Gå til innhold

Naboens irriterende barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så utlendinger = muslim? Jeg har også noen jævlig irriterende nabobarn som går inn i ulåste biler, tigger mat, roter rundt i garasjene og tegner på veggene. utlendinger disse og - tyskere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet dere at ungene er muslimer i det hele tatt?

Tok en råsjans. Vi hadde slike møkkaunger i nabolaget her i fjor høst. Heldigvis ble de flyttet til en annen kant av landet.

Skrevet

Jeg har nesten de samme problemet med våre naboer. De er også utlendinger. Det virker ikke som barna deres har noen form for grenser. De får lov til alt! Jeg kan våkne midt på natten av at de hyler og skriker i gaten. De blir aldri passet på og kan gå hvor de vil.

Jeg reagerer også på at de ikke bruker barnesete til de små barna og belte på de litt større. De kjører som villmenn med barna sine løse i bilen.

Jeg syns ikke dette gjør det noe lettere å like dem! Ja, ja. Kall meg rasist, men nå er jeg lei av at de ikke gjør en dritt for å interegrere seg selv. De prøver ikke engang!

Skrevet

Samme type unger vi slet med også. Det suset rundt som de ville og det var ingen tegn til grensesetting, dette gjalt selvsagt ikke de to døtrene deres som vi kun så leke stille i hagen og løp inn så fort moren ropte.

Skrevet

Dette er helt feil mange afrikanske land holder på sånn,men det er feil i koranen vet ikke om du har mulighet for å lese den der står det akkuratt det jeg sa.Det eneste de har rett i er det med barna,det er ikke såå farlig om de ikke klarer å faste.Ingen tvang.

Men kvinner som har mens er da "urene" og skal ikkke faste,kan taq det igjen etter at mensen er over.

Gravide faster ikke pga barnet trenger mat.

Syke mennesker skal ikke faste.

Hilsen muslim

Ps:lurer veldig på hvor de er fra:)

Spiller vel ikke noen rolle hva du mener er feil , dersom det er kulturer som gjør det sånn ;)

Skrevet

Spiller vel ikke noen rolle hva du mener er feil , dersom det er kulturer som gjør det sånn ;)

Les nøye før du svarer.Det er ikke jeg som mener det DET STÅR I KORANEN.

Skrevet

Les nøye før du svarer.Det er ikke jeg som mener det DET STÅR I KORANEN.

mye rart som står der ,det meste er åpent for tolkning etter hvilken sekt man befinner seg i .

Skrevet

Tror løsningen kan være at flere naboer går sammen og hvis dette er kommunale boliger kan man vel ta kontakt med boligkontoret der?

Har en mistanke om at barna ikke respekterer ts ganske enkelt fordi hun er kvinne og dermed "uren" og vantro.

Et helvete er det med slike drittunger uansett.

Fantasien din er det ikke noe å si på, hvertfall.

Vi hadde slike møkkaunger i nabolaget her i fjor høst. Heldigvis ble de flyttet til en annen kant av landet.

Jeg kan banne på at de var letta over å komme seg vekk fra nabolagets drittkjærring og.

Skrevet

Barnevernet er ikke der for å ta barna fra foreldrene, nødvendigvis.

Barnevernets oppgave er så mangt.

Skal noe til før barnevernet tar barna.

Neidaa, så joda.. Ellers tror jeg nok at jeg er en ganske koselig nabo :fnise:

Skrevet

Dette er helt feil mange afrikanske land holder på sånn,men det er feil i koranen vet ikke om du har mulighet for å lese den der står det akkuratt det jeg sa.Det eneste de har rett i er det med barna,det er ikke såå farlig om de ikke klarer å faste.Ingen tvang.

Men kvinner som har mens er da "urene" og skal ikkke faste,kan taq det igjen etter at mensen er over.

Gravide faster ikke pga barnet trenger mat.

Syke mennesker skal ikke faste.

Hilsen muslim

Ps:lurer veldig på hvor de er fra:)

"våre" muslimer er fra Syria, men mye av det jeg beskrev stammer også fra min mors naboer fra den tiden hun bodde på Holmlia,og ja, det var vel afrikanere som du sier ja.

Jeg skal innrømme at jeg har ikke lest mye i koranen, (men ja, jeg har lest i den) Men jeg har også lest bibelen, og jeg har lest jødiske skrifter etc. (synes religion er ganske interessant) og det som er artig er at argumentet "det står i Bibelen, koranen, etc," (stryk det som ikke passer) det er et bøybart argument, for det står gjerne forskjellig på forskjellig steder. Som da jeg på VGS var på klassefest sammen med en jente fra Palestina, som tok seg et glass vin. vi spurte om hun som muslim hadde lov til det, og hun svarte at "ja, det står i koranen at man ikke skal drikke alkohol. men på et annet sted står det at man ikke skal være beruset når man ber. Og jeg har ikke tenkt å be i kveld..."

Eller for den saks skyld da jeg diskuterte skapelsesberetningen med min farmor, som mente at Darwin var feil, men at skapelsesberetningen i bibelen var riktig. -jaha, sa jeg, hvilken av dem da? Dama fikk helt fnatt, for hun som påberopte seg å være så bibeltro visste ikke at det står to forskjellige skapelsesberetninger...

Så det er ikke alltid at det holder å si at det står i ens religiøse skrft, enten det dreier seg om koranen eller bibelen, for om man leser videre står det gjerne noe motstridende som man kan bruke til å velge å gjøre det motsatte...

Skrevet

jeg visste ikke det var to forskjellige skapelsesberetninger i bibelen? kan du forklare?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

jeg visste ikke det var to forskjellige skapelsesberetninger i bibelen? kan du forklare?

Den første versjonen står i 1. Mosebok, kap. 1, vers 26 og utover. Den andre versjonen står i kap. 2, vers 7 og utover.

Endret av Belladonna
Skrevet

Den første versjonen står i 1. Mosebok, kap. 1, vers 26 og utover. Den andre versjonen står i kap. 2, vers 7 og utover.

takker, har ikke lenger tilgang på noen bibel, så jeg kunne ikke svart så nøyaktig selv...

men den gangen kunne jeg, og farmor ble så stressa at det nesten røyk av ørene hennes, haha

Gjest Eurodice
Skrevet

takker, har ikke lenger tilgang på noen bibel, så jeg kunne ikke svart så nøyaktig selv...

men den gangen kunne jeg, og farmor ble så stressa at det nesten røyk av ørene hennes, haha

Jeg har hatt en mor som også var slik, fundamentalistisk bibeltro. Hvis man argumenterte mot henne, var man hedning og Satanbesatt :ler: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...