AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 etter TRE positive graviditetstester, så er jeg vel ganske sikkert gravid?? isåfall er det etter pp to hva gjør jeg nå ?
Muskat Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Gratulere med spire i magen! Du bør finne ut hvor langt du er på vei, bruk en terminkalkultaor. http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ Denne syns jeg er fin Og du bør vel også ringe legekontoret ditt på mandag for å bestille førstegangskontroll Lykke til!
Isabellaa Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 GRATULERER SÅ MASSE MED BABY I MAGEN!!!! Heldig du er.. :rødme:
jordbarn Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 GRATULERE!!!!!!:D ta deg en tur til legen og få sjekket deg orndtlig:)
Asteria Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer:) Så koselig, det er en fantastisk følelse, jeg sitter her og kjenner min sparker :rødme: du har mye å se frem til:)
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 ts : takk alle sammen. jeg tok min fjerde og siste test nå.. bare for å være helt sikker,he he. Jeg er gravid skal bestille legetime i morgen! henviser de meg til helsesøster, eller er det noe man tar kontakt med selv. huff jeg er helt blank:)
angelou Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Og hvis du ikke tar folat/folsyre så bør du begynne med det med en gang Gratulerer
Ava Mae Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Gratulerer så mye Begynn med folinsyre som allerede nevnt, kutt ut alkohol og tobakk, spist sunt og beveg deg samt bestill første kontroll hos legen. Bortsett fra det ordner resten av kroppen den lille bebissen på egenhånd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 ts: ok takk men når jeg har vært på første legetime.. hva skjer etter det da? er det ingen oppfølging?
Ava Mae Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 ts: ok takk men når jeg har vært på første legetime.. hva skjer etter det da? er det ingen oppfølging? Jo jo, du kommer til å få oppfølging hele graviditeten gjennom. Den første legetimen er kun for å stadfeste graviditeten, finne termin, gi deg info om best mulig måte å leve fremover, svare på spørsmål du måtte ha og fylle ut et helsekort for gravide som du skal ha med deg til de neste oppfølgingstimene der de påfører nøkkelinformasjon om deg og far, symfyse mål (altså størrelsen på den voksende magen) blodtrykk, HB, Urin, ødem osv... for hver opp.time. Ofte gjør legen en underlivsundersøkelse ved første timen for å stadfeste at livmoren din størrelsesmessig er der den skal etter antall uker. Tar jeg ikke helt feil pleier denne første timen å bli oppsatt rundt uke 8-10
Ava Mae Skrevet 15. august 2010 #12 Skrevet 15. august 2010 takk for bra svar Ikke noe å takke for. Jeg er rimelig fersk i denne verdenen selv som du sikkert ser, men man lærer seg fort gangen i det. Det viktigste er å slappe av, spise sunt, tenke positivt og vit at kroppen din gjør det meste av jobben
Isabellaa Skrevet 15. august 2010 #13 Skrevet 15. august 2010 Jeg kommer også til å ta så mange tester før jeg tror på det Gratulerer igjen :rødme:
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #14 Skrevet 15. august 2010 Gratulerer med spire! By the way; Tråder om å være gravid hører vel bedre hjemme under forumet kalt "Gravid" ?
jeg skal ha barn Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Gratulere sååååååååå myeeeeeeee eg er såååååå glad...... jeg håper at vi også skal få oppleve dette en dag :-)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #16 Skrevet 19. august 2010 Gratulerer med spire! By the way; Tråder om å være gravid hører vel bedre hjemme under forumet kalt "Gravid" ? Samme det vel.. Gratulerer så mye, gleder meg til det er min tur
siebaeo Skrevet 21. august 2010 #17 Skrevet 21. august 2010 Jordmor kontakter du selv! Så kan du velge om du vil gå f eks annen hver gang til lege og jordmor. Jordmor har mye bedre tid (ca en timer) og jeg synes egentlig det er mye hyggeligere enn legetimene som er over på kort tid... Ikke at man nødvendigvis trenger så mye tid, men jordmor er jo mer spesialisert på akkurat dette med graviditet. Jeg går annehver gang (fra uke 24 ca) men kunne gjerne begynt med det før! Kontakt f eks din lokale helsestasjon for å få jordmor. Gratulerer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå