Gå til innhold

Naboens irriterende barn

Fremhevede innlegg

Gjest lolita___
Skrevet

Gjett om du blir kalt rasist og hatet av de utenlandske foreldrene :ler: .Uff ts du er ikke i en lett situasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal de like noen som kjefter på dem og bekrefter det de allerede vet, at de ikke er verdt en dritt her i verden? Du har kun bidratt til å bekrefte for dem at de har ingenting å tape her i verden,for de har ingen verdi for noen.

Vi kan håpe at barnvernet har mer empatiske personer i sine rekker.

Her støtter jeg brutal.

Men hei, hvorfor i helvete nevner du at de er utlendinger i første setning, ts?

Skrevet

Gjett om du blir kalt rasist og hatet av de utenlandske foreldrene :ler: .Uff ts du er ikke i en lett situasjon

Hva er det for en tåpelig påstand?

Gjest lolita___
Skrevet

Hva er det for en tåpelig påstand?

Ro deg ned du.Tåplig påstand?Det er det hvertfall ikke.Om ts velger å føre denne saken vidre til barnevernet er jeg 99% sikker på at de kommer til å se på henne som rasist..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ro deg ned du.Tåplig påstand?Det er det hvertfall ikke.Om ts velger å føre denne saken vidre til barnevernet er jeg 99% sikker på at de kommer til å se på henne som rasist..

For du tror at barnevernet forteller hvem som varsler?

Gjest lolita___
Skrevet

For du tror at barnevernet forteller hvem som varsler?

jA i noen tilfeller så gjør de fakktisk det.Og foreldrene er nok ikke så dumme til at de ikke skjønner det.

Skrevet

Ta ungene inn. Server dem noe boller og brus. eller andre ting unger liker. Sett deg ned og prat med dem. Forklar dem hvorfor ting må få lov å være i fred. Det er jo tydelig at de ikke har voksne forbilder hjemme, da må noen andre ta å vise ungene hva god skikk og bruk er.

Det er vel for pokker ikke ts sitt ansvar å oppdra andres unger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Det er vel for pokker ikke ts sitt ansvar å oppdra andres unger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nei. Det ville jo vært forferdelig å være et medmenneske og strekke ut en hjelpende hånd.

Er tydelig at disse ungene sliter. Syns brutal mann hadde det beste forslaget av alle her.

Skrevet

tja, en løsning kan vel være å først samle alle naboene som plages av dette og invitere over foreldrene til barna det er snakk om. la de få beskjed når de er i mindretall kan være effektivt.

fungerer ikke det, tja... samle samme nabogjeng og rapporter inn tilfellene til barnevernet.

Skrevet

Jeg driter vel i om jeg blir kalt rasist eller hva.

Jeg vil bare ha slutt på dette drite som skjer på dagen og nattetid.

Hadde disse foreldrene vært litt mer sammarbeidsvillig så ville vi nok ikke hatt disse problemene i gata.

Har snakket med flere naboer i dag, så nå bringes det videre.

Som sagt så har vi prøvd å snakke til disse foreldrene flere ganger, å nei, det er faktisk ikke mitt/naboene sitt ansvar å oppdra andre sine barn !

Det er dems foreldre som bør lære dem at det ikke er OK å kaste stein på biler og vinduer, gå inn i andres hus, sparke fotball kl 2330 og stå å glane inn i andres vinduer osv.

MEN idag lærte jeg faktisk noe; at de kanskje har andre døgnrytmer pga de er i en fase med noe religion greier.( isåfall har det vært det veldig lenge) Det var nettopp derfor jeg nevnte ordet utlending bernadette.

Tenkte kanskje det var noen andre glupskaller der ute som hadde peiling på dette.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ta en telefon til barnevernet og høre hva de syns du skal gjøre? Høres jo ikke ut som om disse ungene får den oppfølgingen de burde få hjemmefra.

Jeg hadde ringt barnevernet. Når barna ikke får oppfølging og oppdragelse gjør ikke foreldrene den jobben de påtok seg når de fikk barna. Barna trenger trygge rammer og foreldre som passer på dem. Trenger jo ikke å legge de frem som om foreldrene er monstre, men at det ikke virker som de har klare regler. Og barnevernet vil prøve å hjelpe dem, skal litt til at barna blir tatt ifra. Dessuten plikter vel barnevernet å undersøke saken når man melder? Og man kan vel få være anonym om man vil?

MEN idag lærte jeg faktisk noe; at de kanskje har andre døgnrytmer pga de er i en fase med noe religion greier.( isåfall har det vært det veldig lenge) Det var nettopp derfor jeg nevnte ordet utlending

Tror muslimene faster nå, altså ramadan.

Skrevet

Jeg hadde ringt barnevernet. Når barna ikke får oppfølging og oppdragelse gjør ikke foreldrene den jobben de påtok seg når de fikk barna. Barna trenger trygge rammer og foreldre som passer på dem. Trenger jo ikke å legge de frem som om foreldrene er monstre, men at det ikke virker som de har klare regler. Og barnevernet vil prøve å hjelpe dem, skal litt til at barna blir tatt ifra. Dessuten plikter vel barnevernet å undersøke saken når man melder? Og man kan vel få være anonym om man vil?

Tror muslimene faster nå, altså ramadan.

Den som ringer forklarer det selvsagt på en ordentlig måte. :)

Skrevet

Hadde disse foreldrene vært litt mer sammarbeidsvillig så ville vi nok ikke hatt disse problemene i gata.

Som sagt så har vi prøvd å snakke til disse foreldrene flere ganger, å nei, det er faktisk ikke mitt/naboene sitt ansvar å oppdra andre sine barn !

Det er dems foreldre som bør lære dem at det ikke er OK å kaste stein på biler og vinduer, gå inn i andres hus, sparke fotball kl 2330 og stå å glane inn i andres vinduer osv.

MEN idag lærte jeg faktisk noe; at de kanskje har andre døgnrytmer pga de er i en fase med noe religion greier.( isåfall har det vært det veldig lenge) Det var nettopp derfor jeg nevnte ordet utlending bernadette.

Tenkte kanskje det var noen andre glupskaller der ute som hadde peiling på dette.

Bernardette heter jeg.

Den "religionsgreia" kalles Ramadan, du burde lese litt om temaet forresten. Men naboene dine har kanskje ikke holdt på sånn siden forrige onsdag bare? Mao er det pisspreik å dra dette inn i diskusjonen.

Skrevet

stemmer, i år er det ramadan fra 10 august til ca 9 september. Dermed er det seine måltider i de fleste muslimske hjem denne måneden, etter som de ikke skal spise fra soloppgang til solnedgang. Men ramadan forsvarer jo ikke manglende folkeskikk da, det gjør for den saks skyld ikke islam heller. Så om jeg ikke hadde nådd fram til foreldre, og det fortsatt var unger ute seint ETTER ramadan, unger som kaster stein etc, så hadde jeg tatt kontakt med barnevern eller politi.

Skrevet

Kom gjerne med forslag.

Server ungene (svine)pøler og lumpe.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde en lærer som var som deg. Han fikk aldri respekt han, og vi ler av han den dag i dag.

Skrevet

Hadde en lærer som var som deg. Han fikk aldri respekt han, og vi ler av han den dag i dag.

Jøss, høres ut som du kjenner meg ut og inn.

Skrevet

Kan ikke du få med deg resten av nabolaget og send alle barna inn på de utenlandske sin eiendom?

Eller bare rigg opp en kjempegrill i hagen og skål når de kommer ut i hagen sin.

Jeg har ofte sett at de som kommer fra områdene rundt midtøsten og noen deler i afrika ikke prater til ungene sine. Jeg så en gang en far fra afganistan? som pratet i tlf hjemme hos seg selv, mens 4-5små barn hylte, skrek og lo og klatret på han. Han sa ingenting, bare fortsatte å prate i tlf.

Jeg var helt sjokkert når jeg gikk derfra, i ettertid var det litt komisk :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jøss, høres ut som du kjenner meg ut og inn.

Holder å notere seg den unødvendig aggressive tonen rettet mot barn som neppe har fått den veiledningen de trenger her i livet. Legg så til at du ikkelegger to pinner i kors for å lede dem på en bedre vei FØR det er for sent og vi må kaste surt betalte skattekroner ut på politi og annet så er en i mål med det en behøver å vite. Empati og konsekvensanalyse er ikke din sterke side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...