Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg første skoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner i 2. kl på vgs nå på onsdag. Vet ikke helt hva jeg skal ha på meg, men skal ta meg en tur inn til Oslo og titte i morgen.

Noen som vet noen fine butikker jeg kan stikke innom? Eller noen som har noen blogger etc til inspirasjon ?

Eller kanskje jeg bare skal smette inn i Onepiecen ? :lur: (...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Hadde jeg vært deg, så ville jeg valgt noe nøytralt og enkelt.

T.ex. jeans og en litt fin overdel og noen fine sko.

Skrevet

Ha på deg noe du selv liker?

Skrevet

Kan du ikke ha på deg de klærne du liker å gå i til hverdags? Det er da bare en helt vanlig dag.

Skrevet

Et lite tips er at ingen egentlig legger merke til hva folk har på seg første skoledag. Andre dag derimot ;) Første skoledag er erfaringsmessig de fleste opptatt med sitt og gjerne litt småforvirret selv.

Skrevet

Noe enkelt som du selv føler deg komfortabel i. Hva med å ha noe helt enkelt på seg, som jeans, enkel topp og fine sko - så kan du heller stashe det opp med kult tilbehør..

Gjest Pucifer
Skrevet

Et lite tips er at ingen egentlig legger merke til hva folk har på seg første skoledag. Andre dag derimot ;) Første skoledag er erfaringsmessig de fleste opptatt med sitt og gjerne litt småforvirret selv.

Vel :fnise:

Husker når jeg gikk på videregående. Jeg og kompisene satt på trappa og holdt på å le oss ihjel av folk som kom og gikk. Vi hadde til og med scoring på verst kledde, tok bilde og tok det med i årboka på slutten av året

Skrevet

jeg begynner på 1 klasse på vgs og lurer på akkurat det samme! Jeg kjenner omtrent ingen, så førsteintrykket er nok ganske viktig. Jeg vil ikke gli helt inn i mengden, men det er ikke dagen for å ha på det mest crazy antrekket heller.

Jeg går for skinny jeans, en singlet, et fargerikt smykke og klokke. Og Vans.

Har du bestemt deg ennå? :)

Skrevet (endret)

Vel

Husker når jeg gikk på videregående. Jeg og kompisene satt på trappa og holdt på å le oss ihjel av folk som kom og gikk. Vi hadde til og med scoring på verst kledde, tok bilde og tok det med i årboka på slutten av året

haha, stakkars :fnise:

Endret av sophiaM
Skrevet

jeg begynner på 1 klasse på vgs og lurer på akkurat det samme! Jeg kjenner omtrent ingen, så førsteintrykket er nok ganske viktig. Jeg vil ikke gli helt inn i mengden, men det er ikke dagen for å ha på det mest crazy antrekket heller.

Jeg går for skinny jeans, en singlet, et fargerikt smykke og klokke. Og Vans.

Har du bestemt deg ennå? :)

Tror jeg skal ta en fin topp fra NewYorker, med en kort jeans shorts. Også finner jeg vel noe tilbehør og et par sko i løpet av osloturen i morgen :)

Skrevet

Tror jeg skal ta en fin topp fra NewYorker, med en kort jeans shorts. Også finner jeg vel noe tilbehør og et par sko i løpet av osloturen i morgen :)

Høres bra ut! Og du er heldig som kan gå i shorts, her er det meldt 10mm regn på onsdag! Og jeg skal sykle... haha, blir sikkert bra like vel da :) (selv om jeg er helt jævlig nervøs)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg satser på jeans-shorts, en fin hvit topp og tøysko i morgen når jeg har første skoledag. Men jeg er litt usikker på hvor lenge jeg blir hjemmefra siden det er opplegg på kvelden også (fadderuken), vet ikke om det hadde vært lurt å tatt på noe som ikke blir kaldt om kvelden.

Skrevet

Du kan jo ta en tur innom Monki som ligger ved Cubus, i Karl Johans gate. Festlig klesbutikk!

Skrevet

Høres bra ut! Og du er heldig som kan gå i shorts, her er det meldt 10mm regn på onsdag! Og jeg skal sykle... haha, blir sikkert bra like vel da :) (selv om jeg er helt jævlig nervøs)

Tror kanskje jeg burde ha en liten backup plan i tilfelle været ikke holder (fysj, typisk norsk altså...)

Husker den følelsen for et år siden ja :jepp: , men bare vær utadvent og ikke redd for å smile og gå bort og ta en liten prat om hvem de er, hvor de kommer fra og alt det der ;p går så greit så, lykke til :D

Skrevet

Du kan jo ta en tur innom Monki som ligger ved Cubus, i Karl Johans gate. Festlig klesbutikk!

Already going to :jepp:

Skrevet

Onepiece, selvsagt ;)

Skrevet

Begynner selv på vg2 på onsdag, og har fundert på hva i all verden jeg skal ha på meg første skoledag :P Kommer i en helt ny klasse hvor jeg ikke kjenner noen, og jeg skal også gå design og tekstil, altså her er det litt "viktig" at man har en ordentlig og moteriktig stil. Så jeg har kikket veldig mye på http://lookbook.nu/ og funnet litt inspirasjon der. Man vil jo gi et godt førsteinntrykk også.. Så jeg har bestemt meg for å ha på meg et skjørt, en søt topp og en cardigan.

Hvis det er en side som gir deg inspirasjon så er det lookbook altså :)

Lykke til! :D

Skrevet

ah, hadde helt glemt lookbook ! takk for påminnelsen ^^

Tror jeg må finne meg noe lignende dette. Sweet!

Skrevet

ah, hadde helt glemt lookbook ! takk for påminnelsen ^^

Tror jeg må finne meg noe lignende dette. Sweet!

Ja, jeg syns også at det var veldig fint! Har lett etter et sånt belte lenge nå, men finner aldri noe lignende :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...