AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Mens jeg studerer i Oslo har min mor, som bor i Møre og Romsdal, passet på noe av det kjæreste jeg har, nemlig min steriliserte, kosete og flotte 5 år gamle hunnkatt. Nå har hun derimot fått jobb på Østlandet, og har nødt til å flytte på søndag. Hun skal bo hos andre familiemedlemmer til hun får seg permanent sted å bo, noe hun ikke vil kjøpe seg før hun vet at hun trives i jobben og det er aktuelt å være der også i lengre tid enn i prøvetiden. Det kan ta alt fra 3-5 måneder til i verste fall et halvt år, og kanskje opp til et år. Dermed fikk jeg beskjeden fallende i fanget i dag, om at jeg må finne sted katten min kan bo midlertidig innen neste søndag. Jeg og samboeren har selv 3 måneders oppsigelsestid på vår leilighet, og har ikke lov å ha katt her. Vi er nå på leting etter å kjøpe bolig, slik at pus kan flytte inn hos oss, men slikt tar jo også tid. Uansett så betyr dette at pus trenger et midlertidig sted å være, der jeg selvsagt ville betalt alt av utgifter osv. Så er jo spørsmålet: Hvordan finner man noen som vil ha en skjønn pusekatt i midlertidig omplassering? Finnes det nettsider man kan annonsere på? Har satt inn annonser i alle avisene i lokalmiljøet uten hell, og ingen venner og bekjente har mulighet ettersom pus er veldig glad i å være ute, og dermed ikke vil trives som innepus. Jeg vil heller ikke la henne bo noen steder der hun kan risikere å bli overkjørt, for hun er vant til å bo på landet og er ikke spesielt vant til å se seg for når det gjelder biler. Pensjonat har jeg ikke råd til på mitt studentbudsjett. Så hva gjør man? Alle tips mottas med stor takk!
Gjest Pucifer Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Du kan evnt høre med dyrebeskyttelsen om de har noen "fosterhjem" som er ledige for slike oppdrag.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Kanskje huseier ikke merker det om dere har katten i 3 måneder...? Jeg hadde gjerne tatt henne, men min katt går dessverre ikke overens med andre katter.
Xtra_lilje Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Hør med huseierne der dere bor nå og forklar situasjonen, kanskje de er litt velvillige. Om det er helt uaktuelt, ville jeg lagt ut en annonse på Finn.no, evt hengt opp lapper i nabolaget der dere bor.
Auraya Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Utleier skal ha svært gode grunner for å nekte kattehold, så i en krisesituasjon som dette hadde jeg tatt katten inntil videre selv, og forklart dilemmaet, dersom det ble noen klager. Hun bør uansett være innekatt i minst 4 uker når hun flytter, for å minste risikoen for at hun blir borte, så da hadde jeg bare holdt henne inne til jeg hadde funnet noe eget å kjøpe, dersom det bare er snakk om noen måneder.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Utleier skal ha svært gode grunner for å nekte kattehold, så i en krisesituasjon som dette hadde jeg tatt katten inntil videre selv, og forklart dilemmaet, dersom det ble noen klager. Hun bør uansett være innekatt i minst 4 uker når hun flytter, for å minste risikoen for at hun blir borte, så da hadde jeg bare holdt henne inne til jeg hadde funnet noe eget å kjøpe, dersom det bare er snakk om noen måneder. Enig.
Aurora M. Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Enig. Høres ut som den beste og mest realistiske løsningen ja. Det er mangel på fosterhjem både i DB og Kattens vern, og det er nok få andre (på f.eks Finn) som vil overta en voksen katt for en såpass kort periode, og iallefall når det er såpass uvisst hvor lang tid det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Du kan ha den på kennel. ikke noe særlig dyrere per måned enn å ha en unge i barehage..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå