Gjest ticket Skrevet 19. desember 2011 #801 Del Skrevet 19. desember 2011 Tenk, nå kommer babyen snart Jeg kunne virkelig ikke fordra de siste ukene av graviditeten, men nå savner jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. desember 2011 #802 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Jeg drømte at du fikk barn i natt! Og mannen din kunne ikke være med på fødselen pga. jobb, så Ludovie og jeg var med i stedet for, men vi måtte sitte på gangen og vente. Alt gikk heldigvis strålende! Endret 21. desember 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. desember 2011 #803 Del Skrevet 21. desember 2011 Kg-drømmer er helt fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 21. desember 2011 #804 Del Skrevet 21. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #805 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Tenk, nå kommer babyen snart Jeg kunne virkelig ikke fordra de siste ukene av graviditeten, men nå savner jeg det Ja, nå er det bare et par uker igjen til til termin! Enn så lenge er den høygravide tilværelsen på ingen måte grusom - bare hyggelig med all forventningen nå som jeg begynner så smått å virkelig forstå at det straks kommer en baby. Jeg drømte at du fikk barn i natt! Og mannen din kunne ikke være med på fødselen pga. jobb, så Ludovie og jeg var med i stedet for, men vi måtte sitte på gangen og vente. Alt gikk heldigvis strålende! Godt å høre at det fins folk som dere som kan stille på kort varsel. Endret 21. desember 2011 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. desember 2011 #806 Del Skrevet 21. desember 2011 Enn så lenge er den høygravide tilværelsen på ingen måte grusom - bare hyggelig med all forventningen nå som jeg begynner så smått å virkelig forstå at det straks kommer en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 22. desember 2011 #807 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg får så lyst å strikke babytøy når jeg er her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #808 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg får så lyst å strikke babytøy når jeg er her inne Hehe, jeg har tydeligvis den effekten på folk (ja, jeg er en sånn ufordragelig gravid som har med meg strikketøy over alt hvor jeg går - men det er like mye for å holde meg våken om kvelden som at jeg trenger å strikke). Det er jo morsomt med sånne små plagg som går så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #809 Del Skrevet 22. desember 2011 Men noe jeg ærlig talt er litt lei av, er henging på sykehuset. Jeg husker ikke helt hva jeg har skrevet den siste tiden, men babyen ligger fortsatt i seteleie. Dvs. jeg mistenker at den veksler mellom det og tverrleie. Hodet er hvertfall ikke ned og har ikke vært det på et par uker. Så jeg må innstille meg på setefødsel. Skal få vite om bekkenet mitt er stort nok for det i morgen. Nå sitter jeg og skriver spørsmålsark til legen. For man må jammen meg vite hva man skal spørre om for å få (vettuge) svar. De gangene jeg har vært der, har de avsluttet konsultasjonen med å stirre på meg med et tomt blikk mens de spør gjentatte ganger om det er noe mer jeg lurer på. Nå har jeg innsett at det er noen ting jeg lurer på. En bekjent som hadde baby i seteleie, hvor setet ikke var festet, fikk beskjed om å legge seg ned og ringe etter ambulanse dersom vannet plutselig gikk (noe det gjorde). Dette har ikke jeg fått noen beskjed om, selv om setet åpenbart ikke er festet. Essensiell info? Nei, jeg må ta dem mer for meg i morgen og få noen flere svar på diverse. Og så bør jeg sikkert skrive et fødebrev. Fødselen tegner tross alt til å bli noe ganske annet enn hva jeg hadde håpet, spesielt mtp. at jeg egentlig har fødeplass på en alternativ fødeavdeling. Nå ser det ut til at det blir legeovervåket fødsel på vanlig fødeavdeling og sikkert masse folk i sykehusomgivelser. Jeg tar det med overraskende stor ro, sikkert fordi det er typisk meg å være forberedt på alle eventualiteter, og jeg har hele veien tenkt at det kan skje ting som gjør at jeg ikke får føde slik jeg har håpet. Men min erfaring med mitt sykehus er at, selv om jeg stoler veldig på den medisinske kompetansen deres, er den menneskelige biten svært personavhengig. Det i seg selv gjør at jeg lurer på om det er vits å skrive noe fødebrev. Om de ikke skjønner intuitivt at man ønsker info underveis og å få barnet til seg på brystet, så tviler jeg vel på at de vil tenke på dette om jeg skriver det i et brev? Jeg syns hvertfall det er en del selvfølgeligheter man anbefales å skrive i et brev, og det får meg til å stusse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 23. desember 2011 #810 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg tror at de fleste jordmødre (alle får jeg håpe) skjønner at fødende vil ha info underveis og babyen på brystet. Jeg tror kanskje det er mer spesielle ønsker de må opplyses om? Her var ikke Knirket festet (men rettveien) så jeg fikk beskjed om å ligge flatt og ringe sykebil jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #811 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg tror at de fleste jordmødre (alle får jeg håpe) skjønner at fødende vil ha info underveis og babyen på brystet. Jeg tror kanskje det er mer spesielle ønsker de må opplyses om? Her var ikke Knirket festet (men rettveien) så jeg fikk beskjed om å ligge flatt og ringe sykebil jeg og. Jeg vil også tro de fleste skjønner dette av seg selv, men så har jeg hørt om flere som ikke har fått det på dette viset. Men jeg tror det må gjelde i tilfeller med helsepersonell som er så ubrukelige på pasientkontakt at de sikkert ikke gidder å lese et fødebrev en gang. Hørtes dramatisk ut med Knirket. Jeg har hørt om dette før, men trodde ikke det var så viktig. Hos flergangsfødende er vel hodet ofte ikke festet før fødselen en gang. Jeg fikk hvertfall beskjed i dag om at dette var spesielt viktig ved seteleie - at navlestrengen av en eller annen grunn står i større fare for klem når rumpa ligger ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #812 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg traff verdens mest fantastiske lege i dag. Det er så deilig når de klarer å kombinere seriøsitet og presise svar med behagelige vesen. Jeg fikk lyst til å si det til henne da vi dro, men var litt forfjamset av hele opplevelsen, så fikk ikke sagt noe annet enn hade. At vi fikk så mye tid og mye god informasjon, kombinert med en utrolig hyggelig lege. Det er noen virkelige perler innimellom de som er helt greie og hun ene som var så bisk for et par uker siden. Jeg fikk rett og slett mer ro på meg når det gjelder hele setefødselen. Jeg fikk vite at jeg har en typisk "fødekropp", noe som visst gjelder høye, slanke, friske gravide med romslig bekken. For de ser ut fra røntgen at jeg har god plass i bekkenet, samtidig som babyen er rett under snittet i størrelse. Legen mente derfor at alt lå til rette for en fin og rask (nok) fødsel og at risikoen for hastekeisersnitt er mindre for meg siden både jeg og babyen ligger så godt innenfor marginene for hva de tillater for vaginale setefødsler. Det var veldig godt å høre. Jeg har nemlig tenkt en del på dette med at hodet til babyen skal sitte fast. Sikkert fordi jeg har et familiemedlem som fikk en alvorlig hjerneskade etter oksygenmangel da h*n ble født. Men hun mente sannsynligheten er liten og at de er svært raske med tangforløsning dersom dette skulle bli et problem. Og jeg ser dette som mye mer forlokkende enn keisersnitt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #813 Del Skrevet 23. desember 2011 Når ble dette en ren graviditetsdagbok egentlig? Jeg føler nesten for å beklage det, fordi det ikke kan være superinteressant for de som ikke akkurat selv har født eller skal føde. Jeg har fortsatt tankevirksomhet som dreier seg om andre ting enn graviditet og fødsel. Noen ganger kan jeg nesten tenke at jeg burde tenke enda mer på de tingene. Men jeg henger såpass mye mindre på KG nå sammenlignet med tidligere, at jeg er mest innom for å oppdatere meg på hva som skjer, i tillegg til å skrible ned noe i boka her. Sånn at ikke noen tror jeg har blitt fullstendig hjernevasket av gravidmafiaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. desember 2011 #814 Del Skrevet 23. desember 2011 Helt normalt å skrive om det som skjer i hverdagen, er det ikke? Haha, det blir verre, før det igjen normaliserer seg Kjekt med super lege, det er gull verdt å få møte på slike i ny og ne. Spennende tider! Tenk at h*n er her snart Håper du får en skikkelig super jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #815 Del Skrevet 23. desember 2011 Helt normalt å skrive om det som skjer i hverdagen, er det ikke? Haha, det blir verre, før det igjen normaliserer seg Kjekt med super lege, det er gull verdt å få møte på slike i ny og ne. Spennende tider! Tenk at h*n er her snart Håper du får en skikkelig super jul Takk, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #816 Del Skrevet 23. desember 2011 Vi skal ha julefeiring hjemme hos oss selv for første gang i morgen, så her tilbringes dagen med massiv matlaging. Grøt, tilbehør til pinnekjøtt og diverse lages på forhånd. Det lukter jul! Jeg skal nemlig tilbringe formiddagen på gulvet foran tven sammen med broren min. "Tre nøtter til Askepott" og "Reisen til julestjernen" står mao. på tapetet (tapeten?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 24. desember 2011 #817 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 24. desember 2011 Forfatter #818 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul! Riktig god jul til deg også. Og til andre som eventuelt måtte titte innom! Jeg tar meg en pust i bakken etter at svigers har vært her på julegrøt. Nå har mannen tatt dem med seg på gudstjeneste mens jeg dekker bord og strikker julevotter til babyen. Snart kommer gjesterunde nr. 2. Hyggelig og uvant med hjemmefeiring. Og så er jeg glad og overrasket over at jeg fortsatt har penklær som passer. Dagens antrekk: hvit, kortermet, knelang kjole med blondeparti over brystet og tyll i skjørtet. Stort, gullfarget smykke i halsen og assymetrisk oppsatt hår. Igjen, fortsatt glad jeg kan føle meg fin som høygravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 27. desember 2011 #819 Del Skrevet 27. desember 2011 Det er like spennende å stikke innom hver gang nå, selv om vi håper at nurket venter til neste år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. desember 2011 #820 Del Skrevet 27. desember 2011 Spennende! Når var/er terminen din igjen? Håper du har hatt en flott jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå