Gå til innhold

For sant til å være godt

Vera Vinge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, akkurat nå er jeg vel det minst opptatte jeg kommer til å være en stund. Sitter alene og spiser frokost i vinduskarmen, mens de to andre gjør ærend. Hadde noe mer murringer enn vanlig i natt, kanskje, men ingenting mer. Tror han vet at han skal uansett i morgen, så han gidder vel ikke å anstrenge seg ennå. :ler:

Men det mest irriterende med dette er egentlig at det ser dårlig ut for føding på alternativ fødeavdeling. Jeg lærte jo fra sist at jeg ikke skulle få alt for store forhåpninger om å ta livet med ro i badekar, siden jeg da også måtte over på vanlig fødeavdeling. Men denne gangen hadde jeg på at det skulle bli annerledes. Ikke for det, jeg var kjempefornøyd med jordmødre og alt sist, så det skal nok bli bra uansett. Det er fortsatt noen timer igjen til midnatt, da, men tror ikke han har tenkt seg noen steder med det første... Etter dag 11, som er i dag, regnes jeg offisielt som overtidig, og har forstått det sånn at jeg da ikke får føde på alternativ avd. selv om det skulle starte av seg selv før igangsetting i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det var da som.. ;)

Nei, du må nok på vanlig fødeavdeling nå, om jeg ikke har forstått det feil. Her har vi bare et valg uansett, noe som er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig siste kveld som ettbarnsmor, sånn i vanlig forstand. Et spennende døgn i møte. Har hatt masse maserier i nesten hele dag, men de tar seg aldri opp. Bare masse ubehag, uvisst til hvilken nytte.

Men, vi har vært ute og spist. La pjokk hos svigers, siden vi skal tidlig av gårde i morgen, og så dro vi impulsivt på restaurant. Koselig oppladning. Er jo ikke vits å legge seg tidlig uansett, siden han i magen alltid er så aktiv på kvelden. Nå er huset dessuten shinet, mest av mannen, og det kan dermed bli fint å komme hjem igjen hit også.

Men er det ikke klassisk om jeg nå likevel føder i natt, når nå er så nær en konkret fødeavtale, slik at jeg mister en hel natts søvn? :ler:

Jeg har hvertfall hatt en fin dag med eldstegutt. Endelig er han ordentlig frisk også, så humøret har vært upåklagelig. Vi har laget fastelavensboller til å ha med på føding i morgen, og generelt bare tullet og tøyset. Det gjorde godt for meg hvertfall, som har hatt dårlig samvittighet overfor en sliten gutt denne uka, som har hatt en ekstra sliten mor nå i sluttfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så rørende med date med mannen og kosedag med gutten og sannsynligvis siste dag som ettbarnsmor. Tenk så stort!

Masse, masse lykke til i morgen, Vera Vinge. Satser på at kroppen din har varmet godt opp og at det går fort og greit når det først kommer ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven, jeg er i sjokk. 4,5 kilo gutt rikere, et par liter blod i manko. Det har vært en utrolig dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, jeg er i sjokk. 4,5 kilo gutt rikere, et par liter blod i manko. Det har vært en utrolig dag!

Jippi til 4,5 kg gutt! Gratulerer så mye!!!! :)

...og ikke så jippi til 2 liter blod i manko. Håper det går greit med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en stor, liten gutt! :hoppe:

Håper du og resten av familien har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Gratulerer så mye. :grine::hjerter_rundt::strix:

Håper det går bra med deg til tross for blodtapet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner, dere. :) Tror dere ikke han bestemte seg for å komme ut før jeg rakk å bli igangsatt, da? Og da kom han som ei kule! Lurer på om fødselen minnet om en styrtfødsel, for alt skjedde så fort at det bare gjaldt å holde seg fast og prøve å følge med. Intenst. Hvorfor han er så stor vet ingen, men han er hvertfall en veldg fin fyr. Og så langt mye mer harmonisk som nyfødt enn sin storebror. Så får vi se om det varer, da. ;)

Det eneste skåret i gleden var at morkaka ikke ville ut, mistet mye blod og måtte i narkose. Så er ikke like pigg som sist. Men humøret er upåklagelig og håper jeg kommer meg greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en fødsel! En liten luring, dette her ;) Men så godt at fødselen startet av seg selv, det er jo det beste.

Og 4,5 kilo, ja! Min yngste var 4,3, og han var jo et stykke solid baby, men fortsatt et knøtt.

Håper de steller pent med deg! Og kos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! :blomst:
Kjipt med blodtap, jeg mistet 1 liter da frøkna her ble født og hadde litt av samme runden, rett ned i narkose.

Tenk, dere er en familie på 4!! :D
Gratulerer igjen!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...