Gå til innhold

Naboens irriterende barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det flere tomansboliger.

I to av de helt ute på kanten bor det to utenlandske familier.

De irriterer vannet av meg, sambo og flere rundt her.

Om vinteren står de langs veien, kaster snøballer på bilene når vi kommer i en snile fart forbi dem. De er fire barn, de to størst er rundt 10 år. Snakker stygt til oss bare vi går til postkassene.

De trasker inn på andres eiendommer.

To av de minste barna tusler rundt i gatene her, tar seg skikkelig til rette. De står å ser inn i vinduene og vi skvetter til, de tar rivene og graver ut all singelen på hele plassen( de fleste her holder på å pusse opp).

Motorsykkelen vi har står utenfor døren, den er de stadig vekk å piller på. Skal ingenting få lov til å stå i fred?

Jeg skulle akkurat ut med søpla, gikk ut med noe som skulle i grønndunk, gikk så inn for å hente det som skal i den sorte.

Plutselig står den aller minste midt i gangen min inne i huset vårt !! Ville ikke rikke seg heller, måtte løfte henne ut.

Vi har hatt problemer med disse foreldrene før, de tar ikke akkurat mye ansvar. Gir seg ikke lett heller.

Snakke til barna nytter heller ikke, flyr inn det ene øret og ut det andre.

Hva kan man gjøre oppi sånne situasjoner?

Jeg er så lei av og hele tiden passe på hva som skjer utforbi. :kjefte:

Kom gjerne med forslag.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prate med foreldrene?

Hun hadde prøvd det.

Kjøp sitron-dresserings spray til hunder...Spray de mot nesa hver gang de er vanskelige =D

Skrevet

Hun hadde prøvd det.

Kjøp sitron-dresserings spray til hunder...Spray de mot nesa hver gang de er vanskelige =D

Ja :fnise: Det hadde vært noe.

Har prøvd å overse de når de står og prater til meg.

tenkte kanskje de ville forsvinne da, men neida.

Gjest lolita___
Skrevet

Hvis det er flere som er plaget kan dere ta det opp og klage på disse familiene.Det må da finnes noen å klage til???Skjønner du er irritert hadde vært det samme i din situasjon.

Gjest Tsunade
Skrevet

Huff TS, så irriterende og slitsomt å ha slike naboer!

Jeg hadde sannsynligvis blitt DRITSINT og kjeppjagd dem. Men det har dere sikkert prøvd også?

Gjest Pucifer
Skrevet

Ja, leste litt feil. Trodde de bare hadde pratet til barna.

Men om de fikler med motorsykkelen, går rett inn i deres leilighet etc etc, så går det jo ann å ringe politiet. De bryter jo faktisk en lov.

Skrevet

Huff TS, så irriterende og slitsomt å ha slike naboer!

Jeg hadde sannsynligvis blitt DRITSINT og kjeppjagd dem. Men det har dere sikkert prøvd også?

Jeg har prøvd MASSE!

jeg har til og med stått å bjeffet til dem som en hund. I håp om at de skulle løpe sin vei fordi jeg så skummel ut :skratte:

Nei huff..

Få vel gjøre som lolita sier, samle flere naboer.

Hadde kanskje funket.

Skrevet

Tror nesten å prate med foreldrene er det eneste som kan funke.. Barna er jo bare barn, og det virker jo ikke som de respekterer dere noe særlig fra før. Så foreldrene må nok ta et tak hvis det skal bli forandringer, ser jeg for meg. Lykke til i alle fall, dette hørtes ikke direkte koselig ut :sjenert:

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Kjeft på ungene selv.

Vi hadde noen piss irriterende nabounger en stund, de ringte på hele tiden. Noen ganger for å løpe bort og gjemme seg, andre ganger for å mase om et eller annet de solgte eller om de kunne klippe plenen eller vaske huset for penger. Det ble verst når de kom rundt i hagen og gikk rundt og plukket eplene våre og kikket inn vinduet. Og banket på for å spør om vann og plaster og gudene vet.

Broren min var så drittlei av dem at han en dag de ringte på og løp bare stakk hodet ut vinduet og rope illsint "gi nå FAAAAAen!". Etter det så kom de aldri i nærheten av huset igjen og pilte bort hver gang de så han.

Du har sikkert ikke lyst til å være gatas sinnatagg med hagle, men altså.. tar ikke foreldrene ansvar for å lære dem disiplin så får de lære livets realiteter the hard way. Faren er at du får ei sur mor på døra da som fikk en gråtende unge hjem, men da får du sjansen til å ta henne en stripe og.

Jada, jeg er ikke den mest diplomatiske konfliktløseren. Du må jo ta med i regninga at de kommer til å mislike deg etterpå, men det er jo ikke noe å bekymre seg for om de ikke er dine venner.

Edit: Jeg ser nå at du allerede har prøvd å bjeffe til dem, hehe. Kanskje Onkel Politi ikke er så dum idé, om de banker på døra så kan det kanskje sette en støkk i foreldrene eller ungene eller begge.

Endret av Anjelika
Skrevet

dynke ungene i snøen når de kaster snøballer, spyle dem med vannslangen om sommeren?

hm, jeg skal kanskje være glad at nærmeste nabo her bor 1,5 km unna...

• Liker 1
Skrevet

Kjeft på ungene selv.

Vi hadde noen piss irriterende nabounger en stund, de ringte på hele tiden. Noen ganger for å løpe bort og gjemme seg, andre ganger for å mase om et eller annet de solgte eller om de kunne klippe plenen eller vaske huset for penger. Det ble verst når de kom rundt i hagen og gikk rundt og plukket eplene våre og kikket inn vinduet. Og banket på for å spør om vann og plaster og gudene vet.

Broren min var så drittlei av dem at han en dag de ringte på og løp bare stakk hodet ut vinduet og rope illsint "gi nå FAAAAAen!". Etter det så kom de aldri i nærheten av huset igjen og pilte bort hver gang de så han.

Du har sikkert ikke lyst til å være gatas sinnatagg med hagle, men altså.. tar ikke foreldrene ansvar for å lære dem disiplin så får de lære livets realiteter the hard way. Faren er at du får ei sur mor på døra da som fikk en gråtende unge hjem, men da får du sjansen til å ta henne en stripe og.

Jada, jeg er ikke den mest diplomatiske konfliktløseren. Du må jo ta med i regninga at de kommer til å mislike deg etterpå, men det er jo ikke noe å bekymre seg for om de ikke er dine venner.

Heldigvis ringer de ikke på her, da hadde jeg blitt GAL.

Om jeg blir sett på gatas sinnatagg i denne situasjonen gjør det meg iiingenting.

Jeg er så lei av alt det de måtte holde på med.

Knep dem akkurat i å kaste steiner på naboens vinduer.

Jaget dem vekk med en sint og bestemt stemme, ba dem ikke leke rundt her. De gikk sakte men sikkert vekk.

Vet jo aldri når de vil retunere.

Bah. Denne "kampen" skal jeg ikke tape hvertfall..

Skrevet

Tenk på de gode gamle dager da man bare putta litt salt i børse. Det svei nok det.

Skrevet

Hva med å ta en telefon til barnevernet og høre hva de syns du skal gjøre? Høres jo ikke ut som om disse ungene får den oppfølgingen de burde få hjemmefra.

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Prøv å ring barnevernet? Foreldrene vil jo mest sannsynlig ikke høre på vantro hunder

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og tenkte at barnevernet burde meldes...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ta ungene inn. Server dem noe boller og brus. eller andre ting unger liker. Sett deg ned og prat med dem. Forklar dem hvorfor ting må få lov å være i fred. Det er jo tydelig at de ikke har voksne forbilder hjemme, da må noen andre ta å vise ungene hva god skikk og bruk er.

Skrevet

Ta ungene inn. Server dem noe boller og brus. eller andre ting unger liker. Sett deg ned og prat med dem. Forklar dem hvorfor ting må få lov å være i fred. Det er jo tydelig at de ikke har voksne forbilder hjemme, da må noen andre ta å vise ungene hva god skikk og bruk er.

Etter at jeg har stått å bjeffet til dem? prøvd å skremme dem vekk, jagd dem, så skal jeg plutselig be dem på boller og brus? nei takk.

jeg vil ikke ha dem inn i mitt hjem.

Tror jeg heller tar kontakt med barnevernet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også ringt barnevernet; det er jo tydelig at disse barna ikke har fått god nok oppfølgning hjemmefra.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Etter at jeg har stått å bjeffet til dem? prøvd å skremme dem vekk, jagd dem, så skal jeg plutselig be dem på boller og brus? nei takk.

jeg vil ikke ha dem inn i mitt hjem.

Tror jeg heller tar kontakt med barnevernet.

Hvorfor skal de like noen som kjefter på dem og bekrefter det de allerede vet, at de ikke er verdt en dritt her i verden? Du har kun bidratt til å bekrefte for dem at de har ingenting å tape her i verden,for de har ingen verdi for noen.

Vi kan håpe at barnvernet har mer empatiske personer i sine rekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...