Gå til innhold

Hvordan si nei til å være forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har spurt meg om jeg vil være forlover for henne til neste år og jeg har svart ja. Nå har jeg imidlertid begynt å få kalde føtter.

Vi har aldri vært særlig nære venner, men har hatt kontakt siden barneskolen via felles venner,lagsport på barne/ungdomsskolen osv. Sist gang jeg så henne var for to år siden og da var det over en kaffe på kafe i ca 1 time. Siden den gang har vi hatt sporadisk kontakt via facebook. Hun bor på andre siden av landet.

Skjønner egentlig ikke hvorfor hun har spurt meg om å være forlover i det hele tatt..

Etter å ha tenkt meg om har jeg kommet frem til at jeg må si fra meg forloverrollen. Men hva skal jeg si? Hvordan innleder jeg en slik samtale? Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne skal en forlover være en av dine nærmeste venner/familie som du har tette og nære bånd til. Grunnene dine synes jeg er mer enn legitime til å si nei, så hvorfor ikke bare si sannheten?

Skrevet

Kanskje venninna di ikke har så mange nære venner?¨

Dersom det ikke forventes mye arbeid og engasjement du ikke kan gi ville jeg ikke sagt fra meg forloverrollen nå. Uten at jeg kjenner hverken deg eller venninna di vil jeg tro det kan skape en del sårhet som kan ta lang tid å rette opp.

Siden du antakelig uansett ville dradd i bryllupet (?) kan du jo se på det som et vanlig bryllup med noen ekstraoppgaver.

Dersom det er slik at venninna di forventer arrangering av utdrikkingslag, brudekjoleprøving, dyr gave, serviettbretting og invitasjonslaging ville jeg sagt klart fra om hva jeg hadde muligheten til å ta på meg eller ikke. Men bare å trekke seg uten videre ville jeg i det lengste forsøkt å unngå.

Mvh. Frøken O.

Skrevet

Enig med Ava Mae. Si sannheten, det er allti best :)

Skrevet

Kanskje venninna di ikke har så mange nære venner?¨

Dersom det ikke forventes mye arbeid og engasjement du ikke kan gi ville jeg ikke sagt fra meg forloverrollen nå. Uten at jeg kjenner hverken deg eller venninna di vil jeg tro det kan skape en del sårhet som kan ta lang tid å rette opp.

Siden du antakelig uansett ville dradd i bryllupet (?) kan du jo se på det som et vanlig bryllup med noen ekstraoppgaver.

Dersom det er slik at venninna di forventer arrangering av utdrikkingslag, brudekjoleprøving, dyr gave, serviettbretting og invitasjonslaging ville jeg sagt klart fra om hva jeg hadde muligheten til å ta på meg eller ikke. Men bare å trekke seg uten videre ville jeg i det lengste forsøkt å unngå.

Mvh. Frøken O.

TS må selvsagt begrunne hvorfor. Ellers så blir det bare uhøfflig :jepp:

Men jeg skjønner jo at hun får kalde føtter siden hun ikke er så veldig nær venninne. Men, som du sier, kan det hende at bruden regner TS som en nær venn. Lykke til TS!

Skrevet

Kanskje vennninnen din allerede vet at du ikke ønsker å være hennes forlover. Kan jo tenkes at hun er medlem her også og har lest innlegget ditt........

Skrevet

Bare vær ærlig med henne og si hva du føler om å være forloveren hennes.

Skrevet

Kanskje vennninnen din allerede vet at du ikke ønsker å være hennes forlover. Kan jo tenkes at hun er medlem her også og har lest innlegget ditt........

Er du venninna? ;p

Skrevet

Er ikke det, var bare første tanke jeg fikk når jeg leste innlegget

Skrevet

Er ikke det, var bare første tanke jeg fikk når jeg leste innlegget

Ok ;) Kan se for meg at det satte igang noen tanker hos TS ;)

TS; Forsøk å snakk med henne, kanskje har hun ikke mange venner/evt. anser deg som en nær venn og har vaglt deg utifra dette. Få klargjort hva hun forventer av deg som forlover, kanskje er dette en fin måte for dere å bli nær hverandre igjen på? :) Lykke til! :)

Skrevet

hva med å ta en prat med henne, og si at du føler at hun kanskje burde velge en noe nærere venninne som forlover, og spør henne hvorfor hun valgte deg?

ellers så synes jeg egentlig du skal føle deg litt beæret over å bli valgt, det betyr jo at hun stoler på deg og at du betyr noe spesiellt for henne?

Men ta i allefall en prat og foreksempel forklart at deet kan blir vanskelig for deg å arrangere utdrikningslag etc siden du bor så langt unna. JEg var forlover for en venninne av meg som var en virkelig nær venninne, og som forøvrig var forlover for meg i sin tid. Men jeg bodde så langt unna, og var på den tiden mye syk, så jeg kunne ikke ta på meg å arrangere utdrikninslaget. Den oppgaven formidlet vi videre til en annen nær venninne av henne, det var ikke noe problem.

Lykke til i allefall, det ordner seg sikkert.

Og hvis du virkelig VIL si nei, etter å ha snakket med henne, så er det egentlig ganske enkelt: du sier NEI...

Skrevet

Snakk med henne.Er litt synd du har sakt ja ,og deretter trekker deg. Kanskje hun ikke har så mange andre venner. Men som sakt snakk med henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...