cappocino Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #21 Skrevet 2. oktober 2003 De blomstene man får fra venner og kjente kan jo pynte opp de også. Eller blir dette veldig rotete?! Er det vanlig at brudeparet får blomster ? Det har jeg aldri opplevd?
Loolaa Skrevet 2. oktober 2003 #22 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg hadde en brudebukett til bare 400-500.-! Den bestod av røde nelliker (mye finere enn det høres ut), gress og gulltråder. Det som gjorde den så billig, var at jeg ikke ville ha en typisk brudebukett der det henger nedover, men en vanlig bukett. Den var bundet sammen med gulltråd og sløyfebånd som matsjet kjolen, men hadde altså fasong som en vanlig bukett. Knapphullblomst til mannen var også billig, laget i samme blomsterbutikk av blad, gress og gulltråder. I kirken pyntet svigermor med blomster fra naturen, masse stearinlys og noe silkebånd På bordet pyntet vi med roseblader og telys, det var også forholdsvis billig (vet ikke helt, mamma betalte) I tillegg fikk vi flere flotte blomsterbuketter som vi pyntet kakebordet med loolaa
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #23 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg var også rundt og så på bilder av buketter,ikke prisen.Må si det var stor forskjell på blomsterbutikker ja.Noen hadde ingen bilder,men dro frem en standar katalog som så ut som om den var 15-20 år gammel,mens andre hadde bilder av noen stygge fluffi brudebuketter.Det var noen(rene blomsterbutikker) som hadde noen flotte bilder og takkekort som skrøydet de opp i sjyene. Bestilte en tett rund med lyse roser,litt strå og grønt runt til en pris av 1500,-kroner,3 knapphullsblomster til 65,-pr stk. 5 bordekorasjoner(70 gjester)til en pris av 350.-pr. stk.Kunne få borddekorasjoner fra 150,-men de ville vere kipe i valg av blomster og størrelse. Syntes prisene var ok jeg og vet jeg blir fornøyd etter å ha sett hva de kan.
Augustbrud02 Skrevet 2. oktober 2003 #24 Skrevet 2. oktober 2003 Dekorasjonene kan vel flyttes fra kirka til lokalet..?! Ja, jeg synes det er en veldig fin løsning jeg. Vi hadde med våre blomster fra kirken til lokalet etterpå, slik at det ble litt pynt utenfor lokalet. Er det vanlig at brudeparet får blomster ? Det har jeg aldri opplevd? Joda, vi fikk 2 oppsatser, 1 potteplante og 1 bukett vi. Koselig med begge deler, virkelig. Det koseligste var nesten at vi fikk blomst fra blomsterbutikken. Ellers stod disse blomstene på vårt gavebord hele kvelden. Det hadde blitt litt rotete å ha dem på bordet tror jeg. Da måtte det isåfall blitt kakebordet.
Pip Skrevet 2. oktober 2003 #25 Skrevet 2. oktober 2003 1700,- for brurebukett og tre knappholsblomar (kan sjåast på bilete i signatur) - består av raude roser og eføy 500,- for 70 roser (20 langstilka) som vart brukte til bukettar/oppsats/golvpynt i kyrkja, saman med eføy frå mammas hage. 200,- pr. bordoppsats, òg dei med hovudsakleg raude roser og eføy, i tillegg til litt blomar med meir 'sommarlege' fargar. Då finn eg ut at me brukte omlag 4000,- på blomar, og me var iallefall svært godt nøgde!
cappocino Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #26 Skrevet 2. oktober 2003 500' date='- for 70 roser (20 langstilka) som vart brukte til bukettar/oppsats/golvpynt i kyrkja, saman med eføy frå mammas hage
Pip Skrevet 2. oktober 2003 #27 Skrevet 2. oktober 2003 Hjå ein mann som står fast på torget heime kvar fredag. Fredagen før bryllaupet var eg ute for å kjøpe roser, og såg tilfeldigvis at han hadde FLOTTE raude roser, både lange og korte (litt mørke, slik eg likar dei). Eg spurde difor om eg fekk ein god pris viss eg kjøpte mange (eg og mamma har handla mykje hjå han, så han kjenner oss jo på ein måte...). Det skulle eg få, så då eg kjøpte to pakkar med langstilka og fem med korte, slo han av så det vart 500,-! :D Flaks!! (Og dei hadde ikkje så fine roser på nokre blomsterbutikkar eg var på !)
Smilet Skrevet 3. oktober 2003 #28 Skrevet 3. oktober 2003 Slipper å tenke på dette da smilemannen synes det er en fin tradisjon at mannen velger ut brudebuketten. Siden jeg vil at brudebuketten, borddekorasjonene og pynten i kirken bør passe sammen, så fikk han ansvaret for alt :D
Scorpina Skrevet 3. oktober 2003 #29 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg aner egentlig ikke hva blomstene våre kostet, for dette ordnet min mann helt alene. Men jeg mener at øynene mine ramlet innom en regning på 4500kr. Det var for: masse roser til bordpynt Jeg har også lyst å ha blomster i vann med lys på bordet noe a la det du hadde - men jeg lurer - HVOR kjøpte/fikk du tak i de "skålene" som er på bildet?
Snurre Skrevet 4. oktober 2003 #30 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg synes det med blomster er litt vanskelig jeg. Kunne egentlig tenkt meg vide vaser med blomster i el. lignende. Hvis jeg skal ha oppsatser ønsker jeg, uten mest mulig grønt da jeg ikke liker grønne blader. Hva tror dere om vaser fulle av tulipaner ? Har noen forslag på blomster i vinter farger ? Skal dere bruke serier med kubbelys eller lysestaker ? Ønsker å ha et moderne pyntet bord
Po Pi Skrevet 4. oktober 2003 #31 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg brukte Camillas blomsterdesign i Kristiansand. Prisene var: 2500 kr for brudebukett og 4 knapphullsblomster 700 kr for 2 stativer med Märtha-liljer i (vi kjøpte blomstene, men selve stativene leide vi) Ca 1200 kr for 4 dekorasjoner i kirken Borddekorasjonene på festlokalet var inkludert i kuvertprisen, så jeg vet ikke hvor mye de kostet. Hilsen fra Po Pi
Gjest MrsL Skrevet 4. oktober 2003 #32 Skrevet 4. oktober 2003 Hva tror dere om vaser fulle av tulipaner ? Har noen forslag på blomster i vinter farger ? Skal dere bruke serier med kubbelys eller lysestaker ? Jeg var i et bryllup i februar hvor de hadde vaser med gule og røde tulipaner og det var kjempefint. I tillegg hadde de glass med telys og nedi glassene hadde de dekorert med grøtris siden det var et vinterbryllup. Jeg ønsker meg lange vaser med callaliljer og eventuelt dusrosa roser. I tillegg skal jeg ha speilplater med store, hvite kubbelys på bordet.
smile Skrevet 5. oktober 2003 #33 Skrevet 5. oktober 2003 TEX:Ja det har du rett i ..Drmed er det ikke lett for oss andre som gjerne vil hente blomsten på lørdagen.. HELDIGGRISEN TEX :D Har du ei kjøle å legge den på natt til lørdag er ikke det noe problem. Har du roser er det bare å dusje i vei. Mange lager jo bukketten på fredag allikevel, så hva er forskjellen om den ligger i butikken eller hos deg? Min ble laga på fredag formiddag og ut på en lang kjøretur etterpå. Den var kjempeflott! Ikke bekymre dere over det.
Miracl3 Skrevet 5. oktober 2003 #34 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg skal betale ca 1200 for brudebuketten. Det er en lang bukett med sydde roser i. Grunnen til at den er såpass billig er at dette er på bondeland å ikke i Oslo. Bordekerasjoner skal vi ikke ha men heller pynte med liggende tulipaner eller roseblad. Vet ikke prisen på det men tror ikke det blir så mye. Kirken her er så vakker i seg selv at den trenger ikke blomster. Tror blomsterkostnadene kommer på ca 2000 kr .
Miracl3 Skrevet 5. oktober 2003 #35 Skrevet 5. oktober 2003 Du får somregel det du betaler for. Butikker har så og si samme levrandør for varene og noenlunde like priser.Ikke gå og sjekk priser men sjekk bilder av hva de kan og har laget før. I alle bransjer finnes gode og dårlige faglerte.Det er mange blomsterbutikker som lager "stygge" brudebuketter, og mange som er kjempedyktige og lager finere enn man kan fårestille seg. Brudebuketten er jo et håndarbeid som tar sin tid å lage og tid er penger, så prisen varierer etter varevalg og tiden for å lage.Frsøren lager jo også håndarbeid og tar pris etter timeantall. Over til hva jeg hadde.Laget i en blomsterbutikk i sandnes. Borddekorasjoner til 400,-pr stk-og de så helt anderledes ut enn augustbrud sine til 150,-(sorry,men ser de er billige.) Brudebuketten kostet 3000,-for den skulle jeg ha spesiell. Knapphullsblomster 65,- pr stk Kirkepynt 500,-pr dekorasjon. Blomstene betyr mye for meg og skulle vere perfekt på lik linge med hår-sminke-kjole osv. Jeg syntes de "billige " blomsterdekrasjonene var kjempe fine. Skjønner ikke helt dette med at de ser billige ut. Personlig skal jeg ikke bruke blomsterdekrasjoner , men hvis jeg skulle brukt det ville jeg ha brukt disse.
MIKKELBRUD Skrevet 6. oktober 2003 #36 Skrevet 6. oktober 2003 Vi betalte kr.990,- for min bukett, og jeg fikk gledelig sjokk da jeg hørte prisen, buketten var nydelig; lang ganske smal, med cerise og champagnefargede roser, cerise fresia og et par andre slag som jeg ikke vet navnet på Buketten til brudepiken var en miniatyrutgave av min og den kostet 300,- Vi hadde 6 knapphullsblomster som kostet oss 360,- Det hele ble mye billigere enn vi hadde forventet, jeg så brudebuketten til ei som giftet seg litt før oss, og den var ikke halvparten så forseggjort som min, og enda kostet den 2500,- kroner!! Vi visste at de var flinke på den plassen vi handlet, vi kjøper ofte dekorasjoner der på jobben. I kirken hadde vi bare to urner med bjørk og så kjøpte vi en del falske cala og puttet oppi. På bordet hadde vi ingen dekorasjoner, kun eføy og så stakk vi roseknopper inniblant, det ble enkelt og pent. Så totalt brukte vi vel ca.1800,- på blomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå