Nokia Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg syns Helene Hennie skaper utrolig flotte interiører, og syns jeg kan se på lang avstand om det er et hennie-interiør.....likevel klarer jeg ikke å finne ut hva som er så typisk for denne stilen! jeg skal til med litt oppussing i stuen hjemme nå, og ønsker å få til stilen. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få det til?
SummerJoy Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Stikkord: - Ton i ton farger, mye jordfarger - Tidløst - Klassiske store møbler, gjerne i stoff - Få store gjenstander som pynter fremfor mange små - Skinn/trebrett på bordet med bøker/pynt oppå (ser ryddig ut) - Mye bruk av glass - store glassvaser med blomster, store glasslykter med kubbelys - Ofte to like lamper ved siden av hverandre - hun er opptatt av symmetri, uten at det blir kjedlig - Mye mørke møbler - Krokodillemønster, skinn, lin, ull - sterke materialer - Mye bruk av tekstiler - tepper og puter i sofaen, gardiner (men alt ser ryddig og eksklusivt ut pga farge og materialbruk) - Sort/hvitt bilder, gjerne mange sammen og helt symetrisk hengt opp på veggen - Bruk av grønne planter, men ikke mange samtidig - Svære, ruvende speil stående på gulvet oppetter veggen Jeg tenker Slettvoll med en gang, men hun lager jo all slags interiør igrunnen. Anbefaler deg å kjøpe boken hun nylig gav ut: Hennie Interiors eller hva den heter... Inspirerende bok med masse nydelige bilder. Er selv veldig glad i stilen hennes. Prøv også å google Helene Hennie interør, Slettvoll o.l så får du opp mye av hennes verk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå