Vera Vinge Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #821 Del Skrevet 27. desember 2011 Det er like spennende å stikke innom hver gang nå, selv om vi håper at nurket venter til neste år? Hehe, jeg innser at jeg burde stikke hodet innom her mer jevnlig, bare for å si at jeg fortsatt lever mitt gamle, bekymringsløse liv. For det kan jo skje når som helst nå. Spennende! Når var/er terminen din igjen? Håper du har hatt en flott jul 5.01. Bare rett over en uke igjen nå! Og jeg går liksom og er full av forventning nå og merker at jeg gleder meg skikkelig. Jeg burde kanskje bekymret meg mer for den antakelig forestående setefødselen, men jeg innser vel at jeg ikke får gjort så mye fra eller til der. Fødselen kommer til å gå sin uante gang. Og jeg prøver å huske på at det ikke er sikkert den enorme morslykken kommer umiddelbart og alt det der, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er yr av glede og forventning. Jeg har en fin jul, som er mye roligere enn førjulstiden og det er helt greit. Jeg bare tusler rundt og blir dullet med av alle. Litt i overkant mye, for å være helt ærlig. Jeg måtte bli litt streng med mine svigerforeldre, som bare må lære seg at selv høygravide vil gjøre noen ting selv. Håper dere også har bra juler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 27. desember 2011 #822 Del Skrevet 27. desember 2011 Bare rett over en uke igjen nå! Og jeg går liksom og er full av forventning nå og merker at jeg gleder meg skikkelig. Jeg burde kanskje bekymret meg mer for den antakelig forestående setefødselen, men jeg innser vel at jeg ikke får gjort så mye fra eller til der. Fødselen kommer til å gå sin uante gang. Og jeg prøver å huske på at det ikke er sikkert den enorme morslykken kommer umiddelbart og alt det der, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er yr av glede og forventning. Jeg har en fin jul, som er mye roligere enn førjulstiden og det er helt greit. Jeg bare tusler rundt og blir dullet med av alle. Litt i overkant mye, for å være helt ærlig. Jeg måtte bli litt streng med mine svigerforeldre, som bare må lære seg at selv høygravide vil gjøre noen ting selv. Fint å se at du har det bra, Vera! Jeg er også spent, og jevnlige oppdateringer er velkomne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #823 Del Skrevet 28. desember 2011 Hallo og god romjul, Marla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #824 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg sitter og funderer på om jeg skal stikke ut et øye med blyanten som ligger ved siden av meg. For nå er jeg lei av å søke på alskens bæreanordninger. Jeg satt i timesvis i går kveld og prøvde å finne ut av hvilket elastisk bæresjal jeg skal bestille til babyen, jeg drømte om dette i natt og jeg fortsatte søket i dag tidlig. Jeg har skjønt at slike sjal er fint i starten, men hvorfor må det fins ca. 50 stk med omtrent samme egenskaper, bare akkurat litt forskjellig? I tillegg er jeg kresen på farge (jeg skal nemlig ikke ha sånt hippie-grønnstripete), og hver nettbutikk har gjerne bare én farge i hver av de få typene de har inne. Ah. Jeg får vel bare lukke øynene og trykke vilkårlig bestill på en tilfeldig side av de jeg har oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. desember 2011 #825 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg vil anbefale deg å avvente til h*n er født, vet at enkelte unger ikke liker sjal... Jeg fikk låne hos snille ticket for å teste, men det ble dessverre ikke mye brukt. Begynte med bæresele, Beco, når hun var to måneder. Før den tid ble hun stort sett bært i armene og sov på oss. Jeg tok det og som en hvilestund, og savnet vel ikke sjal veldig. Uansett, om du er i nærheten av Bæreglede, så stikk innom henne. Hun er litt "mye" men virker som om hun har skikkelig peiling, og jeg fikk utrolig god hjelp der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #826 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg vil anbefale deg å avvente til h*n er født, vet at enkelte unger ikke liker sjal... Jeg fikk låne hos snille ticket for å teste, men det ble dessverre ikke mye brukt. Begynte med bæresele, Beco, når hun var to måneder. Før den tid ble hun stort sett bært i armene og sov på oss. Jeg tok det og som en hvilestund, og savnet vel ikke sjal veldig. Uansett, om du er i nærheten av Bæreglede, så stikk innom henne. Hun er litt "mye" men virker som om hun har skikkelig peiling, og jeg fikk utrolig god hjelp der! Jaja, da har jeg bestilt... Aner jo ikke om det blir suksess, men så for meg at jeg måtte ordne det før babyen kommer, da jeg sikkert har nok av nytt å tenke på senere. Jeg har hatt kontakt med bæreglede, men ble egentlig bare mer forvirret av det. Så nå har jeg bestilt en Sleepy wrap. Om barnet hater det, kan jeg kanskje bruke det til et senere barn eller låne det bort til omgivelser som har begynt å formere seg, evt. selge det på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. desember 2011 #827 Del Skrevet 28. desember 2011 Ja, hun er som sagt litt "mye"... Den ser bra ut den Sleepy wrap'en De aller fleste liker jo godt å bli bært slik, så det blir sikkert bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 28. desember 2011 #828 Del Skrevet 28. desember 2011 Vil du låne en godt brukt Moby Wrap hyl ut. Den er det mange som har prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #829 Del Skrevet 28. desember 2011 Ja, hun er som sagt litt "mye"... Den ser bra ut den Sleepy wrap'en De aller fleste liker jo godt å bli bært slik, så det blir sikkert bra. Jeg har altså ingen ambisjoner om å bære i sjal utover den første tiden. Jeg ser for meg at vi kommer til å skaffe oss en sele til bæring etter hvert, hvis vi trenger det. Men nå har alle jeg kjenner med baby (som riktignok ikke er så mange) sagt at de skulle ønske de hadde et bæresjal lett tilgjengelig helt i begynnelsen fordi babyene uansett elsket å sove på dem. Og jeg tenker at en liten tass som har ligget inni magen i 9 måneder, får en litt vel brå overgang til verden utenfor hvis den ikke får mye kroppskontakt (med mindre den foretrekker å ligge mye alene da). Også av helt egoistiske grunner, siden jeg håper å da få brukt hendene til noe annet innimellom. Vil du låne en godt brukt Moby Wrap hyl ut. Den er det mange som har prøvd Takk for tilbudet! Nå har jeg allerede bestilt sjalet som ligner mye på moby wrapen, så da får jeg nok testet det jeg trenger, tenker jeg. Har du vært fornøyd med ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 28. desember 2011 #830 Del Skrevet 28. desember 2011 Veldig. Vi brukte det hele tiden helt til han ble for stor, både hjemme og borte. Både jeg og han elsket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #831 Del Skrevet 28. desember 2011 Veldig. Vi brukte det hele tiden helt til han ble for stor, både hjemme og borte. Både jeg og han elsket det. Så bra. Jeg har fått inntrykk av at disse tykkere sjalene (moby wrap, sleepy/boby wrap) er litt no-no blant de med peiling. Men hvertfall så lenge man ikke skal bære i den verste sommervarmen, syns jeg det virker bedre med noe mer stødig enn de tynneste sjalene. Men jeg er en novise da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 28. desember 2011 #832 Del Skrevet 28. desember 2011 Så bra. Jeg har fått inntrykk av at disse tykkere sjalene (moby wrap, sleepy/boby wrap) er litt no-no blant de med peiling. Men hvertfall så lenge man ikke skal bære i den verste sommervarmen, syns jeg det virker bedre med noe mer stødig enn de tynneste sjalene. Men jeg er en novise da. Min erfaring er motsatt. At de med litt erfaring ofte liker litt mer stabile sjal en de uten peiling Jeg har ganske mange bæredupeditter, alle stabile og noen ganske tykke. Vi har aldri vært plaget av varme i noen av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #833 Del Skrevet 28. desember 2011 Min erfaring er motsatt. At de med litt erfaring ofte liker litt mer stabile sjal en de uten peiling Jeg har ganske mange bæredupeditter, alle stabile og noen ganske tykke. Vi har aldri vært plaget av varme i noen av disse. Hm, interessant. Jaja, vi får se hva jeg (og den lille) syns. Både jeg og mannen er ganske varme folk, men nå skal jo sjalet brukes mens det er vinter og muligens vår, så satser på at vi heller kan skru ned innetemperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 1. januar 2012 #834 Del Skrevet 1. januar 2012 Ønsker deg et godt nytt år, Vera! Jeg sitter og funderer på om jeg skal stikke ut et øye med blyanten som ligger ved siden av meg. Når det gjelder slike sjalgreier, så virker det jo veldig praktisk. Som du sier, så kan man da sikkert få gjort både det ene og det andre med frie hender, mens ungen henger der og dingler. :barnløs: Neida, men det er vel en grunn til at det er populært, så det er sikkert ikke så naivt å tro at det er praktisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #835 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Ønsker deg et godt nytt år, Vera! Riktig godt nytt år! Når det gjelder slike sjalgreier, så virker det jo veldig praktisk. Som du sier, så kan man da sikkert få gjort både det ene og det andre med frie hender, mens ungen henger der og dingler. :barnløs: Neida, men det er vel en grunn til at det er populært, så det er sikkert ikke så naivt å tro at det er praktisk? Det er ikke det at jeg innbiller meg at jeg får gjort allverdens med en liten baby i nærheten uansett, men jeg satser uansett på litt mer albuerom enn uten sjal. Da jeg stod opp i dag påtraff jeg en Herr V med tre liter appelsinjuice i sjalet han hadde lært å knyte på seg mens jeg sov. Endret 1. januar 2012 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 1. januar 2012 #836 Del Skrevet 1. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 1. januar 2012 #837 Del Skrevet 1. januar 2012 Fint å se at du (tydeligvis) fremdeles er gravid! Men håper det blir ganske snart - spennende! Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. januar 2012 #838 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Herr V. Endret 2. januar 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 2. januar 2012 #839 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg gjorde alt med babyen i sjalet, alt fra baking av brød til surfing. Skjønner ikke hva jeg gjorde når jeg hadde babyer før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 2. januar 2012 #840 Del Skrevet 2. januar 2012 Godt nyttår til deg! Jeg regner med at du ser frem til fødselen. Det er jo et under! Mine to barn er nå 18 og 19 år men jeg husker begge fødslene veldig godt - hver eneste detalj! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå