Vera Vinge Skrevet 18. september 2011 Forfatter #661 Del Skrevet 18. september 2011 Så smart å kappe til sengen! Vi brukte liten sprinkelseng (Troll bedside crib) frem til snuppa var nesten ni måneder. Det var litt for lenge siden den ble litt liten til slutt, men det gikk greit siden hun var litt treg ute motorisk og ikke begynte å reise seg opp i sengen før hun var over året. Kantene er nemlig ganske lave, men akkurat det problemet får jo ikke dere med vanlig sprinkelseng i krympet størrelse. Og grattis med superfin vogn! Vi vurderte den samme vognen. Jeg likte den veldig godt, og jeg husker egentlig ikke hvorfor vi endte opp med Emmaljunga Duo Edge i stedet for. Men det var sikkert en god grunn. Og så må jeg bare få anbefale å kjøpe joggevogn etterhvert som babyen er stor nok til det. Virkelig genialt mtp. trening for en selv, og det å kunne trene sammen med mann. Dyrt med to vogner, men vi har iallefall innstillingen at barneutstyr som gjør det lettere for oss som familie å gjøre ting sammen er prioritert foran en del annet. Vi var og så på en sånn miniseng i går, men når mannen så at vi både kunne ordne en løsning for en brøkdel av prisen og han kan gjøre seg nyttig samtidig, ble løsningen som skissert over. Såvidt jeg husker, ville dere helst ha en snøplog? Vi vurderte jo blant annet deres, fordi den type vogn er enda mer stabil enn vår som er lettere, men som jeg skrev et sted, tror jeg det for alles del er best med en vogn som ikke får meg til å gå av hektene hvis den skulle vise seg tung å manøvrere. (Jeg er av typen som aldri bruker handlevogn i butikken, men heller lesser meg selv fullstendig ned av varer, fordi jeg hater å styre de vognene runt omkring.) Fin vogn! Vi kjøpte og Due Edge, men den ble fort lagt vekk da den ikke fungerte for meg. Vi har Easywalker sky nå Smart å kappe til senga. Vi brukte vugge for lenge, nå nekter han å sove i senga si og sover mellom oss. Vi burde vurdere å gjøre noe med det Jeg har også hørt mye bra om deres vogn, og den ville sikkert blitt vurdert om vi ville ha tre hjul. Har dere fått dere en kosegutt? Høres både koselig ut og som en ikke veldig langvarig løsning, men jeg har åpenbart ingen gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. september 2011 #662 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Ja, vi ville helst ha snøplog. Men jeg tror ikke jeg oppfattet Edgen som mer stabil enn Brio. Men jeg husker ikke helt, mulig vi valgte Edge fordi den har mer fjæring? Vi er jo såpass heldige at tung vogn ikke er noe særlig problem uansett. Og når vi har joggevogn i tillegg til raske turer, så synes jeg de kompletterer hverandre. Ikke for det, jeg løp med Edegn også til å begynne med. Gal dame. Jaja, vi har ikke mindre enn fem barnevogner nå. Edgen, joggevogn, sykkelvogn (som også kan brukes som vogn), sovevogn i barnehagen (gammelt ræl fra broren min, men funker) og ekstravogn hos svigers. Pluss en paraplytrille, arvet den også. Kjære vene. De småsengene er fryktelig dyre, ja, helt enig. Jeg syntes det var greit siden den ene siden er nedfellbar, så jeg hadde snuppa omtrent oppi senga helt til hun klarte å snu seg selv. Veldig greit mtp. amming. Men vi satser på at den blir brukt en gang til her i huset, og så skal familie låne den nå også, siden det om noen måneder kommer en litt overraskende tilvekst til min side av familien. Satser på at vi får solgt den etter det igjen. Som jeg plaprer. Endret 18. september 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 18. september 2011 #663 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg har også hørt mye bra om deres vogn, og den ville sikkert blitt vurdert om vi ville ha tre hjul. Har dere fått dere en kosegutt? Høres både koselig ut og som en ikke veldig langvarig løsning, men jeg har åpenbart ingen gode råd. Vi bruker Edgen i barnehagen, vi vil ha stabil firehjulsvogn til soving. Jeg stoler ikke helt på tre hjul, men til bygåing o.l er det genialt. Kosegutt ja. Veldig sosialsover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 20. september 2011 Forfatter #664 Del Skrevet 20. september 2011 Ja, vi ville helst ha snøplog. Men jeg tror ikke jeg oppfattet Edgen som mer stabil enn Brio. Men jeg husker ikke helt, mulig vi valgte Edge fordi den har mer fjæring? Vi er jo såpass heldige at tung vogn ikke er noe særlig problem uansett. Og når vi har joggevogn i tillegg til raske turer, så synes jeg de kompletterer hverandre. Ikke for det, jeg løp med Edegn også til å begynne med. Gal dame. Jaja, vi har ikke mindre enn fem barnevogner nå. Edgen, joggevogn, sykkelvogn (som også kan brukes som vogn), sovevogn i barnehagen (gammelt ræl fra broren min, men funker) og ekstravogn hos svigers. Pluss en paraplytrille, arvet den også. Kjære vene. Jøss, så mye vogn dere har, da. Ellers så kommer vi helt klart til å kjøpe joggevogn etter hvert. Jeg savner løping allerede, jeg. Jeg kan egentlig fint løpe ennå og skulle ikke hatt problemer med en løpetur eller to i uka hadde det ikke vært for at jeg får så utrolig lett hold. Eller, det er hva jeg tror det er. Jeg kan hvertfall få ordentlig vondt på høyre side av magen noen ganger når jeg bare er ute og går, og de gangene jeg har forsøkt løping ute har jeg måttet tusle slukøret hjem. Så her går det i sykling og ellipsemaskin (sånn man kan regulere stegene, ikke sånn dum vanlig med faste steg) når det gjelder kondisjonstrening. Vi bruker Edgen i barnehagen, vi vil ha stabil firehjulsvogn til soving. Jeg stoler ikke helt på tre hjul, men til bygåing o.l er det genialt. Ja, jeg ser absolutt det praktiske når man går i byn og vi var inne på tanken. Men vi gidder ikke operere med flere vogner i utgangspunktet, så da utgikk det. Høres hvertfall lurt ut med fire hjul til soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 20. september 2011 Forfatter #665 Del Skrevet 20. september 2011 Utrolig hva man får gjort når man har mye å gjøre, hvertfall. Det har vært full kjør på jobb den siste uka, både når det gjelder arbeidsmengde og vanskelighetsgrad. Jeg har rett og slett hatt noen ordentlige utfordringer, men nå tror jeg de har løst seg. Jeg forventet meg en helvetesdag i dag, og satte i gang som en rakett i dag tidlig. Så gikk noe utrolig mye bedre enn forventet, og jeg hadde plutselig litt ledig tid fordi jeg hadde rast av gårde i dag morges. Sånt gir en god følelse. Men nå er jeg litt daff. Jeg har ikke problemer med høyt tempo på jobb, men jeg merker at jeg blir mer sliten enn normalt, så jeg tror jeg utsetter trening til i morgen. Jeg skal også lage kake fordi jeg tapte et veddemål på jobben. Jeg tror det blir brownies. Mens den stekes, skal jeg strikke videre på en ullbukse jeg strikker til babyen i tynn, melert mørkeblå merinoull (den skal visst være mulesingfri). Og så kommer mannen hjem for å lage pizza snart, og det på en tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 20. september 2011 #666 Del Skrevet 20. september 2011 Vi har tre vogner. Arvet en mountain buggy, bytttet til en brio go, og har kjøpt en reisetrille. Reisetrillen blir fsktisk mye brukt, forunderstellet passer til bilsetet. Genialt på kjøpesentre å når hun er blitt såpass stor. I starten brukte vi ikke bilstolen på annet enn kjappe småturer. Vi har foresten en liggebag til bil om du vil låne til lange kjøreturer. Jeg tror jeg skulle kommentere noe mer her, men husker ikke.. Blir litt avkortet når mesteparten av surfinga mi foregår på iPad... Og for ikke å snakke om alle skrivefeilene... Bær over meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september 2011 Forfatter #667 Del Skrevet 22. september 2011 Vi har tre vogner. Arvet en mountain buggy, bytttet til en brio go, og har kjøpt en reisetrille. Reisetrillen blir fsktisk mye brukt, forunderstellet passer til bilsetet. Genialt på kjøpesentre å når hun er blitt såpass stor. I starten brukte vi ikke bilstolen på annet enn kjappe småturer. Vi har foresten en liggebag til bil om du vil låne til lange kjøreturer. Jeg tror jeg skulle kommentere noe mer her, men husker ikke.. Blir litt avkortet når mesteparten av surfinga mi foregår på iPad... Og for ikke å snakke om alle skrivefeilene... Bær over meg... Praktisk med vogn/trille hvor understellet passer til bilsetet, kan jeg tenke meg. Og jeg slutter ikke å la meg imponere over hvordan du tilbyr dine tjenester (vel, bør kanskje ikke bruke slike uttrykk i disse Frp/bordell-dager, men ). Men seriøst, du er så snill, og jeg skal si fra hvis behovet melder seg. Forresten, ikke tro jeg har glemt hva du skulle sende meg på pm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september 2011 Forfatter #668 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg opplevde å bli forsøkt sjekket opp i dag. Jeg hadde litt tid å slå i hjel mellom kursvirksomhet og ny avtale, så jeg gikk på kafé alene etter å ha blitt lei av å se i klesbutikker. Da jeg hadde satt meg godt til rette med avis og iskaffe, var det tydelig at sidemannen hadde lyst til å slå av en prat. Jeg hadde egentlig lyst til å sitte for meg selv, så jeg var høflig, men passe avisende, så han lot meg etter hvert være i fred. Men da han skulle gå, sa han at jeg hadde så fin genser og at jeg var en veldig vakker jente. Jeg ler av flere grunner. For det første så er det noe med den genseren jeg brukte i dag, for jeg har merket ekstra oppmerksomhet når jeg har hatt den på tidligere. Det er en ganske knall bringebærrosa ullgenser i litt pusete alpakka som jeg strikket i vinter. Jeg føler meg alltid fin i den, og kanskje spesielt i dag da jeg hadde høye hæler, rødlig leppestift og hår som kranglet mindre enn normalt. Men jeg begynner å lure på om det er noe med rosa, om man enten ser yngre ut eller at man syns bedre i bybildet eller noe? Sist gang jeg brukte den i vinter, forsøkte mannen som fylte bensin ved siden av meg på bensinstasjonen å komme i kontakt (og hvis jeg ikke husker feil, ga han meg også et kompliment for genseren). Og så pen er jeg ikke, at jeg i utgangspunktet vekker oppmerksomhet på åpen gate. Men om jeg noen gang skulle bli singel, kan jeg vel være trygg på at bringebærrosa er min farge? Det andre jeg stusser over, er hvordan man i det hele tatt kan bli forsøkt sjekket opp som gravid. Det er selvsagt mulig han ikke så det, men det er snakk om en ettersittende genser og jeg satt på en sånn høy kaféstol. Om ikke annet, kan det hvertfall virke som om jeg ikke skremmer fanden på flatmark om jeg ikke skulle få tilbake figuren etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september 2011 Forfatter #669 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg snakket med faren min i går om hva folk gir hverandre komplimenter for. Jeg har stort sett vært i konfirmasjoner hvert år de siste årene, da både jeg og mannen har flere yngre søskenbarn. Og jeg blir søren meg like urolig på stolen av talene hver gang. I den siste konfirmasjonen jeg deltok i for noen uker siden, var det hvertfall ingen tvil om at konfirmanten ikke akkurat er klassens duks. Taler fra foreldre og søsken var litt sånn: "jaja, "Petter", det er jo ikke sånn at det er de flinkeste som gjør det best senere i livet" og "jada, det går nok bra med deg til slutt skal du se". Det hele framstod som litt trøstesløse liksom-oppmuntringer som hvertfall ga meg en trist følelse. Hvorfor hele taler om skoleprestasjoner, spesielt når dette tydeligvis er noe konfirmanten har vanskelig for? Det er jo heller ingen som mener at gutten mangler evner, men han har ADHD og sliter enormt med konsentrasjonen. Mine spørsmål er disse to: Hvorfor ikke trekke fram ting fyren faktisk er flink til, som at han er kjapp i replikken, har masse venner og er godt likt, for å nevne noe? Og, hvorfor et ensidig fokus på flinkhet i konfirmasjonstaler? Hva med: "jeg trives så godt sammen med deg, du er til å stole på, jeg liker at du følger dine overbevisninger, jeg er så glad i deg". Jeg har vært i konfirmasjoner til veldig skoleflinke også, og der har også talene utelukkende handlet om hvor flinke de er til både det ene og andre. Når jeg i tillegg vet at en av disse til tider er superstressa fordi hun tar på seg for mange aktiviteter og oppgaver for å imponere sin far, blir det hele ganske trist å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 22. september 2011 #670 Del Skrevet 22. september 2011 Det andre jeg stusser over, er hvordan man i det hele tatt kan bli forsøkt sjekket opp som gravid. Det er selvsagt mulig han ikke så det, men det er snakk om en ettersittende genser og jeg satt på en sånn høy kaféstol. Om ikke annet, kan det hvertfall virke som om jeg ikke skremmer fanden på flatmark om jeg ikke skulle få tilbake figuren etter fødsel. Akkurat det lurte jeg også på i fjor sommer da jeg vagget til byen, diger og tvillinggravid og en fremmed fyr sjekka meg opp og inviterte meg på drink i en hotellbar...jeg er enda ikke sikker på om jeg burde blitt smigret eller fornærmet. På det tidspunktet ble jeg i grunnen bare mildt overrasket... Bringebærrosa er tydligvis din farge! Det er alltid noe med den riktige fargen på det riktige tidspunktet, tror jeg. Eller kanskje det var denne berømte graviditetsgløden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. september 2011 Forfatter #671 Del Skrevet 23. september 2011 Akkurat det lurte jeg også på i fjor sommer da jeg vagget til byen, diger og tvillinggravid og en fremmed fyr sjekka meg opp og inviterte meg på drink i en hotellbar...jeg er enda ikke sikker på om jeg burde blitt smigret eller fornærmet. På det tidspunktet ble jeg i grunnen bare mildt overrasket... Bringebærrosa er tydligvis din farge! Det er alltid noe med den riktige fargen på det riktige tidspunktet, tror jeg. Eller kanskje det var denne berømte graviditetsgløden? Det er tydeligvis menn som ikke bare ikke er redde for forpliktelser, men som aktivt lengter etter dem. Ja, det var denne gløden. Jeg tror ærlig talt ikke at jeg ser helt utslitt ut (hvertfall påstår omgivelsene det og det er også hva speilet forteller meg), men om jeg stråler er ikke så lett å bedømme. Det må være av varme i så fall. Nei, egentlig syns jeg at jeg ser helt ut som før på de alle måter, bortsett fra en liten badeball på magen og et noe større frontparti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. september 2011 Forfatter #672 Del Skrevet 23. september 2011 Det er morsomt at jeg nå begynner å kjenne mer hvor babyen befinner seg i magen. Altså, noen ganger kan jeg kjenner at det er hardere på et bestemt punkt på magen og at det er litt ømt når jeg trykker der. Og så sparker det til alt overmål tilbake når jeg trykker inn. Det er utrolig morsomt, som om jeg og Lille hjelper har en intern lek gående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. september 2011 #673 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg har tenkt samme tankene selv. Hvorfor ikke skryte av det man faktisk setter pris på, kontra det å, i mine øyne, "drite ut" ungen sin i all offentlighet. Jeg synes det er patetisk, men på den andre siden, de skyter seg jo selv i foten også. Det er jo ikke slik at ungene vokser opp uten foreldre som kan veilede de... for oppsjekking og andre slike hyggelige ting i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. september 2011 Forfatter #674 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg har tenkt samme tankene selv. Hvorfor ikke skryte av det man faktisk setter pris på, kontra det å, i mine øyne, "drite ut" ungen sin i all offentlighet. Jeg synes det er patetisk, men på den andre siden, de skyter seg jo selv i foten også. Det er jo ikke slik at ungene vokser opp uten foreldre som kan veilede de... Jeg hvertfall om én forelder som ikke har den store selvinnsikten, så ikke så overraskende det hele... for oppsjekking og andre slike hyggelige ting i hverdagen Nei, jeg kan hvertfall ikke klage over å være gravid når jeg får oppleve å både stifte bekjentskap med et nytt, lite liv og fortsatt føle meg attraktiv. Endret 23. september 2011 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. september 2011 Forfatter #675 Del Skrevet 25. september 2011 Puh, vi har rotet oss borti husgreier... Vi har egentlig sagt at vi blir boende her en stund til, men at vi flytter på oss innen et par år. Så har vi samtidig sagt at hvis det dukker opp noe veldig bra, vil vi være klare til å slå til. Vi har allerede blitt enige om at det ikke er aktuelt å flytte til mitt hjemsted, slik vi tenkte for en stund siden (særlig mannen min har ønsket det, mens jeg har vært mer usikker), så vi har fulgt med på hus og rekkehus i samme kommune som vi bor i nå. Og så måtte det selvsagt dukke opp et hus i et av områdene vi har sett oss ut. Vi har mange krav, så mange at vi belager oss på et oppussingsobjekt når vi skal kjøpe hus. Huset vi har vært på visning på ligger bra til infrastrukturmessig, det ligger i gåavstand til naturområde, det har stor tomt, tomta har mye sol (ink. kveldssol), huset ligger høyt og relativt fritt selv om det er i et boligfelt, det er lite støy, utgang til hage direkte fra hovedetasje, for å nevne noe. Aberet er at det er mye som må gjøres. Mannen syns også det er litt lite utsikt, men sier det utsynet som er er til å leve med. Uansett, det største problemet er vel timingen. Dette er ikke det ideelle tidspunktet å flytte på. Nå skal det sies at det er en del ting man kan leve med det neste året, så vi ville ikke flytte inn i en byggeplass. Men så tenker jeg litt på at det ikke er direkte praktisk å skulle flytte når jeg er høygravid eller å bo ukurant med liten baby. Samtidig er en del ting med huset såpass greit at det vil gå helt fint å bo der i starten også, i tillegg til at plassproblemene vi her har ikke akkurat vil være et tema der. Det er vel noe med at komforten ved å bo nytt her med ny baby, ikke vil bli gjeldende der. Mannen har regnet på saken og kommet fram til at vi har fint råd til at det går litt over prisantydning, selv med påregnede kostnader ved oppgradering. Min største frykt handler om at vi konkurrer med folk i en helt annen kategori enn oss selv - vi var definitivt de yngste på visning. Jeg blir da redd for at de som er 10-20 år eldre enn oss kan tåle en heftigere budrunde enn oss. Dvs. vi tåler at det går en del over, men vi begynner da å bli mindre lystne, spesielt da siden oppgraderingen vil måtte pågå over lengre tid. Eller hvis det kommer noen som ønsker å kjøpe for å skille ut tomt - slike selskaper er vel ganske rå i budkriger. Nå har jeg snakket med min kyndige far i telefonen et par timer og han har gode innspill. Vi skal nok få ham med på å se på huset igjen. Han er også veldig villig til å hjelpe oss med råd og praktisk hjelp hvis vi ender med kjøp, da han er en særdeles nevenyttig siv.ing. som har lang erfaring med både husbygging og oppussing. Mannen min er også veldig handy og jeg er på ingen måte ikke fremmed for å drive praktisk arbeid. Men jeg tenker virkelig på hvordan livet vårt kommer til å endres rundt nyttår, og om dette er for mye å begynne med samtidig. Men vi tenker da at den virkelige oppgraderingen venter et år, og at vi bare gjør mindre ting som maling av flater osv. i starten. Sukk, det huset er en såpass god mulighet at jeg tenker vi bør slå til hvis vi får mulighet, selv om timingen kunne vært bedre. Og tanken på hage gjør meg mo. For ikke å snakke om fred og ro. Selv om vi bor i et rolig område i byn, har det flyttet inn en barnefamilie her, hvor barna er ute og leker høylytt til langt på kveld. Sånt kan man fint tåle i et boligfelt, men i en bakggård blir det voldsom gjenklang, såpass mye at man heller sitter inne enn på balkongen når det er sol. Og tanken på frukttrær... Og plass. Og garasje med koselig tun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. september 2011 #676 Del Skrevet 25. september 2011 Spennende med husplaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. september 2011 Forfatter #677 Del Skrevet 25. september 2011 Spennende med husplaner Ja, nesten litt for spennende. Helt ut av det blå klarer jeg ikke å tenke på noe annet. Mannen er borte i kveld også, så ingen å få utløp for all tankevirksomheten overfor heller. Egentlig er jeg stuptrøtt etter sykkeltur i skogen i dag. Jeg elsker høsten og jeg syns den inntas best fra sykkelsetet. Jeg har blitt pinglete i bratte nedoverbakker, så jeg gikk av og trillet i noen, men ellers syns jeg det går veldig fint med sykling. Jeg kan bli fristet til å ta avstikkere på stier langs grusveiene, men jeg er en flink gravid og holder meg på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 25. september 2011 #678 Del Skrevet 25. september 2011 Oj, så spennende! Og jeg ble selvfølgelig fryktelig nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 26. september 2011 #679 Del Skrevet 26. september 2011 Gi bud, sier jeg bare. Det verste som skjer er at dere får tilslag eller ikke... Når det er sagt, det finnes aldri noen gode tidspunkt å flytte på når man har baby uansett. Dessuten byr en høygravid kropp på mange fine unskyldninger til å slippe å ta selve flyttejobben, men heller se på at andre sliter... Dessuten, det er jo ikke sikkert huset er klar til overtagelse før om mange måneder og mye kan dere faktisk selv forhandle, f.eks. at dere tar over til våren? Selv flyttet vi da jentene var 5 måneder. Det var ille, men behovet for plass var helt prekært. Heldigvis flyttet vi bare over i nabohuset, men det var slitsomt og stressende likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. september 2011 #680 Del Skrevet 26. september 2011 Enig med Onyx. Slå til, gi bud om pappaen din er enig, i verste fall går det for høyt, i beste fall fåt dere arbeid fremover. Og min erfaring er at det aller meste ordner seg uansett, enten på den ene eller andre måten. Slik jeg leser deg, så vil du muligens angre senere om dere ikke slår til? ...og som Engle blir, så blir også jeg skrekkelig nysgjerrig... *overinteressert i hus og går på visninger for moro skyld... * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå