Gjest Moan Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Hei Jeg håper noe her kan svare meg. Kjæresten min har en del "venner" på facebook, og det er ofte komentarer som hello sweetie, thank you darling osv begge veier. Han skriver dette til dem og. Så er det slik at han sier at Engelsktalende bruker slike ord i en annen betydning enn vi tenker osv.. Er det noen som kan svare meg på om dette stemmer.. Sweetie er for meg herlige deg,, eller søte deg osv...
Supramundane Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Det var i alle fall det da jeg bodde i Storbritannia. Sweetie, darling, honey - og ikke minst "love".
sophiaM Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Ja, de er mye mer vandt til å bruke ord som sweetie, honey osv. Ikke bekymre deg om det i det hele tatt, de gjør det mer for å være vennlige og høflige. Nothing personal, sånn sett
Gjest Xelle Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Ikke noe å bekymre seg for. Helt vanlig.
Gjest Anjelika Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Det stemmer ja. Til og med fremmede som bartendere og butikkansatte etc (både kvinner og menn) kan si "what can I do for you love/darling/sweetie?".
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Ja, det er veldig vanlig å bruke slike ord uten at det ligger noe bak (også til totalt ukjente mennesker). Særlig i USA, noe som ofte kan oppfattes som ganske overfladisk og kunstig "hyggelig" tone for oss som ikke er vant til det.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Jeg er halvt irsk og jeg er vant med at det er helt normalt å kalle hverandre love, honey, darling, pet, lamb osv.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Hei Jeg håper noe her kan svare meg. Kjæresten min har en del "venner" på facebook, og det er ofte komentarer som hello sweetie, thank you darling osv begge veier. Han skriver dette til dem og. Så er det slik at han sier at Engelsktalende bruker slike ord i en annen betydning enn vi tenker osv.. Er det noen som kan svare meg på om dette stemmer.. Sweetie er for meg herlige deg,, eller søte deg osv... Det er greit at de SIER mye slik over there, men de mener ikke en dritt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå