Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I det siste har meg og mannen snakket mye om å få barn.. Vi er ferdige med utdanningen, fått oss faste jobber og hus, er 25 år, så vi har blitt enige om å prøve å få barn..

Sluttet for en uke siden på p-piller, har brukt de i 8 år så har ingen forventninger om at det kommer til å gå fort :gjeiper:

Satt å leste inne her og det dukket opp så mange forkortninger og uttrykk som ikke jeg har peiling på. *Hjelp*

Ble litt småstresset her :) Vi har ikke lest mye om dette..

Planen var mer å slutte på pillen å se hva som skjer :)

Er det noe vi bør gjøre, spise`, osv?

Følte meg plutselig skikkelig uforberedt her :sukk:

God helg forresten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heei Dextrin :nigo:

Siden ingen har svart, kan jeg jo prøve så godt jeg kan å svare deg på det du lurer på.. (Sluttet selv på p-plaster i mai, og begynte å prøve aktivt denne måneden). :)

For det første; gratulerer og masse lykke til som prøvere. Krysser fingerene for dere, og håper det klaffer fort for oss begge. :sjenert:

Det kan ta litt tid før syklusen stabiliserer seg, men den kan også komme til rette med engang, så det er bare å kjøre på.

Her har du en kalkulator som beregner når EL (eggløsning) er:

Eggløsningskalkulator

Her har du en side som har masse info om syklus, livmortapp, eggløsningsslim, lutealfase og mere:

Pernille.info

Her er en side som inneholder hva du burde holde deg unna av mat, og hva du burde spise:

Matportalen

Ellers så gjelder det å spise sunt og godt, å passe på kroppen sin. Hvis du ikke allerede tar folat (gravid vitamin), burde du dra på apoteket å kjøpe det med en gang. Det er anbefalt å bruke en stund før man blir gravid og helt til man er minst 3 måneder på vei med en baby.

Vet ikke om dette hjelper deg noe men :sjenert:

Hva med å starte en prøverdagbok her på KG, så kan vi følge deg på veien mot en bebis? :)

Ha en fin helg :vinke:

Endret av Isabellaa
Skrevet

Hei Isabellaa!

Tusen takk for et langt og koslig svar! Satt veldig stor pris på det!

Ble litt mer rolig nå, dette ser jo overkommelig ut! :)

Ja, kanskje jeg skal lage en sånn dagbok... har du laget en?

Masse lykke til til deg også fremover! :)

Go`klem :)

Skrevet

Ingen problem :klemmer:

Er mange tanker i sving når man først starter å prøve ja..

I mai når jeg sluttet på prevensjon, tok jeg alt for å være graviditetssymptomer, og tok 5-6 tester (som selvfølgelig var negative). :fnise: Er litt roligere nå da :)

Jepp, har dagbok.. Men ser du fant den :jepp:

Du burde starte en du og! Da skal jeg følge med i boken din :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...