Gå til innhold

Julemarsipan i butikken ALLEREDE!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Hm. På den annen side: Har folk lyst til å spise julemaripan og drikke julebrus i oktober, må de gjerne gjøre det uten at jeg skal begynne å :fy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men marsipanen er dessverre vond' date=' smaker jo bare sukker. Jeg gleder meg til de små sjokoladefigurene som er fylt med gele kommer. Nam![/quote']

Enig, julemarsipan er pyton! Men de geléfigurene er nammenam ja! :sikle: Og de store rosa og hvite skumnissene.........

Skrevet

Det triste er at marsipan er best når den er fersk, og det er den jo ikke til jul dersom den kommer i butikkene nå :(

Gjest GreenSky
Skrevet

Men fabrikkene sørger nok for å produsere masse fersk maripan....? Problemet er vel kanskje at butikkene tar inn for mye og lar det ligge lenge hvis det ikke blir solgt med en gang.

Skrevet

Julen kommer alltid tidlig til handelsstanden. Tydeligvis er det lønnsomt også, ingen vil ha varer som ingen kjøper? Det er vel også et resultat internt i handelsstanden, naturlig nok om hvem som karprer kundene. Vi bruker jo astronomiske summer på julen. Men at det er alt for tidlig er jeg enig i, men det overrasker meg ikke. Regner med å se julevinuder i butikkene om ikke lenge. Marsipanen sin, den kan de forøvrig ha i fred. Liker ikke marsipan jeg.

Jennifer

Skrevet

Jeg boikotter marsipan og annet godteri i mange uker enda...

Vil ikke at jula skal vare et kvart år!!

-viXen-

Skrevet

Det er alt for tidlig....!!!

(og så er den aller best nå når den er fersk... :rodme: .. så jeg må vel smake)

Skrevet

Marsipan er kjempegodt det altså, men dette er altfor tidlig. Så akkurat det samme selv i butikken i dag og jeg måtte ærlig innrømme at jeg måtte sjekke pakkene for å kontrollere at det ikke var fra i fjor. :ler:

Synes hele juletiden går over styr når julemarsipanen kommer i begynnelsen av oktober!

Skrevet
Det er alt for tidlig....!!!

(og så er den aller best nå når den er fersk... :rodme: .. så jeg må vel smake)

dersom du kjøper så mye som en halv marsipangris før desember, så mister du retten til å klage på at de kommer så tidlig også.. (for da er jo du med å være årsaken til at de kommer så tidlig; nemlig at folk faktisk kjøper dem så tidlig!)

Skrevet

Jeg er mest fan av marsipanpølsene.. grisene er ikke så gode syns jeg.

Men bør jo ikke tenke på det nå! Minimum 2 mnd til jeg skal la meg friste...

-viXen-

Skrevet

Det er tidlig ja... men jeg blir allikevel litt glad inni meg kjenner jeg, når jeg ser en sånn rød liten firkanta pakke med marsipanpølser! (har ikke sett det enda jeg da, men det kommer vel litt seinere til oss utpå bygda... :ler: )

Det er jo bare å la være å kjøpe... det er nok en grunn til at de tar det inn så tidlig!

Synes marsipanen er best når den ikke er helt fersk jeg da! Den skal liksom ikke være helt myk men litt hard også... :rar jente:

Gjest Zalomine
Skrevet

Da havner vel dette i vårt hjem snart da...

Jeg liker slett ikke at jula kommer så tidelig nei, men min samboer liker snop, han liker sjokolade, han liker definitivt marsipan, og ja vips... han er meget glad i slike maripanpølser trukket i sjokolade.... Og han tenker ikke over at jule kommer for tidelig nei, han ser snop han.... guttehjerna ahns tenker bare "nam" i slike tilfeller....

Men, en helt annen ting: Jeg gleder meg til jul jeg! :nisse:

Skrevet

Det er jo så kjekt når den kommer, det er første tegn på at julen er på vei :)

Om 2 mnd er det advent og vips er det jul :hoppe:

Skrevet

Spiser ikke marsipan, men jeg synes det er tildig å begynne med julemarsipan allerede nå.

Det ultimate julegodtet er konjakk-kuler, nam, nam!! :rosasmil:

Gjest sunshine-t
Skrevet

jeg spiser ikk marsipan, mandarin,drikker julebrus eller noe som hører julen til før 1. desember! dette er juleting og det er ikke jul før i desember.

jeg syntes det er helt sykt at det selges juleting før desember :o :evil:

har mer enn villig skrevet meg og familien opp på listen,lillemy!!

Skrevet

Gleder meg til klementinene kommer jeg - og til appelsinene blir gode. DA er det jul da.

Ellers er jeg ferdig med innkjøp av julegaver, og har planlagt julefeiring allerede - jeg har nemlig termin med Knøttet julaften :nisse: :D

Så jeg har faktisk gått og tenkt på jul siden påske i år jeg :ler::ler: Skal jammen meg gå og kjøpe julemarsipan også før Knøttet blir så stor at jeg ikke får plass til noe :ler:

Men ellers er jeg helt enig med dere altså - det er for tidlig.

Skrevet

Synes faktisk at sesongbasert godteri som julemarsipan og påskemarsipan, ikke trenger å komme i butikken før det nærmer seg nettop jul og påske. Men produsentene tjener jo tydeligvis penger på oss, ellers hadde de vel ikke gjort det. Skal være fornøyd så lenge de ikke reklamerer for julegodteriet før senere :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...