Gå til innhold

For sant til å være godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, sitter og funderer på hva jeg skal foreta meg. Mistenker at jeg kanskje lekker litt misfarget fostervann. Har ringt fødestedet, men det virket som hun jeg snakket med egentlig ikke trodde det var fostervann siden det var så lite. Hun nevnte også at det ikke er vanlig at det startet med vannavgang for flergangsfødende. Og det er ikke mye, men jeg hadde misfarget fostervann under forrige fødsel, og syns det ligner på det i fargen. (Sorry ekle detaljer, om noen som ikke har født leser dette.) Fikk beskjed om å se det an utover ettermiddagen, om det kom mer. Jeg skal uansett på kontroll på sykehuset i morgen tidlig. Under forrige fødsel, var misfarget fostervann litt uti fødselen noe de nesten regnet med, virket det som, siden det var setefødsel og babyene får trykk på rumpa eller noe. Men når jeg leser på nett om det nå, kan det tydeligvis være et tegn på stress, iom at jeg vet at hodet ligger ned denne gangen. Får følge ekstra med på bevegelser. Han har hvertfall vært veldig aktiv i natt og på dagen i dag. Ikke noe unormalt for ham, det, men etter noen roligere dager, var det ganske merkbart da han satte i gang turning for fullt i går kveld. Og så lurer jeg selvsagt på om voldsomt aktivitet kan være et stresstegn, men samtidig har han jevnt over vært superaktiv i magen, så det er heller ikke noe unormalt, selv om han har pleid å ha noen litt roligere dager og netter innimellom.

Så what to do. Jeg skal jo se det an, og så får jeg heller ringe igjen i kveld hvis det fortsetter. Men nå blir jeg rastløs. Skal vi bare kule'n hjemme eller følge planene våre om å dra på biblioteket og spise middag ute med veslemannen? Det siste er trolig bedre, så jeg ikke bare blir gående i ring her hjemme. Nå sover begge, eller kanskje alle tre, mennene i mitt liv. Mens jeg sitter i vinduskarmen i stua, ser ned på hagen og begynner å glede meg til vår, innimellom grubleriene.

Skrevet

Jeg hadde absolutt spurt om a komme inn sa de kan sjekke det, fra bind/trusa, hvis du virkelig synes det ligner.

Skrevet

Jeg hadde også sagt at jeg vil komme inn og få det sjekket. Hadde ikke klart å slå meg til ro med å skulle se det an noe særlig.

Skrevet

Falsk alarm. Heldigvis. Det var visst flere andre forklaringer på hva det kunne være, men en enkel test viste hvertfall at vannet ikke hadde gått og derav ingen bekymring vedr misfarging. Men greit å få det sjekket ut, så kan jeg i det minste håpe å sove noe i natt, før jeg må opp i otta for å dra tilbake på den planlagte kontrollen med ultralyd m.m.

Skrevet

Bra det ikke var noe ille da :) Lykke til i morgen!

Gjest åffårno
Skrevet

Mad men er fantastisk :D

Spent her altså, et det Ullevål du skal på? Følte du nevnte det engang......

Altså, jeg fikk jo maks sexpress- men av en eller annen merkelig grunn orket ingen av oss tanken på det, hvertfall ikke når legen på overtidskontroll sa hun kjente håret på hodet til babyen.....!!?!?

Jeg stemmer for at vannet går ikveld Kl......20?

Jepp, det er min tipping.

Skrevet

Bra det ikke var noe ille da :) Lykke til i morgen!

Takk for lykkeønskninger. :) Og ja, alt var bra. Gutten har det bra, alle målinger er fine, nok fostervann, god gjennomstrømning i navlestrengen og sånt som de blir opptatt av nå. Han estimeres til å være like under fire kg, altså litt større enn storebror som var 3,6. Hodet fikk de ikke målt fordi han lå så langt nede, men det er like spennende som sist, fordi det er mye store hoder i familien. Men eldstemann hadde helt gjennomsnittlig hode og jeg har uansett gode bekkenmål, så bekymrer meg ikke så veldig for det. Min mor, som trolig har litt samme kropp som meg, tross en del kilo forskjell, fødte uansett broren min på fem kg som hadde vannhodesize helt uproblematisk.

Ja, så det var ikke snakk om behov for igangsetting ennå. Pluss, hun målte fire cm åpning. Det er visst sånt man kan gå med uten å være i aktiv fødsel, men det er altså et veldig godt tegn. Nå lå også livmoråpningen riktig vei, altså framover, så hun klarte å strippe (dvs tøye åpningen og pirke borti hinner, så vidt jeg har skjønt). Kjenner at det har murret noe kraftigere og mer kontinuerlig siden det, så noe skjedde nok. Men ingen andre tegn til fødsel ennå, så jeg innstiller meg på å gå sånn et par dager til. Men legen trodde altså ikke det, hun mente fødsel i løpet av det neste døgnet eller maks to.

Mad men er fantastisk :D

Spent her altså, et det Ullevål du skal på? Følte du nevnte det engang......

Altså, jeg fikk jo maks sexpress- men av en eller annen merkelig grunn orket ingen av oss tanken på det, hvertfall ikke når legen på overtidskontroll sa hun kjente håret på hodet til babyen.....!!?!?

Jeg stemmer for at vannet går ikveld Kl......20?

Jepp, det er min tipping.

Ang. fødested har jeg faktisk ikke skrevet i forumet hvor i landet jeg bor. ;)

Og ja, jeg skjønner hva du mener ang baby og sexing. Jordmor sa i forrige uke at jeg selv kunne kjenne etter oppi der, så ville jeg kjenne noe hardt, som var hodet. Eh, prøvde å glemme at hun sa det...

Her i huset skal vi trolig ha kakebesøk i kveld, inkl. av barnevaktene til velsegutten, så om spådommen din blir riktig, ville det vært ganske så praktisk. :) Noen her i huset har nemlig bursdag i dag. Rart at man kan få to bursdagsbarn på samme dag. Og så, helt ærlig, så hadde det vært fint å føde i dag eller om to dager, fordi jeg er mer fan av partall enn oddetall. :fnise:

Så nå er jeg nyvåknet og klar for å hente lillemann. Vi skal nemlig lage sitronkrem, rørte bringebær og pynte marsipankaka vi lagde i går. Mistenker at noen helst vil spise pynten selv, siden bringebær er absolutt toppen av lykke for tassen. (Kan tro det var noen som ble spinnville i høst da han endelig skjønte at vi nærmest har en alle av bringebærbusker det siste stykket av veien bort til huset.)

Skrevet

Hvor langt på vei er du? :)

Seks dager over termin i dag, så det blir vel 41+1, tenker jeg.

Skrevet

Nå må da guttungen komme snart? Synes du virker beundringsverdig tålmodig...

Men du? Er det noen som oppdaterer her når du har født, eller må vi bare vente i det uvisse? ;)

Skrevet

Tipper at han kommer på onsdag ;) Lykke til med fødselen!

Gjest Jørild
Skrevet

Så spennende!

Lykke til med forestående fødsel og gratulerer til bursdagsbarnet!

Skrevet

Jeg tipper i morra kveld! Når du har resignert for dagen og benka deg til foran kveldens Grey's-episode ;)

Skrevet

God kveld, damer, her skjer det fortsatt lite. Men astronauten har forhåpentligvis sovnet nå, så jeg tar sjansen på å legge meg jeg også. Han styrer alltid sånn på denne tiden av døgnet, og jeg hater å bli liggende og vri meg, så har fått litt lakenskrekk. Men spent på om natta bringer noe.

Og Ciara, ingen her som oppdaterer annet enn meg. Men blir det som forrige gang, kommer jeg til å ville rope alt sammen ut av et vindu på sykehuset, og samtidig lure på hvordan folk kan gå forbi på gata som om ingenting har skjedd. :ler: Så tar nok ikke lang tid før jeg må melde noe her. ;)

• Liker 1
Skrevet

Nå tror jeg at jeg har gått inn i apati. Ingenting skjedde i natt, og nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg er offisielt lei. Egentlig aller mest av å få falske forhåpninger, som jeg fikk etter å ha kjent hvordan kroppen tydelig reagerte på strippingen i går, men uten at det skjedde noe videre. Hva er det han tøysekoppen driver med? :klo:

Så, er våken halve natta og sover halve dagen. Har hittil i dag nesten bare spist kake. Hadde egentlig planlagt en halvtimes ellipsemaskinen på treningssenteret, men her sitter jeg fortsatt i morgekåpa. Ikke hjelper det at mannen er superutålmodig og spør om jeg kjenner noe hele tiden. I går fikk han meg til å jogge i trappene her en halvtimes tid. Men etter det forsvant murringene nesten, så ikke vet jeg.

Om ikke annet, har jeg strikket en vott. Men hva hjelper vel det, når det ser ut til å bli vår snart? :vetikke:

Svigers vil gjerne komme og hente lillemann, fordi de mener at fødsel starter når som helst, og at de da like gjerne kan ha ham framover fra nå. Men han stakkaren der er så sliten om dagen, fordi han våkner for tidlig, så på morgenen og ettermiddagen veksler han mellom å rope på mamma og smokken (som han egentlig sluttet med for en god del uker siden). Svigers er supersnille og de er glade i den gutten som om han var deres egen sønn, men kan liksom ikke shippe ham av gårde nå, når han uansett skal være der litt ifbm fødsel. Ikke vil jeg det heller, men skulle ønske jeg hadde orket å ha ham noen dager hjemme fra barnehagen nå. Han hadde nok trengt det. Men jeg blir nok verken en bedre mor eller fødekvinne av å ikke sove på formiddagen. Nettene blir jo bare verre og verre, så gudene vet hvor det skal ende. Jeg får ta meg et kakestykke til og håpe det hjelper på humøret. ;)

Skrevet (endret)

Da har roen senket seg her i huset. Middagen endte i en halvtimes trassanfall, så godt å få en svett krølltopp i seng. Ingen vet hva som skjedde, men det var muligens utløst av at jeg nektet ham å drikke vann med skje. Dette minner meg om den nettsiden "why my kid is crying". Men jeg får vondt av ham, for dette er jo sånt som bare skjer når han er sliten. Så jeg blir jo ikke sint, men det er fortvilende å se så mye frustrasjon i en så liten kropp. Tror i grunnen han var veldig fornøyd da jeg la meg sammen med ham og sang favorittene.

De mest skattede nattasangene hos oss:

http://m.youtube.com/watch?v=Dau2_Lt8pbM

http://m.youtube.com/watch?v=ALKNXivm0uE

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Åh, hver gang jeg ser du har oppdatert tenker jeg at nå må det vel ha skjedd noe!

Du er jo virkelig avslappet,husker jeg var så lei at tårene rant da jeg var 40+5 =)

Skrevet

Når det gjelder oppdateringer av det mer kroppslige slaget, kan jeg jo melde om at slimproppen har gått. Ut fra det jeg googler meg til fra div forum, betyr det lite for meg, da jeg allerede vet at kroppen er klar. Det kan tydeligvis fortsatt gå mange dager fra denne proppen går til en fødsel starter. Men det er jo lov å bli litt optimistisk igjen hva ønske om spontan fødsel angår. Jeg tåler nemlig å vente noen dager til, men ønsker helst at kroppen setter i gang selv framfor medisinsk igangsetting. Så det er aller mest der utålmodigheten nå setter inn.

Skrevet

Åh, hver gang jeg ser du har oppdatert tenker jeg at nå må det vel ha skjedd noe!

Du er jo virkelig avslappet,husker jeg var så lei at tårene rant da jeg var 40+5 =)

Ja, man skulle trodd at det hadde skjedd noe, så jeg bedriver bare lureri med oppdateringene mine. :fnise: Men jordmoren min mente altså det var så uvanlig å gå ordentlig over datoen når man ikke gjorde det første gang, at da jeg fortalte om en venninne som opplevde det, mente hun at det stort sett skyldes feilsetting av termin. Ikke vet jeg.
Skrevet

Fremdeles ingenting?

Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig på dine vegne her... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...