Gjest marina Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Jeg er ikke den jenta som tror at typen min er utro, skjekker mobilen hans osvosv. Men det er bare noen ting jeg rett og slett ikke takler, og dette mye etter hvordan mine ex-venniner har oppført seg. ett eksempel: Jeg og ex-venninen min hadde vært bestevenner i 4 år. Det var alltid noe jeg la merke til henne men skyvde tanken vekk. Hva hvis jeg bare var sjalu? Eller paranoid? Nei, hun har aldri tålt at en gutt kunne like meg og ikke henne. Hvis en gutt så på meg eller likte meg, ville hun ha ''godkjennelse'' fra han, bare sånn at hun vet at alle ville ha henne. Etter mye kortvarige forhold, fant jeg kjærligheten. Vi har vært sammen i over ett år nå, og hun visste hvor mye han betyr for meg. Men sekundet jeg var borte skulle hun ha ''godkjennelse'' av han også. Flørtet ekstremt mye, viste frem personlige deler av kroppen og fysj æsj. Skulle gjerne likt å brukt ordet tøs, men sparer meg.. Jeg så dette også med minne egne øyne. Typen min ble satt ut og var ikke interessert i å prate med henne lenger. Så ja jeg har en super kjæreste , hva er jeg så redd for? Det er bare såå mange jenter der ute som absolutt skal ha oppmerksomheten til alle gutter hele tiden, og jeg følger faktisk med på typen min om han gir noen tegn som kan tolkes som godkjennelse i deres øyne. Og dette er jo helt sykt!! Jeg stoler på typen min, men jeg er redd at hans måte å være hyggelig på eller se på andre kan missforståes. Jeg tenker på dette overalt hvor det finnes jenter. Har noen tips? for ja - jeg vet at dette er sykt..
Jade Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Det er et godt tegn at kjæresten din ikke lot seg forføre. Du er bekymret fordi du er redd for at hun ikke skal gi seg, og du er redd han skal falle for det til slutt (pga dårlige erfaringer du har fra før). Men nå er det annerledes! Du er sammen med en skikkelig type, og du er ikke lengre venner med denne jenta! Jammen på tide!
Plommetreet Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Len deg tilbake og nyt hvordan jentene driter seg ut.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Hvis du kan klare å slappe av med det så kan det være ganske gøy å prate med typen om sånne ting. Hvis det er noen som prøver å legge ann på han i god viten om at han er optatt så fortjener de jo bare å drites ut, så kanskje de en dag lærer. Og da føles det veldig godt å sammarbeide med kjæresten om å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Det er helt ok å snakke med kjæresten om slike ting. En del menn ville i denne situasjonen kunne reagere på en måte som jentene oppfattet som "godkjennelse" bare fordi de ikke ønsket å flaue henne ut og fordi de ønsker å være snille og unngå ubehageligheten med å avvise henne rått. Jeg tenker at om det er ukjennte damer som legger ann på ham er det ikke så farlig om han ikke avviser henne rått så lenge jeg stoler på ham og vet at han ikke vil godta at hun kommer for nær, men når det kommer til folk man kjenner så vil en slik holdning gjøre at du som kjæreste ser negativ ut i den andres øyne og at den andre "vinner".... hm, dette blei litt komplisert og vanskelig å forklare. Men en del gutter tenker rett og slett ikke over at jenter har slik konkurranse, og tror ikke hun flørter når hun likevel flørter rått. En venninne ville ikke gjort slik tenker de, og avviser derfor ikke kontant. Jeg tror en del kjærester finner det så ubehagelig om slikt skjer, at de ikke vet ordentlig hvordan de skal håndtere det uten å såre hverken deg eller henne. Han ønsker jo ikke å såre ei venninne av oss ikke sannt?. Så derfor kan det være greit å snakke litt med kjæresten om at for oss jenter kan det av og til være slike interne konkurranser og at det kan oppleves som at den andre vinner dersom man ikke avviser og sier "dette syntes jeg ikke er passende" eller lignende. Menn tenker rett og slett litt for godt om oss, og det kan være greit å ha en åpen samtale om hva vi bekymrer oss for og informere litt om hvordan jenter faktisk kan være.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Har du sagt til denne venninnen din hvordan du ser på hennes oppførsel? Hvis helt klar tale fra deg vil si at du risikerer vennskapet, så er det vel ikke så mye vennskap som du trodde. Jeg hadde ikke tolerert en venninne som oppførte seg utfordrende på det viset.
Gjest trådstarter * Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Det er helt ok å snakke med kjæresten om slike ting. En del menn ville i denne situasjonen kunne reagere på en måte som jentene oppfattet som "godkjennelse" bare fordi de ikke ønsket å flaue henne ut og fordi de ønsker å være snille og unngå ubehageligheten med å avvise henne rått. Jeg tenker at om det er ukjennte damer som legger ann på ham er det ikke så farlig om han ikke avviser henne rått så lenge jeg stoler på ham og vet at han ikke vil godta at hun kommer for nær, men når det kommer til folk man kjenner så vil en slik holdning gjøre at du som kjæreste ser negativ ut i den andres øyne og at den andre "vinner".... hm, dette blei litt komplisert og vanskelig å forklare. Jeg skulle på en måte ønske at han kunne avvise henne skikkelig rått. eller bare sagt noe som '' Du er en hyggelig jente altså, men jeg ser bare på mine jente seksuellt og du må ikke tro jeg noen gang har flørtet med deg eller ser på deg som noe annet enn på en søsterlig måte'' Bare sånt at hun vet at han liker MEG.. Hun kan ta oppmerksomheten fra hver eneste mann i denne verden, men ikke typen min! Og jeg vet veldig godt hva du mener med at den andre ''vinner'' , derfor vil jeg ikke ta det opp med henne heller, jeg vil ikke at hun skal tro at jeg sliter med sjalusi pga. HENNE.. Men en del gutter tenker rett og slett ikke over at jenter har slik konkurranse, og tror ikke hun flørter når hun likevel flørter rått. En venninne ville ikke gjort slik tenker de, og avviser derfor ikke kontant. Jeg tror en del kjærester finner det så ubehagelig om slikt skjer, at de ikke vet ordentlig hvordan de skal håndtere det uten å såre hverken deg eller henne. Han ønsker jo ikke å såre ei venninne av oss ikke sannt?. Så derfor kan det være greit å snakke litt med kjæresten om at for oss jenter kan det av og til være slike interne konkurranser og at det kan oppleves som at den andre vinner dersom man ikke avviser og sier "dette syntes jeg ikke er passende" eller lignende. Menn tenker rett og slett litt for godt om oss, og det kan være greit å ha en åpen samtale om hva vi bekymrer oss for og informere litt om hvordan jenter faktisk kan være. Men kjæresten min er så snill. Og jeg har ingenting i mot at han snakker hyggelig til mine venner! Men når de begynner å tolke noe annet, og gir signaler til han da er det nok altså!! Jeg syns jo også at kjæresten er ganske så sjarmerende og kjekk, og jeg har jo ikke lyst til at andre jenter skal tenke '' åh han vil ha meg alstå, selvom han er sammen med hun'' skjønner? dette er så frustrerende!! En gang så kjæresten min meg danse litt forførende (for han) og rett etterpå ser ex-venninen min veldig flørtete på han , SPRER BEINA, og blunker osv. Dette foran mine øyne Og jeg har møtt MANGE jenter som er sånn. Hva skjer med dette? Typer/flørt til venniner er OFF LIMIT!!
Gjest trådstarter * Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Har du sagt til denne venninnen din hvordan du ser på hennes oppførsel? Hvis helt klar tale fra deg vil si at du risikerer vennskapet, så er det vel ikke så mye vennskap som du trodde. Jeg hadde ikke tolerert en venninne som oppførte seg utfordrende på det viset. vennskaper er allerede over;) jeg ser nå klart og tydelig hvordan hun har vært gjennom hele vennskaper, og det har egentlig alltid dreid seg om henne: hennes kjærlighetsproblemer, hvordan dagen hennes har vært osvosv. Hun er rett og slett ikke en jeg vil spare på lenger..
Gjest trådstarter * Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Det er et godt tegn at kjæresten din ikke lot seg forføre. Du er bekymret fordi du er redd for at hun ikke skal gi seg, og du er redd han skal falle for det til slutt (pga dårlige erfaringer du har fra før). Men nå er det annerledes! Du er sammen med en skikkelig type, og du er ikke lengre venner med denne jenta! Jammen på tide! Men det som er greia er at typen min klarer ikke å reagere avvisende.. Han reagerer bare med å se uskyldig vekk fra henne, og selvfølgelig ikke flørte med henne. Dette plager meg skikkelig mye.. Og det jeg egentlig er mest redd for er at de jentene skal tro at jeg ikke betyr så mye for han, og at han får '' hakeslepp'' av disse utrolig ''hotte'' jentene. fordi de jentene er så inn i helsikens innbilske og følger nøye med og analyserer hver eneste blikk fra han. Og nå gjør jo jeg også det..
Gjest trådstarter Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Len deg tilbake og nyt hvordan jentene driter seg ut. Hvis jeg kunne ha klart dette midt i sjalusien - ja da skulle jeg gjerne hatt meg en god latter av de desperate forsøkene deres på å få hver en gutt til å se på puppene/rompa deres. Kan dere tro dette? : kjæresten ser på meg og kroppen min og syntes jeg har tatt på meg fine klær for kvelden. ''vennina'' mi ser dette og bøyer seg sakte ned for å ''klø seg på beinet'' for å egentlig vise seg selv og få godkjennelse. Og nei- jeg er ikke paranoid. Det trodde jeg i 4 år, nå har flere sett hvordan hun holder på. Hva skjedde med søsterskap?? .. uff og uff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå