Gå til innhold

Brudepar som ikke ønsker seg noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å unngå å kuppe tråden om hva man skal gi til et brudepar som ikke ønsker seg noe:

Hvis et brudepar virkelig sier at de ikke ønsker seg noe, skal man da gi gave?

Min mening er at hvis et brudepar har gitt uttrykk for at de ikke ønsker seg noe, vil de ihvertfall ikke ha noe de ikke har bedt om, som champagneglass el.l., og at man da heller ikke bør gi noe i det hele tatt.

Og som brudepar vil jeg faktisk si at det er litt dårlig gjort å ikke gi uttrykk for noen gaveønsker - hvis de sier de ikke vil ha noe, så ikke gi gave - og hvis de egentlig forventer gaver, bør de kunne velge ut en ønskeliste, eller i det minste si at de ønsker seg penger til bryllupsreise el.l.

Hvis man virkelig har alt man trenger, og ikke ønsker seg penger engang - ville det ikke vært lurt å gi uttrykk for ihvertfall en veldedig organisasjon man gjerne vil ha donasjoner til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det en vesens forskjell om de sier at de ikke ønsker seg noe, eller om de sier at de ikke ønsker gave...sier de det første ville jeg hatt med gave - sier de det andre ville jeg ikke det.

Skrevet

For meg er det en vesens forskjell om de sier at de ikke ønsker seg noe, eller om de sier at de ikke ønsker gave...sier de det første ville jeg hatt med gave - sier de det andre ville jeg ikke det.

enig med deg. da broren min giftet seg sa de at de ikke øsnket seg noen dyre gaver, de var tross alt to voksne mennesker som hadde alt de trengte fra før. S jeg så litt på det som at det ble en litt dyr julepresang, altså gavekategori noe man ville gitt et par i julepresang, men kanskje en prisklasse opp...

Skrevet

Vi ville ikke ha gaver. Vi skulle ikke ha fest heller, og trodde at da var saken grei. Det viste seg imidlertid at svært få var interessert i hva brudeparet ville, og gavene hagla. I ettertid ser jeg at vi skulle insistert på en gave til en god sak i stedet, fra de som nektet å ta hensyn til vårt ønske. Det er nok det aller lureste om man ikke vil ha gaver. Om man bare sier at man ikke ønsker seg noe er man vel mer fritt vilt, men da ville jeg styrt unna å gi ting (les: husfyll).

Skrevet

Om du allikevel gjerne vil gi noe synes jeg gavekort på kiva.org eller på f.eks. billettservice (som nevnt i den andre tråden) er fine alternativer. Sannsynligvis noe paret kan ha glede av selv om de ikke ønsker gaver. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...