Gå til innhold

Skoleelever som går over veien uten å se seg for.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Her jeg bor er det mange skoler, og rett forbi den ene ungdomskolen går det en trafikkert vei. For å komme til kjøpesenteret og butikkene må man krysse denne veien og det er laget et gangfelt slik at de kan komme over, men bruker de det??

Neida, her går vi hvor det passer oss, og vi driter i bilene, de stopper jo uansett.... Alltid!!! :evil:

Eier absolutt null respekt for bilene. Elevene bare raser over, uten en gang å gidde å se seg for i det hele tatt.

Selvfølgelig tar jeg som kjører forbi skolene, og passer på pga. av mange elever, men ikke alle tenker slik... :roll:

Eier ikke unge noe respekt for at bilene og trafikken?

Det er ikke lett å bremse en mange tonn stor trailer som evt. kommer forbi..!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Chica i.i.
Skrevet

har kjørt forbi der noen ganger ja. Er ille! Vet ikke om det er værre der enn andre steder, men husker når jeg var liten, da sa pappa alltid: "Det er skummelt å kjøre bil på *******, der hopper alle ut i veien og tror bilene kan stoppe på 0 meter... Har vel ikke blitt bedre med årene!

Skrevet

Samme her....De går midt i veien og bryr seg ikke om bilene!

Jeg ekspolderte for to dager siden, og kjørte så nær henne at sidespeilet var nær hoften hennes!Det var for og skremme, jeg kjørte veldig sent, skulle hjem (10 km/t), men hjalp det?Neida!

Skrevet

Hva i all verden er det med dere? Det er barn vi snakker om. Her i Belgia Har vi trafikkvakter som ved skolestart og skoleslutt, stopper bilene og loser skolebarna trygt over veien.

En annen ting.. Vi som bilister skal ha respekt for de myke traffikkanter enten det være seg barn eller voksene. Uten det er vi lite egnet bak et ratt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva i all verden er det med dere? Det er barn vi snakker om. Her i Belgia Har vi trafikkvakter som ved skolestart og skoleslutt, stopper bilene og loser skolebarna trygt over veien.

En annen ting.. Vi som bilister skal ha respekt for de myke traffikkanter enten det være seg barn eller voksene. Uten det er vi lite egnet bak et ratt.

Vi har faktisk repspekt for de myke trafikkantene, men det øker ikke respekten når de bruker ca 100 meter av en veit til overgang, uten engang å gidde å se seg for. Jeg kjører som sakt rolig forbi dette stedet, men ikke alle gjør det.

Og de såkalte barna er faktisk ungdomskole- og videregåendeelever for det meste, så de burde ha lært å bruke gangfelt og se seg for.

Jeg stopper alltid foran gangfelt og slakker ned tidlig. Men når en kommer kjørende og ungdommer bare springer ut i veien, uten i heletatt se seg for blir en litt irritert.

Skulle hatt trafikkvakter her også!!

Skrevet
Men når en kommer kjørende og ungdommer bare springer ut i veien, uten i heletatt se seg for blir en litt irritert.

Det verste er at det ikke bare er ungdommer som gjør dette, det er jo minst like mange godt voksne som bare legger ut i veien uten å se seg for - og da synes jeg at jeg er i min fulle rett til å bli irritert. "Myke trafikanter" må da også kunne vise litt hensyn og fornuft!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...