Gå til innhold

Hygiene

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Og hvordan vann påvirker denne skjønner jeg ikke. En daglig vask eller to med vann sørger for at jeg er ren og lukter rent. Har ikke vært plaget med illeluktende underliv. Så der er vi nok forskjellige.

Vann tørker ut slimhinnene. Og da blir bakteriefloraen forandret.

Men jeg tror nok som du sier at det er forskjell på "tolreansen" til hver enkelt.

Jeg er som ashelia, kan gå flere dager uten å vaske armhulene og lukter ikke vondt av den grunn.

Men jeg foretrekker å vaske dem i blandt allikevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart individuelt. Jeg lukter sjelden svette under armene, ei heller på føttene. MEN jeg svetter i ansiktet, og i hodebunnen. Stor stas... :ler:

Skrevet

Bruker du ikke klut under armene engang på 3 dager??

Nei, hvorfor skal jeg det? Det lukter ikke noe, så hvorfor vaske? Vaske av prinsipp, slik at jeg får rød, sviende, vond hud? Det gidder jeg ikke.

Skrevet

Nei, hvorfor skal jeg det? Det lukter ikke noe, så hvorfor vaske? Vaske av prinsipp, slik at jeg får rød, sviende, vond hud? Det gidder jeg ikke.

Du må vaske deg så sjelden du vil for min del, men jeg har vanskelig for å tro at du ikke lukter noe etter tre dager uten vask.

Det er ofte slik at man venner seg til sin egen kroppslukt, men andre vil kjenne at det lukter av deg. Selvsagt ønsker ingen å fortelle deg dette, men det kan nok tenkes det har vært nevnt ellers...

At du skal få rød, sviende og vond hud ved normal hygiene, det synes jeg høres noe merkelig ut. Du må jo selvsagt passe på at såpe etc. er skylt bort, sitter rester av dette igjen på huden kan den naturligvis bli irritert. Og det er selvsagt viktig å bruke fuktighetskremer dersom man har tørr hud.

Skrevet

Kevlarsjäl, pleier jeg å lukte vondt?

Jeg har ømfindtlig hud, og får minst mulig vann på den. Dermed heller ikke klutvask, det er faktisk på mange måter verre for huden min enn dusj.

Skrevet

Jaha? Det må jeg snarest informere armhulene mine om! De går jo gjerne 3 dager uten vask, og det uten å lukte! Her er det noe alvorlig galt!

Nei, jeg er glad for at jeg slipper å ha det sånn. Jeg går gjerne 3-4 dager mellom hver dusj pga ømfintlig hud, og jeg klutvasker heller ikke pga samme grunnen. Samboeren min har aldri klaget, selv når jeg har spurt. Han vil at jeg skal lukte og smake KVINNE, ikke såpe.

Jeg hadde en periode som tenåring hvor underlivet mitt luktet veldig sterkt utover dagen, slik at jeg selv kunne kjenne det gjennom klærne om jeg satt i visse stillinger. Det var også den perioden hvor jeg dusjet to ganger om dagen... Man skal ikke vaske underlivet for ofte, selv ikke med bare vann, det ødelegger den naturlige bakteriefloraen som igjen kan produsere sjenerende lukt.

hehe, hvordan kan du vite sikkert at du ikke lukter etter tre-fire dager uten å vaske deg? Noe sier meg at samboeren enten ikke vasker seg så mye selv. Kjenner et par som ikke vasker seg så mye, de merker ikke sin egen lukt selv men kan love deg at det gjør alle vi andre.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

hehe, hvordan kan du vite sikkert at du ikke lukter etter tre-fire dager uten å vaske deg? Noe sier meg at samboeren enten ikke vasker seg så mye selv. Kjenner et par som ikke vasker seg så mye, de merker ikke sin egen lukt selv men kan love deg at det gjør alle vi andre.

Å herregud så mye rart folk kan drive å anta her inne da! Dette innlegget fikk meg til å le høyt.

Jeg møter Ashelia opptil flere ganger i uka, og kan stå for at hun ikke lukter vondt (lukter ganske godt faktisk) Dette gjelder samboern hennes også.

Nei, ta deg en bolle. Bare fordi du vasker deg hver dag betyr det ikke at dette er normalt for alle andre :) Folk er forskjellige.

Skrevet

Trodde du hadde lært det Kevlarsjäl, at man er ikke ordentlig reinslig med mindre man vasker seg fra topp til tå med desinfiserende såpe to ganger om dagen, i følge KG :lol:

Skrevet

Jeg ler og ler av denne tråden og alle de hysteriske vaskerne, Jeg trodde virkelig det var barnelærdom at å vaske seg hver dag ødelegger huden. Så de har faktisk rett i at de lukter fryktelig hvis ikke de vasker seg ekstremt ofte, de har jo en ikke fungerende eller fraværende naturlig bakterieflora.

De som vasker seg normalt lukter ikke slik.

Skrevet

Jeg husker jeg så en film en gang på begynnelsen av nitti-tallet om en gjeng kvinner i Nevada-ørkenen eller noe. Har glemt alt av handlingen, hvem som spilte etc., bortsett fra denne ene kommentaren: "These pussies haven`t been washed for a week".

Jeg blir fremdeles dårlig av denne. :spy:

Skrevet

Jeg bruker bare rent vann til kattevask f.eks om morgenen når jeg har dusjet kvelden før. Hvordan i huleste kan du få så sviende hud med klut og lunkent vann?? Tror du må ha en fæl hudsykdom som ikke tåler vann.

Skrevet

Jeg bruker bare rent vann til kattevask f.eks om morgenen når jeg har dusjet kvelden før. Hvordan i huleste kan du få så sviende hud med klut og lunkent vann?? Tror du må ha en fæl hudsykdom som ikke tåler vann.

vanlig eksem og tørr hud blir verre av vann og det er ganske normalt

Skrevet

Legens teori er at jeg har vasket på meg overfølsom hud... Tenk litt på den du, Vinnie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...