Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære vene!!! Jeg leste 170 kroner og hadde tenkt til å svare at det er "ingenting". Nei, den kosten der får de beholde for min del. Skrekk og gru! :tristbla:

Gjest Eurodice
Skrevet

Kom over ein alt anna enn billig augeskuggekost på strawberrynet frå shu uemura. Kosta ikkje mindre enn 1740. Altså..Hallo? Er det verkeleg nokon som brukar så mykje på ein kost til augeskugge? Og kvifor er den så dyr? Noko logikk i det?

Her er link:

http://no.strawberrynet.com/makeup/shu-uemura/eye-shadow-brush---kolinsky-brush/55706/?v=new#DETAIL

Årsaken til at denne og tilsvarende børster er så dyre, kommer av at sobelskinnet er svært eksklusivt, noe av det beste som finnes, fint og silkebløtt.

Skrevet

Finnes også malepensler av sobelskinn, de koster heller intet mindre enn 2500-3000 kr og oppover. Der brukes haletippen av sobelen, og før de kunne foredle hele skinnet drepte de dem ofte for verdien av bruken til malepenselen. Ikke helt dyrevennelige produkter heller før.

Skrevet

Nei vet du hva. Man trenger ikke sobel for godt resultat.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei vet du hva. Man trenger ikke sobel for godt resultat.

Det er jeg enig i. Jeg ville ikke kjøpt en børste til 170 kr. heller.

Skrevet

Børstene mine for en 20kr fra H&M gjør susen, og vel så det.

Skrevet

Stakkars sobel. Like greit at kostene er så dyre, ingen kommer til å kjøpe dem og færre sobler blir drept. :tristbla:

Gjest Eurodice
Skrevet

Stakkars sobel. Like greit at kostene er så dyre, ingen kommer til å kjøpe dem og færre sobler blir drept. :tristbla:

Dyrene blir nok drept i alle fall, og brukt til pelsverk. Det er det som er den egentlige bruken av sobel.

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på dette dyret og fant følgende på Google:

"Sobelen er et 50 cm stort mårdyr med en 15 cm lang buskete hale som leverer den høyverdige kronesobelpelsen. Derfor er den frittlevende sobelen nesten helt utryddet. 90% av all sobelpels kommer i dag fra egne oppdrettsanlegg."

Skrevet

Burde ikke være lovlig.... :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...