Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om de dyre hårproduktene man kjøper i hårsalonger er verdt pengene, i forhold til 'vanlig' sjampo.Hva er det som gjør at de er så mye bedre?

Noen frisører her inne som vet det?

Jeg bruker kun slike produkter og føler meg mer 'vel' med det..men føler at jeg kanskje bruker litt for mye penger på mitt eget velvære :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www. Lookfantastic.com

Bestill de der, MYE billigere. Varene kommer fort og uten problemer.

Det med at de er bedre er vel sant, nevnte noe i en annen tråd her om silikonen som fins i butikkshampo og som ikke er bra.

Skrevet

Jeg merker ikke forskjell på dyrt og billig, men har kort hår.

Skrevet

Når det gjelder shampo så vasker jeg håret like ofte om jeg bruker dyr eller billig shampo - har funnet en billig shampo som jeg er kjempefornøyd med. En frisør sa til meg en gang at det viktigste er at man skyller håret skikkelig etter vasken...

Men jeg forstår at man kanskje får litt mer "luksus-følelse" av dyre merker - jeg gjør det selv når det gjelder make-up og klær :wink:

Gjest Shivani
Skrevet

Har langt hår og håret blir ikke så "trått" og tovete etter vask med frisørprodukter. Det blir blankere og lettere å børste. Over tid syns jeg håret heller ikke blir å slitt (trenger å klippe sjeldnere). Og så er de fleste frisørproduktene drøye da. Har en flaske som jeg har brukt nå snart et halvt år, og den er halvfull fortsatt. Det er lenge siden jeg har brukt billigsjampo, men de brukte jeg opp på under en måned.

Skrevet

Min erfaring er at frisørshampo (og balsam) er mere konsentrert, og derfor egentlig ikke så mye dyrere enn den man kjøper på Rema. Synes det er utrolig praktis å slippe å kjøpe ny shampo "annehver uke", men en må selvfølgelig være obs på det slik at en ikke bruker like mye av en frisørshampo som en ville brukt av en annen shampo.

Oi... var jeg som ikke skulle være her, det hadde jeg glemt :oops:

Skrevet

Jeg bruker for det meste shampoo jeg kjøper i butikken.Ble sår i hodebunnen av en jeg kjøpte til frisøren og det gikk over da jeg gikk over til den jeg bestandig har brukt.

Jeg bruker innimellom og kjøpe shampoo på NECTAR,i form av såpestykker.Da blir håret glansfult og fint da.

koldbruna :vinke:

Skrevet

Den eneste forskjellen jeg merker er at de dyre varer så mye lenger

Skrevet

Takk for svar.

Ja , de dyre merkene er mye drøyere enn de billige.Men jeg visste ikke om det fakta at billige sjampoer inneholder så mye silikon... :-?

Skrevet

Jeg merker det best på hodebunnen jeg. Er allergisk.

De merkene jeg tolerer best er ganske dyre.....

Skrevet

Jeg brukte frisørshampoo når jeg hadde langt, tykt og slitt hår.. Når er det bare kort og ikke slitt.. Bruker head and shoulders.. Fikk anbefalt den av en frisør en gang pga flass eller tørr hodebunn. Ikke noe stort problem, men det ser så stygt ut!

Skrevet

Jeg merker stor forskjell på butikkshampo og frisørshampo - men det kommer an på shampoen selvfølgelig. Jeg har prøvd noen frisørshampoer som ikke er gode for håret mitt.

Nå har jeg langt, stripet, litt slitt hår - og føler jeg må spandere litt ekstra på håret mitt for at det skal holde seg pent.

Jeg synes ikke frisørshampoene er så mye drøyere - bruker lite shampo i forhold til megden balsam. Bortsett fra Kerastace da - den er superdrøy! Blir aldri ferdig med flasken!

Skrevet

Jeg har erfart at med butikksjampoen blir håret så mye mer fett en det som er "vanlig". Mener det har noe med silikonforbruket som egentlig er i butikksjampoen.

Skrevet

Merker veldig stor forskjell på dyr og billig shampo pga tendens til psoriasis i hodebunnen.

Billig shampo får psoriasisen til å blusse opp.

Har hørt at såkalte billige shampoer tørker ut både hår og hodebunn pga høyt innhold av alkohol. Alkoholinnholdet skal visstnok gjøre at shampoen skummer mer og lettere.

Aner ikke om dette stemmer.

Skrevet

merker stor forskjell mellom det merket jeg bruker nå og butikkshampoo. men har også vært borti 'frisørshampooer' som ikke var bedre på noen måte.

Skrevet

Jeg merker nok stor forskjell, har langt, farget hår med fall. Hvis jeg bruker en billige shampoo, jeg merker at håret ble tørket ut, etterpå med balsam ble en lag liggende igjen og håret ble fett og dødt. Med å bruke en dyrere shampoo, jeg merker med en gang forskjell. Fuktighet ble ikke rivet i fra håret når jeg shampoo, istedefor kjenner jeg at det ble rent og glått. Balsam ligger lett og renses vekk lett. Håret ble enkel å styler og har mye mer volum. Dessuten kan jeg går et par dager lenger uten å vaske håret når jeg bruker skikkelige gode shampoo. Jeg er mest glad i Redken og Kerastase produkter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kolonialbutikkshampoo er ikke så bra. Vel får du det billig, men legg merke til hvor mye du bruker i forhold til de dyre merkene hos frisør.

Ser folk bruker disse remashampoene og auser opp i håret.

Jeg kjøper shampo til kr ca 100, men trenger knapt en teskje til håret.

Mange har sagt de ikke har råd, men endrer syn når de ser hvor lenge de har den. Har anbefalt til mange som har et hår de ikke får til også. De ser på håret at det har skjedd noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...