Gå til innhold

10.10.10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal også gifte meg :)

Jeg har vært i ekstase i de siste ukene etter at kjærste spurte om jeg ville gifte meg med han :strix: Selvfølgelig vil jeg det :yvonne:

Det er knappe SJU uker til den store dagen, wow! Det er ikke lenge til. Jeg kjenner at sommerfuglene i magen blir flere og flere. :rødme:

Vi skal ha to bryllupper. Grunnen er at han bor i et annet land og det tar tid før vi kan bo sammen. Og vi vil ikke vente så lenge for å gifte oss. Men jeg vil også feire med famile og venner, derfor er løsningen to bryllupper. Vi har bestemt oss og jeg synes det er en super ide :)

Første bryllupp blir i hans hjemland, nr. 2 blir i London. Grunnen til at jeg ikke skal ha det i Norge er at familien min bor der og min søster, som også bor der, har lovet å stelle i stand hele festen, men jeg skal selvsagt være "sjefen" det er jo tross alt min store dag :fnise: Det er bryllupsgave fra henne:) Det er lenge til det, en gang i 2011, nå gjelder det det som er nå i år:)

Til saken!

Datoen er 10.10.10. Klokka tikker. Og jeg har ikke forberedet meg!

Jeg trenger ikke bekymre meg stort over hvordan festen skal se ut, det blir en veldig enkel fest med hans familie, søsteren min og en venninne av meg tilstede. Vi skal ha det i bakgården til hans barndomshjem. Det blir koselig.

Dagen før brylluppet skal jeg til spa med manikyr og pedikyr. Og så skal jeg ha hennamaling. Jeg gleder meg sånn :)

På selve dagen skal kjære og jeg dra til rådhuset og vie oss :rødme:

Og så skal søsteren min, venninnen min og jeg skal til frisøren og fikse håret.

Festen er på ettermiddagen. Kjære og jeg skal ha på oss hver sin tradsjonsdrakt. Min skal være rød og hans hvit :) Det skal bli flott!

MEN og det er den store men. Jeg har ikke gjort noe som helst forberedelse selv. Ikke vet jeg heller hva det er jeg skal gjøre! Og det er faktiskt det som gjør meg mer og mer stresset! AT JEG IKKE VET HVA SLAGS FORBEREDELSE JEG TRENGER FØR DAGEN KOMMER!

Eneste ting jeg kan komme på er drakten, jeg har ikke drakt selv, men det er steder/butikker som selger stoff og det finnes skreddere som kan sy. Og jeg vet at jeg må tenke på hva jeg skal ha på meg bryllupsnatten av undertøy og nattøy. Men det er liksom alt. Har visst fått jernteppe av all den spenningen :ler:

Pluss at jeg ikke har tenkt på to bryllupper og trodde at jeg trengte bare å bekymre/forberede meg til det ene som jeg alltid har planlagt!

Hjelp meg folkens! Vekk meg! Si meg noe! Går det an liksom?!

Blir takknemlig for all slags innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må ordne med forlovererklæring og diverse papirer, det bør der gjøre så raskt som mulig.

Skrevet

Gratulerer så mye foresten!! ;)

Skrevet

Dere må ordne med forlovererklæring og diverse papirer, det bør der gjøre så raskt som mulig.

Forlovererklæring? Hva vil det si :sjenert: Og hvor gjør man det? Folkeregistret, Tinghuset? UDI? Jeg er helt grønn på sånt :sjenert:

Jeg leste på UDI at alt jeg trenger er bevis på at ingen av oss er gift.

Tusen takk for gratulasjon! :)

Skrevet

Takk MonThe! Jeg hadde nemlig ingen anelse at man måtte gjennomgå en slags prøve før man giter seg.

Jeg trodde siden vi skulle gifte oss i utlandet, at vi bare trengte å levere bekreftelse på vielsen registrere oss som gift i Norge.

Skrevet

Uffa meg håper ikke jeg glemmer viktige ting. Er som sagt fortsatt beruset på selve tanken, hehe :)

Skrevet (endret)

Mulig andre ting kreves for å gifte seg i utlandet også..

Fra et nettsted; "For å bli viet i utlandet kreves det dokumentasjon på at norsk prøving av ekteskapet har funnet sted i løpet av de tre siste månedene. Dette gjøres av en vigselsmann på hjemstedet, det vil si byfogd eller sorenskriver. Sørg for at papirer og attester er i orden i god tid før vielsen, så slipper dere ubehagelige overraskelser som gjør at dere kommer hjem uten ring på fingeren".

Kan være greit å snakke med noen som har peiling, slik at dere er sikre på at giftemålet blir godkjent/er gyldig i Norge kanskje?

Ellers ligger det mye informasjon ute på nettet du kan lese. Legger ved en link om bryllup i utlandet.

http://www.klikk.no/mote/bryllup/article422008.ece

Lykke til:)

Endret av MonThe
  • 1 måned senere...
Skrevet

Gratulerer med bryllupsdagen i dag :romeo:

Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...