Gå til innhold

For sant til å være godt

Vera Vinge

Anbefalte innlegg

Om dere har muligheten til å dra til Sverige, så ser jeg at en av forhandlerne der har tilbud (?) på Brio Happy. Aner ikke hvor mye rimeliger, eller om dere skal kjøpe ny/brukt, men tenkte jeg kunne tipse :)

http://www.happyland.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere har muligheten til å dra til Sverige, så ser jeg at en av forhandlerne der har tilbud (?) på Brio Happy. Aner ikke hvor mye rimeliger, eller om dere skal kjøpe ny/brukt, men tenkte jeg kunne tipse :)

http://www.happyland.se/

Takk, det er notert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar dag det har vært. Det er som om det begynte å gå opp for meg at jeg skal bli mamma (rart å se det på trykk likevel).

Vi har altså vært på ultralyd. Og alt så akkurat ut som det skulle! Selv om jeg ikke har gått og bekymret meg mye for at noe skulle være galt, kan jeg ikke helt beskrive følelsen jeg sitter med nå. Mannen bare smilte fra øre til øre, mens jeg reagerte først med taushet og tomt blikk da vi var der inne og med plutselige tårer da vi tok en kaffe etterpå. Det er en følelse av glede, men også så mye mer. Det føles for stort for ord hvordan jeg føler meg nå.

Jeg er på en måte litt lamslått og utmattet av hele opplevelsen å se vårt eget barn vifte med fingre og tær. Og når jeg nå innrømmer for meg selv at den rare følelsen jeg har hatt i magen sporadisk i noen uker og daglig de siste dagene faktisk er babyspark, føler jeg meg litt ør. Bevegelsene har blitt tydeligere akkurat de siste par dagene og jeg kjente det seinest i stad også utenpå magen. Jeg håper faren får muligheten til å kjenne det også snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Åh! :hoppendeglad:

Det hele er litt surrealistisk, ikke sant? Tenk at noe lever inni en, sånn helt på egen hånd. Og ut kommer det et bittelite menneske med sin egen personlighet og et helt eget utseende. Helt utrolig!

Jeg tror det må være helt spesielt for mannfolka, de går jo ikke og kjenner på dette som skjer inni oss. Så det å få se at det faktisk er et levende vesen inni der, det tror jeg på en måte blir en "tankevekker".

Jeg var ca 20 uker på vei da jeg kjente noe spark utenpå, så var det stille lenge, sikkert i en måned eller to, husker ikke helt, før frøkna satte igang med et voldsomt leven. Turnet rundt hele døgnet riundt...

:klemmer:

Nyt deg, og gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo dere! :) Jeg er fortsatt i en slags merkelig boble etter fredagens begivenheter. Det er (dessverre) litt typisk snusfornuftige meg å tilbakeholde glede i forkant av situasjoner, for så å gjenvinne fatningen raskt etterpå og gå videre med praktiske gjøremål. Jeg tror ikke jeg er unødvendig pessimistisk, men kanskje litt for vant til å stålsette meg og også i blant være for mye "i hodet" framfor å kjenne ordentlig på følelsene, selv når det har gått bra. Noen ganger, ikke alltid. Og ikke det siste denne gangen hvertfall. Jeg føler meg fortsatt litt utenfor tid og sted, men på en positiv måte. Alle utsatte tanker og følelser strømmer nå på, og jeg tillater meg virkelig å drømme. Man kan aldri vite hva som skjer videre, men det er så godt å vite at sannsynligheten for at ting går bra er så stor at det ikke har noe for seg å tenke på noe annet.

Og så er termindatoen akkurat den samme som menstruasjonsterminen. På den forrige ultralyden i uke 12 mente hun at jeg var en uke lengre, men sa jeg burde vente på å få det bekreftet på ordinær ultralyd. Hun mente nemlig at det kunne være babyen bare var litt lang og spurte om det var mange høye folk i våre familier (det er det såvisst). Men jordmoren på fredag sa at terminen ble beregnet primært ut fra hodemål, så jeg skjønner ikke helt. Men ikke viktig akkurat. Det er uansett veldig greit å få termin i januar framfor desember, selv om man jo ikke vet når man føder uansett, og jeg heller ikke er så opptatt av når barnet blir født.

Vel. Vi var hvertfall og så på barnevogn i går, og selv om jeg måtte le for meg selv der jeg gikk rundt og så totalt ugravid, mens de andre vordende mødrene vagget av gårde i barnevognjakten, var det fint å få sett vogner i levende live. Folk sier for øvrig at jeg har så lite mage, og jeg lurer på om det stemmer eller ikke. Jeg vil jo gjerne se litt gravid ut, selv om det sikkert er bra å være lett på foten så lenge som mulig også. Og så tror jeg ikke egentlig folk har noe særlig begrep om hvordan folk som straks er 19 uker på vei pleier å se ut, siden det er så store variasjoner. Men jeg går altså fortsatt og venter på denne "gravid, ikke mett-fasen". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de beste av alt; i går kveld kunne den vordende far kjenne spark utenpå magen! Han er jo i ekstase. :ler: Jeg kjente det selv utenpå magen en natt jeg lå våken tidligere i uka, men jeg hadde tenkt det skulle litt til at mannen skulle ha hånda på rett sted til rett tid når disse tydelige dultene bare kommer noen få ganger om dagen. De siste dagene har jeg faktisk kjent tydelig liv hver dag, noe som er langt mer enn jeg hadde forventet nå. Kanskje h*n bare har en aktiv periode. Det er hvertfall helt fantastisk!

Og så hadde jeg forventet at det skulle føles rarere, som noe fremmed, for jeg har alltid tenkt at det virker så sprøtt å ha et annet menneske som sparker inni en. Men det føles bare fint, som om det skulle være akkurat sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om, Vera! :hjerte:

Hallo Imogen! :vinke:

Gratulerer, Vera! Så koselig å lese om, og så herlig med spark! :hjerte:

Er du brukeren som stadig skifter brukernavn, eller er jeg på viddene nå? Sliter litt med å følge med tydeligvis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, jeg kom til å tenke på noe. Siden du har lyst på en slik pose, og jeg har en rdig strikket, vil du arve den jeg har liggende? Den er i en rødlig brunfarge, fin, kan sende bilde om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, så koselig :hjerte:

Hei, og takk for gratulasjoner fra deg også. :)

Forresten, jeg kom til å tenke på noe. Siden du har lyst på en slik pose, og jeg har en rdig strikket, vil du arve den jeg har liggende? Den er i en rødlig brunfarge, fin, kan sende bilde om du vil.

Du er jammen snill. :) Jeg sender deg pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ticket

Er du brukeren som stadig skifter brukernavn, eller er jeg på viddene nå? Sliter litt med å følge med tydeligvis. ;)

Hun er ikke meg om du tror det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke meg om du tror det :ler:

Haha, fort gjort å mistenke deg for noe sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ticket, nei.

Sorry, måtte bare spørre. :ler: Fikk bare følelsen av at du var gammel bruker i ny ham, men jeg har tatt feil før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...