Gjest mor Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Mitt barn er snart 2 år og har en egen evne til å klare å sno seg ut av bilbeltene som går over skulderene, vi har prøvd å bruke vanlig borrelås som sperre men dette fungerer i 5 min. Er det noen som vet om det finnes noen ting man kan bruke for å samle beltene slik at de ikke går ant å ta seg løs selv?
Chiquita Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Graco har beltesamlere i allefall. Av plast. Spør på barneutstyrsforretningen
LilleMy28 Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Beltesamler er ikke lovlig i bruk i Norge så det kan være litt vanskelig å få tak i. Grunnen til at det ikke er lovlig er pga at det ved en ulykke er vanskeligere å få barnet ut, det skal være kun "ett trinns utløsning". Men skjønner selvsagt at det er gjerne et verre problem at barnet snor seg utav, så dersom dere likevel går for beltesamler bør dere ha en beltekutter lett tilgjengelig. Ellers bør dere sjekke at selene er festet der de skal og at barnet sitter med rak rygg i setet, sammen med godt nok strammet seler blir det vanskeligere for barnet å klare å få vridd seg utav.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Da strammer dere trolig ikke godt nok.
Furstina Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Min son gjorde aldrig det - men hans bröstkorg var också större än dotterns. Dottern gjorde det ibland, men vi klarade det genom att strama ännu mer (så hon tyckte det var lite för mycket) och sa strängt att så får man ALDRIG göra, det är FARLIGT. Det hjälpte för oss att 3 år äldre storebror också sa till.
momo Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Her hadde vi det problemet med datteren, og vi brukte sånne votte klips til å feste vottene fast i dressen, så de ikke detter av da barnet tar vottene av seg. Den er jo kort og har klips på begge sider som man fester øverst i begge selene. Kjøpes på barneutstyrsbutikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå