AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Jeg er så flau! Jeg er flau over å ha en kvinnekropp, og pleier å skjule den. det værste er jo at jeg har en veldig flott kropp... Jeg blir så flau over å være feminin, skjønner det bare ikke!!! Når jeg har sex blir jeg så flau, over situasjonen tror jeg. Jeg kan bli flau når jeg går bortover en vei, og jeg gå forbi menn som kan finne på å snu seg etter meg. Hvorfor er jeg så flau? Det ødelegger egentlig alt for meg ... Hvorda skal jeg få meg et liv om jeg skal være så flau!!! Jeg er faktisk snart 30 år
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Ja, jeg går til en psykiater, men jeg er så flau over å prate om dette, så et har jeg ikke klart... TS
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Kanskje noen syns jeg virker helt tilbakestående eller noe, men jeg er en helt normal, og har ikke problemer med hverdagen. Men når det kommer til det seksuelle, egentlig alt som har med det seksuelle, så blir jeg så flau!!! TS....
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Har du kjæreste da? I så fall, så kan det jo hende du kan snakke litt med han om dette. Hvis ikke så kan det hjelpe å snakke med noen andre som står deg nær. På hvilken måte blir du utilpass, blir du utilpass av selve blikkene eller evt. hva menn tenker om deg? Om du ønsker litt oppmerksomhet, vit hvertfall at menn snur seg etter jenter de syntes er pene, så ikke vær flau over å vise litt kropp. Hilsen mann
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Nei, jeg har ikke kjæreste, har aldri hatt det. Har bare hatt et lite forhold for noen år siden. Jeg har problemer med å være nær noen, vet liksom ikke helt hva som gjør meg flau. Tror det er blikkene som plager meg. Hva menn tenker vet jeg jo ikke uansett. Kanskje det at noen skal se meg i øynene og si fine ting til meg, eller at jeg skal vise meg fra min beste side og han skal like det han ser gjør meg flau. Det er så plagsomt å ha det sånn!!!! Hvis jeg hadde pyntet meg med fin kjole og pene sko, så hadde jeg vært flau over å gå selvsikkert gjennom et lokale eller bortover en vei, for da kommer blikkene. Husker en gang jeg skulle på fest, og ventet på t-banen. Merket at noen så bort på meg, og jeg følte meg dum og kjente at selvtilliten min begynte å svikte. Hadde vært fint om jeg hadde klart å si dette til psykiateren ...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Kanskje du er transeksuell? Hvis ikke jeg misforstår heelt her da? ta opp følelsene dine hos psykiateren, h*n har tausetsplikt, drit i hva vedkommende måtte mene om det, de har å holde en profesjonell maske
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Kanskje du er transeksuell? Hvis ikke jeg misforstår heelt her da? ta opp følelsene dine hos psykiateren, h*n har tausetsplikt, drit i hva vedkommende måtte mene om det, de har å holde en profesjonell maske Hehe, nei, jeg er ikke det, hehehe ... Jeg er en litt sjenert person, og jeg blir bare så flau! Ja, jeg kommer til å legge meg helt flat når jeg må fortelle dette, siden jeg er så flau. Dårlig kombinasjon... Er flink å skjule at jeg er sjenert og flau, da. Det dumme er da at jeg unngår mennesker og situasjoner. TS
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Ok, skjønner, virker som om du rett og slett er ganske sjenert med lav selvtillit? Mulig det kan fungere at du kler deg med mindre kroppsnære plagg i begynnelsen slik at du ikke får så mange blikk, deretter kan du bli mer lettkledd etter hvert som du blir mer komfortabel med det.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Hehe, nei, jeg er ikke det, hehehe ... Jeg er en litt sjenert person, og jeg blir bare så flau! Ja, jeg kommer til å legge meg helt flat når jeg må fortelle dette, siden jeg er så flau. Dårlig kombinasjon... Er flink å skjule at jeg er sjenert og flau, da. Det dumme er da at jeg unngår mennesker og situasjoner. TS Ok, da beklager jeg. bare fikk tanken utifra at du skrev at du var flau over å ha en kvinnekropp. synes ikke du skal legge deg flat eller være flau over det du forteller psykiateren. Føler du deg komfortabel med å ta opp andre ting med h*n? tenk at dette er jobben h*ns og de har sikkert hørt mye rarere ting enn det du forteller. Kanskje det du trenger hjelp til å styrke selvtilliten din og bli mer komfortabel med din egen kropp? er du misfornøyd med kroppen din og hvordan den ser ut eller er det mest det at du ikke liker blikkene og oppmerksomheten du føler at kroppen din tiltrekker seg?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Ok, skjønner, virker som om du rett og slett er ganske sjenert med lav selvtillit? Mulig det kan fungere at du kler deg med mindre kroppsnære plagg i begynnelsen slik at du ikke får så mange blikk, deretter kan du bli mer lettkledd etter hvert som du blir mer komfortabel med det. Men jeg er ikke så sjenert, jeg er bare sjenert når det gjelder menn. Å prate med de og å bli kjent med de. Har virkelig lyst til å bli kjent med en mann.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2010 #12 Skrevet 15. august 2010 Men jeg er ikke så sjenert, jeg er bare sjenert når det gjelder menn. Å prate med de og å bli kjent med de. Har virkelig lyst til å bli kjent med en mann. Ah, ok, I see. Mer sjenert for utseende idet du begynner å prate med noen kanskje. Vet du, det er helt normalt for mange om det er noen man liker, for man ønsker jo å ta seg best mulig ut for den man evt. er interessert i. Nå virker det jo som om du har noen ekstra utfordringer i forhold til dette, men ikke la det stoppe deg. Snakk med menn på treningsstudio, venners venner, hobbyer, ute på byen eller hva du enn liker å drive med, så får man etterhvert treninga, og etterhvert treffer du sikkert noen du også utvikler et dypere forhold til De fleste oppegående menn blir hvertfall ikke sur når ei jente gir hyggelig oppmerksomhet. Ja, man må kanskje tåle noen avvisninger i løpet av veien, men det lærer man seg også, for alle kan tross alt ikke like alle. Og etter en avvisning kan det neste være match.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #13 Skrevet 15. august 2010 Ok, da beklager jeg. bare fikk tanken utifra at du skrev at du var flau over å ha en kvinnekropp. synes ikke du skal legge deg flat eller være flau over det du forteller psykiateren. Føler du deg komfortabel med å ta opp andre ting med h*n? tenk at dette er jobben h*ns og de har sikkert hørt mye rarere ting enn det du forteller. Kanskje det du trenger hjelp til å styrke selvtilliten din og bli mer komfortabel med din egen kropp? er du misfornøyd med kroppen din og hvordan den ser ut eller er det mest det at du ikke liker blikkene og oppmerksomheten du føler at kroppen din tiltrekker seg? Ja, selvtilliten min er på bånn, og jeg har aldri hatt noe bra forhold til kroppen min. Den er fin. Mange som missunner meg den, men jeg har det ikke vel med meg selv. Har problemer med blikkene og oppmerksomheten den tiltrekker seg, men samtidig så har jeg hatt problem med å godta kroppen min som den er. Er nok ofte jeg har vært misfornøyd selv om jeg ikke har hatt grunn til det. Vet ikke helt hva jeg svarer her.. TS
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #14 Skrevet 15. august 2010 Ah, ok, I see. Mer sjenert for utseende idet du begynner å prate med noen kanskje. Vet du, det er helt normalt for mange om det er noen man liker, for man ønsker jo å ta seg best mulig ut for den man evt. er interessert i. Nå virker det jo som om du har noen ekstra utfordringer i forhold til dette, men ikke la det stoppe deg. Snakk med menn på treningsstudio, venners venner, hobbyer, ute på byen eller hva du enn liker å drive med, så får man etterhvert treninga, og etterhvert treffer du sikkert noen du også utvikler et dypere forhold til De fleste oppegående menn blir hvertfall ikke sur når ei jente gir hyggelig oppmerksomhet. Ja, man må kanskje tåle noen avvisninger i løpet av veien, men det lærer man seg også, for alle kan tross alt ikke like alle. Og etter en avvisning kan det neste være match. Håper jeg ikke har fremstilt meg som den sexbomben som får mye oppmerksomhet, for det er helt feil. Jeg har et normalt pent utseende, og iblandt er det noen som ser på meg. Jeg hadde syns det hadde vært lettere om jeg bare hadde vært sammen med noen, syns det er prosessen der man skal bli kjent og vise seg fra sin beste side er vanskelig. TS
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #15 Skrevet 15. august 2010 Ja, selvtilliten min er på bånn, og jeg har aldri hatt noe bra forhold til kroppen min. Den er fin. Mange som missunner meg den, men jeg har det ikke vel med meg selv. Har problemer med blikkene og oppmerksomheten den tiltrekker seg, men samtidig så har jeg hatt problem med å godta kroppen min som den er. Er nok ofte jeg har vært misfornøyd selv om jeg ikke har hatt grunn til det. Vet ikke helt hva jeg svarer her.. TS Ok, men dette høres absolutt ikke unormalt ut. Du kan jo f.eks skrive ned noen punkter av det du har fortalt oss her, ta det med til psykiateren din og si at du sliter med dette og at du ønsker å få hjelp til å takle disse følelsene bedre, muligens ved bruk av mestringsteknikker han har erfaring med som pleier å hjelpe. Håper det ordner seg, ikke gi opp! det blir nok bedre når du jobber målrettet med det! gi deg selv et kompliment hver dag, eller prøv å finn noe ved deg selv du er fornøyd med daglig. i mellomtiden kan du jo kle deg i klær som du føler deg komfortabel i, men som ikke gjør at du føler deg altfor eksponert for blikk osv. lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2010 #16 Skrevet 15. august 2010 For det første. ALLE har mer eller mindre dårlig selvtillit. Så og skylde på det alene er jeg skeptisk til. Du kommer aldri til å få en perfekt selvtillit uansett, men det betyr jo ikke at man kan fikse noen komplekser/personlige problem Men til TS; du sier at du blir flau av det som har med sex å gjøre, men nevner jo også situasjoner på gaten der du er flau over at du er, slik jeg forstår det, vakker? Er du redd folk skal tro at DU tror du er overlegen eller noe pga utseendet ditt? Er du redd at folk ikke skal se bak utseendet, men dømme deg på nettopp det alene? Kanskje det at noen skal se meg i øynene og si fine ting til meg, eller at jeg skal vise meg fra min beste side og han skal like det han ser gjør meg flau Dette gjør meg derimot mer forvirret. Kan du prøve å forklare det tydeligere? Du sier bare du blir redd for å bli flau. Men det blir for enkelt. Hva er det du egentlig er redd for, når du prater med menn?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #17 Skrevet 15. august 2010 Jeg klarer ikke å høre pene ting om meg selv, og jeg klarer ikke å tro på det. Jeg blir så lei meg, og det gjør så vondt!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #18 Skrevet 16. august 2010 Ok, men dette høres absolutt ikke unormalt ut. Du kan jo f.eks skrive ned noen punkter av det du har fortalt oss her, ta det med til psykiateren din og si at du sliter med dette og at du ønsker å få hjelp til å takle disse følelsene bedre, muligens ved bruk av mestringsteknikker han har erfaring med som pleier å hjelpe. Håper det ordner seg, ikke gi opp! det blir nok bedre når du jobber målrettet med det! gi deg selv et kompliment hver dag, eller prøv å finn noe ved deg selv du er fornøyd med daglig. i mellomtiden kan du jo kle deg i klær som du føler deg komfortabel i, men som ikke gjør at du føler deg altfor eksponert for blikk osv. lykke til! Takk, skal prøve på det
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #19 Skrevet 16. august 2010 For det første. ALLE har mer eller mindre dårlig selvtillit. Så og skylde på det alene er jeg skeptisk til. Du kommer aldri til å få en perfekt selvtillit uansett, men det betyr jo ikke at man kan fikse noen komplekser/personlige problem Men til TS; du sier at du blir flau av det som har med sex å gjøre, men nevner jo også situasjoner på gaten der du er flau over at du er, slik jeg forstår det, vakker? Er du redd folk skal tro at DU tror du er overlegen eller noe pga utseendet ditt? Er du redd at folk ikke skal se bak utseendet, men dømme deg på nettopp det alene? Dette gjør meg derimot mer forvirret. Kan du prøve å forklare det tydeligere? Du sier bare du blir redd for å bli flau. Men det blir for enkelt. Hva er det du egentlig er redd for, når du prater med menn? Det er ikke bare sex, men også seksuelle ting som gjør meg flau. Jeg er ikke vakker, eller jeg klarer ikke å se hva jeg er. Men jeg er redd for å være pen, for da blir andre sjalu eller sure på meg. Det er en følelse jeg ikke takler. Jeg opplever ofte at andre jenter er sure og nedlatende mot meg, og at gutter blir irriterte og avvisende når de ser meg. Kanskje jeg virker sur eller alvorlig selv, men det er bare for å skjule at jeg er sjenert og usikker. Nå er jeg totalt forvirret av alt, vet ikke hva jeg svarer på. Best å legge seg Takk for at dere er hobby.psykologer TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå