å bevege overkroppen. Skal love deg du kjenner det i lårene da. Og så tar du 3-4 minutter der du gir på alt du har, så 2 min der du tar det litt rolig osv osv. Trenger ikke en maskin til 5000 med blytung motstand for at det skal fungere, en kan fint ordne en selv. Jeg er veldig fornøyd med vår europrismaskin
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Vi har slik fra Europris, og jeg har kommet i form og vel så det med den. Står på den 40 min 4 dager i uka, og trener styrke 2 dager, fri siste dagen. Har fungert godt for meg. Etter hvert vil du finne supre stillinger på maskinen som virkelig får deg i gang. Feks bøy deg litt i knærne, og prøv å "løpe" så fort du kan uten å bevege overkroppen. Skal love deg du kjenner det i lårene da. Og så tar du 3-4 minutter der du gir på alt du har, så 2 min der du tar det litt rolig osv osv. Trenger ikke en maskin til 5000 med blytung motstand for at det skal fungere, en kan fint ordne en selv. Jeg er veldig fornøyd med vår europrismaskin Oi, nå ble jeg glad! Bra å høre du har fått så bra resultater!! Og 4 ganger i uka er impressive, jeg håper jeg klarer noe sånt også (Selv om jeg merket veldig godt at å trene foran tv'en går utrolig mye fortere enn å glo i veggen som jeg gjorde før på tredemølla!) Prøvde det du sa med forskjellige stillinger og kjente det veldig godt i låra på enkelte av de, så du sier noe der.. Og jeg ble faktisk varm etterhvert, spesielt med litt små "intervaller". Så takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå