AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #1 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg er ganske deprimert ... skulle ringe en venninne idag og prate litt, men så fikk jeg vite at hun var gravid. Da følte jeg ikke for å plage henne med mine problemer. Skal jeg ringe henne imorgen, eller skal jeg la henne være? Jeg har absolutt ingen å prate med, og har det veldig vondt. Har hatt det ganske lenge... Tror jeg trenger å prate med noen før jeg gjør noe dumt, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 13. august 2010 #2 Del Skrevet 13. august 2010 Klart du kan ringe..hvis hun er en god venninne så er hun der for deg selv om hun netopp er blitt gravid. I mellomtiden får du en fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #3 Del Skrevet 13. august 2010 Klart du kan ringe..hvis hun er en god venninne så er hun der for deg selv om hun netopp er blitt gravid. I mellomtiden får du en fra meg. Takk for den gode klemmen! Jeg skal ringe imorgen, trenger virkelig å prate. Venninnen min er 4 mnd på vei, så vil ikke oppskake henne. Hun har opplevd tre spontan-aborter, så det er derfor jeg er redd for å plage henne nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 13. august 2010 #4 Del Skrevet 13. august 2010 Fra mitt ståsted..jeg hadde blitt lei meg dersom en venninne ikke turte å ta kontakt for å lufte problemene sine. Thats what friends are for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. august 2010 #5 Del Skrevet 14. august 2010 Hvis dere er gode venner, så er det klart at du kan ringe henne. Det er derfor man har venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 #6 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg er ganske deprimert ... skulle ringe en venninne idag og prate litt, men så fikk jeg vite at hun var gravid. Da følte jeg ikke for å plage henne med mine problemer. Skal jeg ringe henne imorgen, eller skal jeg la henne være? Jeg har absolutt ingen å prate med, og har det veldig vondt. Har hatt det ganske lenge... Tror jeg trenger å prate med noen før jeg gjør noe dumt, egentlig. Hvis du virkelig tenker på å gjøre noe dumt, vil det ikke da være smart å vurdere å prate litt med en psykolog/psykiatriker også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #7 Del Skrevet 14. august 2010 Ring henne, men hør etter dersom hun har lyst å dele litt av sin graviditet. Gi og ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #8 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg ville kanskje nølt med å ringe henne, dersom du ikke pleier å prate så mye med henne ellers, om hyggeligere ting. Hun forventer kanskje at du gratulerer henne med graviditeten og prater med henne om dette nå. Jeg tror også det er dette som opptar henne mest nå, og ettersom hun har hatt flere spontanaborter er det ikke sikkert hun har så mye plass for annet nå. Jeg vil råde deg til å først prate med henne om graviditeten og prøve å være positiv rundt det en liten stund (hvis du klarer). En gang senere kan du eventuelt se om det passer å komme inn på dine problemer. Jeg ville heller ringt til en hjelpetelefon, dersom det er slik at du ikke har andre venner eller familie å snakke med. Mental helse har en slik tjeneste. Jeg snakker av erfaring, fordi jeg selv "plagde" min venninne da hun var deprimert etter fødsel. Jeg visste ikke hun var deprimert da, fordi hun ikke var åpen om det. Men hun var delvis avvisende og irritabel overfor meg, noe som gjorde problemene mine verre. Så hadde jeg visst om hennes problemer, hadde jeg ikke gått til henne. Håper du får det bedre med deg selv når du får snakke med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #9 Del Skrevet 14. august 2010 til TS si at du er glad for at hu er gravid, og at du gjerne vil prate med hu om d. men at også er deppa og treng å prate. om hu orke d. spør henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 14. august 2010 #10 Del Skrevet 14. august 2010 Du kunne ringt meg om jeg hadde skjønt noe av den PM greia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muzak Skrevet 14. august 2010 #11 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg syns hvertfall ikke at det er plagsomt når venner kommer til meg for å snakke. Det er det venner er til for Ring henne, du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #12 Del Skrevet 14. august 2010 Takk for alle svar! Jeg ringte ikke henne idag. Lå inne i hele dag og gråt - lenge. Så gikk jeg meg en tur i marka. Det gjorde godt! Hadde ikke klart å ringe henne uansett, for jeg hadde det altfor vondt. Hvis hun hadde spurt meg hvordan det gikk, hadde jeg nok begynt å tute skikkelig... Tror heller jeg skal ringe henne imorgen. Vi har kjent hverandre i snart 20 år, så jeg tror jeg kan tørre å plage henne Hun sendte meg en melding om hvor glad hun var for at hun endelig hadde blitt gravid, og jeg sa at jeg skulle ringe henne idag. Men tror jeg sender en melding og sier jeg rinter imorgen, for kanskje jeg har det bedre da. Takk for alle gode klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå