Gå til innhold

Priser på blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere for

blomsterdekorasjonene til bordene?

Brudebuketten?

Knapphullsblomstene?

Brudepikene?

Kirken?

Hvilken blomsterdekoratør bruker dere?

Skrevet

Vi skal bruke Bellmann Blomster i Thorvald Meyers gate i Oslo. De leverer alltid friske nydelige blomster, til en god pris. Kjæresten min pleier å kjøpe blomster til meg der, og de holder alltid lenge.........

Vi regner med rundt fire tusen til brudebukett, brudepikebukett, blomster i kirken pluss corsager.

Skrevet

Vi brukte mye mer på blomster enn først tenkt ivertfall...men det var verdt det!

Brudebukett 3500

Kirkeblomster 2000 (brukt i festlokalet etterpå)

Brystbuketter 400

Borddekorasjoner 1500

Atelier Flora i Bergen.

Skrevet

Vi regner med rundt fire tusen til brudebukett, brudepikebukett, blomster i kirken pluss corsager.

4000 for alt? Hvilken blomster skal dere ha? det var rasende billig!!!

Skrevet

Hmm, hva er vanlig å lrggr seg på i budsjett til blomster tro?

Mener å huske at vi har satt av 5000,-. Blir kanskje lite det?

Har jo egentlig ikke peiling på hva slikt vil koste :roll:

Skrevet

4000 for alt? Hvilken blomster skal dere ha? det var rasende billig!!!

Ehh...

Glemte jeg å si at fyren som driver den sjappa er en kompis av min kjære mann...?? :oops:

(Dessuten skal vi dele på pynting av kirken med de andre brudeparene som kommer etter oss....)

Skrevet

TEX:Har ei venninde som bestilte blomster fra bellman blomster i thv meyersgt ,og hun var så misfornøyd med buketten..Blomstene var ikke helt ferske..Og ett minus med den er att den er stengt på lørdager ..Så hun måtte hente buketten på fredags kveld...Men billig er han da..

Vi skal nok bestille blomster fra en i markveien her vi !!

Skrevet

Herre gud !

Jeg visste ikke at det var så dyrt :roll: har sprengt budsjettet med

10 000 kroner allerede :o

Skrevet

Der og har vi vært heldig.... :roll: hehe....

Pappa har noen av de største hagene i S &Fj med alt mulig tenkelige roser og blomster i alle farger og fasonger! Så da blir det personlig og billig! Så har jeg to tanter som er blomsterdekoratører som har sagt seg villige til og dekorere gratis! Jeg sier det igjen, den slekta, den slekta! :ler:

Skrevet

Vi betalte følgende:

Brudebukett:

1625 for denne, Min bukett

Knapphullsblomster:

100 kr pr stykk for disse, Knapphullsblomst

Pynting av kirke:

Totalt 500 for denne pynten:

Benkepynt, 10 stk

Pynt ved trappa inne, 2 stk

Pynt ved trappa ute, 2 stk

I tillegg hadde vi 2 vaser oppe ved aleteret.

Pynting av lokaler:

Vi brukte kirkepynten også i lokalet.

4 borddekorasjoner til 150 kr pr stk som så slik ut: Borddekorasjon

Skrevet

Vi betalte, hos Interflora Metro, kr 5600,- for brudebukett, 3 knapphullsblomster og 8 dekorasjoner.

Skrevet

Du får somregel det du betaler for.

Butikker har så og si samme levrandør for varene og noenlunde like priser.Ikke gå og sjekk priser men sjekk bilder av hva de kan og har laget før.

I alle bransjer finnes gode og dårlige faglerte.Det er mange blomsterbutikker som lager "stygge" brudebuketter, og mange som er kjempedyktige og lager finere enn man kan fårestille seg. Brudebuketten er jo et håndarbeid som tar sin tid å lage og tid er penger, så prisen varierer etter varevalg og tiden for å lage.Frsøren lager jo også håndarbeid og tar pris etter timeantall.

Over til hva jeg hadde.Laget i en blomsterbutikk i sandnes.

Borddekorasjoner til 400,-pr stk-og de så helt anderledes ut enn augustbrud sine til 150,-(sorry,men ser de er billige.)

Brudebuketten kostet 3000,-for den skulle jeg ha spesiell.

Knapphullsblomster 65,- pr stk

Kirkepynt 500,-pr dekorasjon.

Blomstene betyr mye for meg og skulle vere perfekt på lik linge med hår-sminke-kjole osv.

Skrevet
Og ett minus med den er att den er stengt på lørdager ..Så hun måtte hente buketten på fredags kveld

Da er det greit å kjenne noen vettu..... :blunke:

Skrevet

TEX:Ja det har du rett i ..Drmed er det ikke lett for oss andre som gjerne vil hente blomsten på lørdagen..

HELDIGGRISEN TEX :D

Skrevet
Borddekorasjoner til 400,-pr stk-og de så helt anderledes ut enn augustbrud sine til 150,-(sorry,men ser de er billige.)

Vi var veldig fornøyd med våre borddekorasjoner vi da. :blunke: Personlig synes jeg ikke det blir noe fint om dekorasjonene er for dominerende/forseg-gjorte heller, det er jo ikke de som skal ha oppmerksomheten? Vel, vi hadde ikke lyst til å bruke så mye penger på blomster heller vi da... Alternativet var å lage noe selv. :D

Men lurt som du sier å sjekke ordentlig på forhånd og ikke minst se bilder av ting de ar laget!

Skrevet

Må jo legge til at det var kun blomster og lys på bordet og jeg synes det er flott med få lange-flotte-lekre borddekorasjoner enn små som ikke viser igjenn.

(til augustbrud.Tok bare dine som et eksempel-det grønne er tuja som brukes for det meste i begravelser og trodde ingen blomsterdekoratører brukte det i dekorasjoner lenger-brukte det for 15 år siden-så blomsterbutikken du valkte er nokk ikke helt med i tiden.Det grønne er like viktigt som blomstene for å få et godt og fint resultat.Men det er du som skulle like dem og ikke jeg.)

Smaken er jo som baken. :D

Skrevet
(til augustbrud.Tok bare dine som et eksempel-det grønne er tuja som brukes for det meste i begravelser og trodde ingen blomsterdekoratører brukte det i dekorasjoner lenger-brukte det for 15 år siden-så blomsterbutikken du valkte er nokk ikke helt med i tiden.Det grønne er like viktigt som blomstene for å få et godt og fint resultat.Men det er du som skulle like dem og ikke jeg.)

Smaken er jo som baken. :D

Ja, godt man har ulik smak. Også er det litt typisk...er det noen man har god greie på så legger man merke til om noe kanskje ikke er helt som det bør være også... Har lagt merke til flere ting i bryllup som jeg ikke synes noe særlig om, men det er fordi det er ting jeg kanskje er litt opptatt av også.

Vel, vi hadde ingen blomsterdekoratører i vårt bryllup, vi var fornøyd med dekorasjonene og flere skrøt av dem, så jeg klager ikke jeg. :blunke:

Skrevet
Herre gud !

Jeg visste ikke at det var så dyrt :roll: har sprengt budsjettet med

10 000 kroner allerede :o

"Snurre lyste opp da henne så at hun hadde tatt feil av blomster budsjettet sitt, det var ikke på 5000 kroner, men 7000 kroner." :forvirra:

Får bra blomster for det ? eller ? nei.... ? kanske ?

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bare bestille brudebukett, knapphullsblomst + et par dekorasjoner. Dekorasjonene kan vel flyttes fra kirka til lokalet..?! Tenkte at jeg skulle be venninner om hjelp til å plukke og pynte resten, jeg. De blomstene man får fra venner og kjente kan jo pynte opp de også. Eller blir dette veldig rotete?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...