AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Hei Noen som har en begynner-guide til bruk av glattetang? Har kjøpt meg en GHD-tang (og varmebeskyttende produkter av ulikt slag) og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Hvor mye hår tar man om gangen? Hvor lenge holder man tangen på samme sted? Er det mulig å lage helt glatt hår med volum, eller blir håret automatisk pinnestritt med glattetang? Ellers noen gode råd til en nybegynner? Hadde blitt kjempeglad om noen har noen gode tips til meg -TS
Rumohra Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Hei! Om du skal få et bra resultat bør du ikke ta for mye hår om gangen. Akkurat hvor mye lærer du deg etterhvert, det varierer med hårtype også. Det jeg pleier å gjøre er å dele opp håret i tre soner, topplaget med "lugg", et mellomlag, og det underste håret. Setter opp de to øverste lagene og starter med det underste. Når det er ferdig, slipper jeg ned mellomlaget osv. Prøv å ikke hold tangen for lenge på samme sted, men heller å dra den rolig nedover håret. Du vil ikke ha for mye varme på håret, da det er skadelig og gir dårligere hårkvalitet i lengden. Det spørs veldig på hårtype om du kan få glatt hår med volum eller ikke. Jeg har fall, så kommer egentlig ikke utenom volum uansett hvordan jeg glatter . Om du synes det blir flatt og kjedelig kan hårspray eller skum i røttene fungere, eller bare å rufse det til etterpå med litt produkt i. Husk for all del å kjøp et godt varmebeskyttende produkt og bruk det hver gang du retter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå