Gå til innhold

Utdrikking for studenter m/lite penger

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg skal arrangere utdrikkingslag til min god venninne... men hva skal vi finne på den dagen?

Vi blir ikke så mange, max 7 stykker. De fleste som kommer er studenter og har ikke så mange lappene å spytte i denne dagen.

Vi ønsker en minnerik dag, men med fart og moro!

Piknik, og album er greie forslag, men hva annet for oss med mindre penger, men som gjerne vil sette henne ekstra høyt denne dagen?

Er det forlover som skal betale gildet? Eller er det lik deling mellom alle som kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt avhengig av hvor i landet dere er. Jeg har vært med på rebusløp rundt i byen, male på T-skjorter, kjeramikk etc

Denne linken: http://www.kvinneguiden.no/bryllup/tema/ut...tdrikking.shtml burde gi noen flere tips og mange fine linker å lese igjennom icon_smile.gif

Når det gjelder betaling vil jeg anbefale at du estimerer hva det vil koste (inkl. bruden) og deler på dere som skal være med. Dermed slipper jo bruden å betale for sitt.

Så sørger du for at folk betaler dette på forskudd til deg, omtrent som en "påmelding". Dette da det av erfaring fort kan bli problemer med å kreve inn penger i etterkant og dermed kan du sitte som svarteper.

Det viktige er at dere får en fin og minnerik dag som dere alle vil huske. Ikke at dere drikker dere fra sans og forsamling "for siste gang".

Kos dere og lykke til12

Gjest Anonymous
Skrevet

Grilling er jo alltid hyggelig. Dessuten kan dere f.eks gjøre det slik at alle tar med en liten gave til bruden (trenger ikke koste mer enn noen tiere), helst en liten ting som symboliserer forholdet til den som gir gaven. Dersom hun gjetter feil, må hun drikke en slurk vin for eksempel. Dette trenger ikke koste noe (ei flaske vin delt på alle som er med, blir jo ikke mye). Dette kan bli hyggelig fordi det gjerne blir en del latter og moro når man skal finne ut hvorfor den enkelte har gitt den og den gaven (mimring over felles opplevelser etc.). Tror forrsten definitivt det er vanligst at alle som er med spleiser, og at bruden slipper å betale!

Skrevet

Jeg er vant til at alle deler likt på utgiftene... Hva med å kidnappe henne en morgen og ta henne med på frokost der dere alle spiser ferske boller eller brød, har masse frisk og deilig frukt , ost, juice og te/kaffe.

Etterpå kan dere sjemme henne bort med massasje eller noe...

Hørte at noen spurte brudgommen en masse spm som de filmet og så senere spurte de bruden spm og så fikk hun se hva han svarte. Visstnok morsomt...

Samle masse bilder som dere alle kan fortelle gode historier ifra...

Dette burde iallfall ikke koste særlig mye...

Skrevet

I mitt utdrikkingslag fikk jeg en rebus for hvert nytt sted jeg skulle til, og så var det oppgaver å løse når jeg kom dit: Måtte male et bilde med bind for øynene, dikte et bordvers der det skulle være med tre ord (forloveren tilbød seg å lage sangheftene til bryllupet, gjett om bordverset mitt var kommet med, da...), være gatemusikant...

Vi hadde piknikk med herlige hjemmebakte horn og frokostbrød i en park, og så ble jeg sminka på Body-shop. Av ting som kosta penger var det klatring i klatrevegg, aromaterapi og restaurantbesøk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vill ha funnet frem gamle bilder av dere som jeg ville limt inn i et album, og skrevet en personlig hilsen forrann i boka, dette er jo ikke dyrt da du har bildene fra før av, bigge albumer kan du alltids finne på nille.

En piknik trenger heller ikke å være dyr hvis dere lager maten selv, bak boller, rundstykker o.l. Vinen er jo da det eneste som koster noe. Jeg vet iallefall at jeg hadde blitt KJEMPE glad for disse tingene!!

jeg hater nemlig sånne teite ting som å drite bruden ut o.l. Synes det blir for teit.. det er en dag det dere skal kose dere sammen og ha det gøy, mimre o.l,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...