Gå til innhold

Hjemmelagede drops og slikt..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk min tjukke Panduro hobby-katalog i posten i går, og jeg klør i fingrene etter å ha tittet i den.

Jeg så man kunne kjøpe ditt og datt for å lage hjemmelagede drops, karameller osv, men jeg syns det var nokså dyrt?

Hva er det egentlig man trenger for å lage dette? Noen av dere som kan å lage?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Prøv deg på en av startpakkene der. De ter rimeligere enn å kjøpe alt hver for seg. :D

Skrevet

Blir det noe godt da?

Altså like godt eller helst bedre enn ferdigkjøpt snop?

Det ser jo veldig morsomt ut, men liten vits å legge ned masse arbeid i noe som smaker så-som-så tenker jeg.

*godtesjuk*

Gjest Anonymous
Skrevet
Prøv deg på en av startpakkene der. De ter rimeligere enn å kjøpe alt hver for seg. :D

Er de? Hm..da får jeg heller gjøre det da.

Tenkte jeg skulle lage det, og gi i julegave til besteforeldre og litt sånt..men forutsetning om at det smaker noe godt da :roll:

Skrevet

Startpakke er smart.

Så kan du heller kjøpe til ekstra ting når du blir fri :)

Jeg kjøpte startpakke for såper i fjor. Det eneste jeg trengte å kjøpe etter den, var såpemasse. Lukt, farger og former fulgte jo med :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg og ei venninne testet en sånn "drops startpakke" i fjor.Tror vi betalte rundt 300-400 kr for den.

Vel for og si det enkelt og greit,det ble med den ene gangen:)

Dropsene ser jo skikkelig proffe ut på pakken,men jeg tror det kreves en god del trening før du får de til å se sånn ut :hoho: Bruksanvisningen var bra den og vi fulgte alt ned til punkt og prikke,men alikevel var det noe som ikke stemte helt.For det føste så fikk vi ikke den fargen vi ville ha(grønn m/eplesmak)men endte opp med noe gul/brun aktige greier,men det størte problemet var at den her massen stivna jo så alt for fort!

Greide liksom ikke og få formet/klippet de opp....så det endte opp med noen digre "klumper" som vi senere knuste til noen mindre biter med en hammer...nei de ble ikke mye spiselige! :ler:

Skrevet

En kollega av meg lagde ulike drops i fjor. De så veldig fine ut og smakte kjempegodt. :P

Hun hadde også brukt en startpakke, og hun synes det var lettere enn hun trodde. Turte allikevel ikke å prøve selv... :ler:

Skrevet

Er de? Hm..da får jeg heller gjøre det da.

Tenkte jeg skulle lage det, og gi i julegave til besteforeldre og litt sånt..men forutsetning om at det smaker noe godt da :roll:

Det gjorde me ifjor! Det var så kjekt at me lagde drops til dei fleste til jul... :ler: Og farmor snakka lenge om kor gode dei dropsa var, så eg tenkte me skulle gjenta suksessen i år... (kanskje i litt mindre skala, men dog). Abefalast absolutt!

Og ja, me kjøpte startpakke frå Panduro - gjekk veldig greit! Einaste du treng utanom er vanleg sukker og druesukker... (trur kanskje det føl med noko druesukker, men ikkje nok til alt me laga iallefall! :lol: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...