Gå til innhold

Ultimatum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har truffet hverandre i 7-8 måneder og fått sterke følelser for hverandre,når er det "lov" å evt kreve et standpunkt av hverandre? I dette tilfellet har det oppstått følelser hos begge to, men den ene har mer enn den andre og vil noe mer enn å bare treffes for sex. Når er det lov å stille et ultimatum om enten å få et forhold eller slutte å treffes pga vonde følelser,som det da vil bli for den ene?

Skrevet

Det er vel "lov" å spørre når som helst ?

Jo før,jo bedre..

Gjest Blondie65
Skrevet

Skal jeg fortelle deg hva du oppnår med ultimatum? Nøyaktig det samme som ved å slå opp. Så slå opp og gå videre, slutt å håpe på noe som aldri kommer til å skje. Eller still ultimatumet ditt vel forberedt på at du gjør det slutt.

Skrevet

Det er vel "lov" å spørre når som helst ?

Jo før,jo bedre..

Jo det er jo klart. Men skremmende når man vet at svaret kan være negativt.Hvordan kan enkelte vise sånn kjærlighet og omsorg, men likevell ikke være interessert i noe mer? :klø:

TS

Skrevet

Skal jeg fortelle deg hva du oppnår med ultimatum? Nøyaktig det samme som ved å slå opp. Så slå opp og gå videre, slutt å håpe på noe som aldri kommer til å skje. Eller still ultimatumet ditt vel forberedt på at du gjør det slutt.

Det kan lett bli slutt ved å bare spørre også, for da kommer det frem i lyset at den ene er intressert i forhold.Da kan de bli skremmende og drive bort den andre. Sjangsen for at det skjærer seg er stor-uansett..

Gjest Blondie65
Skrevet

Det kan lett bli slutt ved å bare spørre også, for da kommer det frem i lyset at den ene er intressert i forhold.Da kan de bli skremmende og drive bort den andre. Sjangsen for at det skjærer seg er stor-uansett..

Ja det var i grunnen hele mitt poeng og at å stille ultimatum er totalt unødvendig. Gjør det heller klart at forholdet slik det er nå ikke kan fortsette og at dersom han ikke vil noe mer er det slutt.

Skrevet

Ja det var i grunnen hele mitt poeng og at å stille ultimatum er totalt unødvendig. Gjør det heller klart at forholdet slik det er nå ikke kan fortsette og at dersom han ikke vil noe mer er det slutt.

Jaggu ei tøff cookie du gitt ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

I motsetning til deg.

Skrevet

I motsetning til deg.

Folk er ulike. Mer eller mindre.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt finne seg i å treffes kun for sex i det hele tatt hvis det ikke er det man vil?

Skrevet

Jo det er jo klart. Men skremmende når man vet at svaret kan være negativt.Hvordan kan enkelte vise sånn kjærlighet og omsorg, men likevell ikke være interessert i noe mer? :klø:

TS

Men hva for noe mer er det du trenger da? Dersom dere har truffet hverandre så lenge og han viser kjærlighet og omsorg, kan man vel regne det for et forhold?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Men det er jo sant det hun sier, hvis du er interessert i noe mer og er usikker på om den andre vil noe mer, da spør du den andre og gjør det samtidig klart at hvis det ikke er like interessant for den andre så ser du ikke noe behov for å fortsette forholdet. Man blir ikke en tøff cookie av å opptre fornuftig, jeg ser det som en veldig fornuftig ting å gjøre jeg hvis man er usikker på om dette er et forhold hvor begge føler likt og om dette er noe som vil føre til noe mer.

Sjansen for å få et negativt svar er 50 %, det er like stor sjanse for å få et positivt svar. Jeg foretrekker å få et negativt svar selv om det gjør vondt i stedet for å fortsette med lukkede øyne og innbille meg at dette er for livet.

Skrevet

Men det er jo sant det hun sier, hvis du er interessert i noe mer og er usikker på om den andre vil noe mer, da spør du den andre og gjør det samtidig klart at hvis det ikke er like interessant for den andre så ser du ikke noe behov for å fortsette forholdet. Man blir ikke en tøff cookie av å opptre fornuftig, jeg ser det som en veldig fornuftig ting å gjøre jeg hvis man er usikker på om dette er et forhold hvor begge føler likt og om dette er noe som vil føre til noe mer.

Sjansen for å få et negativt svar er 50 %, det er like stor sjanse for å få et positivt svar. Jeg foretrekker å få et negativt svar selv om det gjør vondt i stedet for å fortsette med lukkede øyne og innbille meg at dette er for livet.

Riktig. Slik føles det.Defor blir det nok slik, og det er vel ikke akkurat et ultimatum heller vil jeg si, det er jo bare slik jeg føler det rett og slett.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt finne seg i å treffes kun for sex i det hele tatt hvis det ikke er det man vil?

Fordi det har vært vanskelig å ta et valg ang dette tidliger dessverre,pga de sterke følelsene.Jeg har ganske enkelt vært for svak og naiv da sikkert, men det merkes at det er nok nå ja :)

ts

Skrevet

Dette er faktisk helt sant. :)

Skrevet

Det du beskriver der er jo et ultimatum, hehe.

Skrevet

Når man har vært pulevenner i 8 måneder bør man vite hvor man vil med "forholdet". Gjør man ikke det etter nesten ett år så er det tydeligvis ikke det riktige forholdet man er i. Da ville man visst det!

Skrevet

Trenger ikke å kalle det ett "ultimatum" men det er ikke dumt av deg å gjøre klart hva det er du ønsker av dette forholdet. Og er det ikke gjensidig er det nok best for din del å gå videre.

Har en veninne som det ikke er så lenge siden "det gikk opp for henne" at han hun *host*møter hver helg bare vil ha henne som puleveninne. Hun ble knust.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Vet ikke om jeg ville stilt et ultimatum i den sammenhengen, men gjør det klart(på en fin og ikke truende måte) at det du ser etter er et forhold. Forklar at du har begynt å få følelser for ham og at du er redd for at du skal bli såret dersom følelsene dine blir dypere og han ikke føler det samme. Så ser du hvordan han reagerer og hva han tenker om det. Hvis han svarer unngående og ser ukomfortabel ut, ikke gir deg et ordentlig svar osv, så er han antagelig ikke ute etter et forhold. Da er det kanskje på sin plass å forklare ham at dersom han ikke kan gi deg mer enn det dere er nå(pulevenner) så kan du ikke se ham mer. Kanskje pipen får en annen lyd da, men vær obs på at du ikke vil "fange" ham i et forhold hvis han egentlig ikke er så hypp på det. Funker aldri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...