Gå til innhold

Kjøpe billig vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg vaskemaskin for første gang nå. Jeg er ikke på utkikk etter noe dyrt, og har sett denne vaskemaskinen til 3000,-

Jeg har ingen peiling på hva som er bra/ikke bra med en vaskemaskin og lurte på om noen har lyst å se på spesifikasjonene om det er noe å satse på? Evnt om noen har denne og hvordan de er fornøyde? Eller om det er andre billigmaskiner som folk er fornøyde med?

Eller er det lurere av meg å kjøpe en brukt maskin av et bedre merke?

Har ikke mer enn ca 3000 å kjøpe for..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg vaskemaskin for første gang nå. Jeg er ikke på utkikk etter noe dyrt, og har sett denne vaskemaskinen til 3000,-

Jeg har ingen peiling på hva som er bra/ikke bra med en vaskemaskin og lurte på om noen har lyst å se på spesifikasjonene om det er noe å satse på? Evnt om noen har denne og hvordan de er fornøyde? Eller om det er andre billigmaskiner som folk er fornøyde med?

Eller er det lurere av meg å kjøpe en brukt maskin av et bedre merke?

Har ikke mer enn ca 3000 å kjøpe for..

Denne er sikkert helt ok. Spesifikasjonene er helt greie, og det er jo rimelig. Dessuten har du jo garanti.

Mange vil si Whirlpool er bra, og noen vil si det er no ordentlig dritt. Slik er det med alle merker. Vår erfaring er grei. Vi har Whirlpool ovn, micro og induksjonstopp.

Vi hadde en billig Zanussi vaskemaskin og byttet til en dyr AEG/Electrolux. Merker igrunnen ingen forskjell, bortsett fra at AEG-en har hurtigere sentrifuge (flere omdreininger pr minutt) og dermed tørker tøyet bedre. Men det har vel egentlig lite å bety når alt kommer til alt...Zanussien vasket også tøyet rent uten å ødelegge det, og det samme gjør AEG-en. Dyrer maskiner har som regel flere valg. De fleste får du aldri bruk for, og det er mer som kan gå i stykker :-)

Kjøp Whirlpoolen du :-)

Skrevet

Takk for svar! Tar gjerne imot andre innspill også :)

Et annet spørsmål: Er det vanskelig å kople opp en vaskemaskin? Leiligheten er helt ny, og den har opplegg for vaskemaskin, men jeg har jo ikke peiling på hvordan det gjøres.. Mulig samboeren min har, men om ikke er det slik at noen fra Lefdal/Elkjøp e.l. er behjelpelige med å kjøre den hjem til oss/bære opp/koble til?

Skrevet

Et annet spørsmål: Er det vanskelig å kople opp en vaskemaskin? Leiligheten er helt ny, og den har opplegg for vaskemaskin, men jeg har jo ikke peiling på hvordan det gjøres.. Mulig samboeren min har, men om ikke er det slik at noen fra Lefdal/Elkjøp e.l. er behjelpelige med å kjøre den hjem til oss/bære opp/koble til?

Ingen problem dersom det er klargjort (normalt sett da :-) Noen får jo ikke til NOE, men regner med dere er normale mennesker)

Bare å sette i stikkontakten, og å putte slangen fra maskinen bort til avløpet som er gjort klart i leiligheten din.

En annen ting er at Lefdal/Elkjøp normalt bringer og kopler til. Tar med seg emballasjen og forsvinner :-)

Les HER

..samme gjelder nok for Ledal.

Tips: spør og avtal dette FØR du sier du skal ha maskinen. Sier de nei, sier du bare du må se deg litt rundt for du er avhengig av noen som kan levere...

:-)

Skrevet

Det er ikke så vanskelig. Vi klarte det i hvert fall selv om vi ikke er så praktisk anlagt, bare pass på å få den i vater (kan stille beina) og at slangene blir tette, også må dere fjerne transportsperrene. Du kan nok få noen fra elbutikken til å frakte maskinen, det koster noen hundrelapper og det kan virke som ikke alle leverer helt inn/opp i etasjene. Vi bestilte noen hvitevarer fra Lefdal, og de kom opp i 3.etasje med dem - det kan være verdt å betale for i stedet for å miste varen i trappa på vei inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...