dextrin Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Hei! I det siste har meg og mannen snakket mye om å få barn.. Vi er ferdige med utdanningen, fått oss faste jobber og hus, er 25 år, så vi har blitt enige om å prøve å få barn.. Sluttet for en uke siden på p-piller, har brukt de i 8 år så har ingen forventninger om at det kommer til å gå fort :gjeiper: Satt å leste inne her og det dukket opp så mange forkortninger og uttrykk som ikke jeg har peiling på. *Hjelp* Ble litt småstresset her Vi har ikke lest mye om dette.. Planen var mer å slutte på pillen å se hva som skjer Er det noe vi bør gjøre, spise`, osv? Følte meg plutselig skikkelig uforberedt her God helg forresten!
Isabellaa Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 (endret) Heei Dextrin Siden ingen har svart, kan jeg jo prøve så godt jeg kan å svare deg på det du lurer på.. (Sluttet selv på p-plaster i mai, og begynte å prøve aktivt denne måneden). For det første; gratulerer og masse lykke til som prøvere. Krysser fingerene for dere, og håper det klaffer fort for oss begge. Det kan ta litt tid før syklusen stabiliserer seg, men den kan også komme til rette med engang, så det er bare å kjøre på. Her har du en kalkulator som beregner når EL (eggløsning) er: Eggløsningskalkulator Her har du en side som har masse info om syklus, livmortapp, eggløsningsslim, lutealfase og mere: Pernille.info Her er en side som inneholder hva du burde holde deg unna av mat, og hva du burde spise: Matportalen Ellers så gjelder det å spise sunt og godt, å passe på kroppen sin. Hvis du ikke allerede tar folat (gravid vitamin), burde du dra på apoteket å kjøpe det med en gang. Det er anbefalt å bruke en stund før man blir gravid og helt til man er minst 3 måneder på vei med en baby. Vet ikke om dette hjelper deg noe men Hva med å starte en prøverdagbok her på KG, så kan vi følge deg på veien mot en bebis? Ha en fin helg Endret 15. august 2010 av Isabellaa
dextrin Skrevet 15. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2010 Hei Isabellaa! Tusen takk for et langt og koslig svar! Satt veldig stor pris på det! Ble litt mer rolig nå, dette ser jo overkommelig ut! Ja, kanskje jeg skal lage en sånn dagbok... har du laget en? Masse lykke til til deg også fremover! Go`klem
Isabellaa Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Ingen problem Er mange tanker i sving når man først starter å prøve ja.. I mai når jeg sluttet på prevensjon, tok jeg alt for å være graviditetssymptomer, og tok 5-6 tester (som selvfølgelig var negative). Er litt roligere nå da Jepp, har dagbok.. Men ser du fant den Du burde starte en du og! Da skal jeg følge med i boken din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå