Gå til innhold

Dere som ikke skal ha sanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har meny og presantasjon av gjestene.

Føler vi burde fylle opp med mer men aner ikke hva...!

Tips taes imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så på en blogg at noen hadde dikt og slikt istedenfor eller i tillegg. Kan bli bra hvis man finner noen morsomme dikt/rim. Bare fantasien som setter grenser.

Skrevet

Oversikt over gjestene (fullt navn og relasjon til brud/brudgom) og bordoppsett (vi hadde dette over to sideoppsett, én side med hans gjester, og én side med mine).

Ellers kan bilder av dere være fint, og dikt eller ordtak er jo absolutt mulig.

Men må det være så mye? Dere trenger jo egentlig ikke mer enn ett brettet A4 ark, så dere får forside, to sider inni, og en bakside?

Skrevet

Må man ha det også? Tror ikke vi skal ha det...

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært hvor det ikke har vært sanger, har det ikke vært bordhefte.

Skrevet

Vi hadde ikke sanger, og droppet derfor bordheftene.

Menyen ble i stedet presentert av kokken, som tok turen ut fra kjøkkenet og fortalte muntlig om det gjestene skulle få servert.

Presentasjonen av gjestene ble gjort i det vi satte oss til bords. Da leste toastmaster opp navnene etter hvert som vi satte oss, og alle fikk vite hvem den enkelte var og hvilken relasjon vedkommende har til brudeparet.

For oss var det tilstrekkelig, og vi fikk gitt gjestene den informasjonen de trengte. Jeg tror ikke gjester flest bryr seg så mye om bordhefter.

Jeg har selv vært med på å rydde etter brylluper, og flere ganger har mesteparten av heftene blitt liggende igjen. Spesielt dersom de er store og gjerne består av mange sider i A4-størrelse, er de ikke akkurat praktiske å ta med seg i små selskapsvesker.

Skrevet

Presentasjonen av gjestene ble gjort i det vi satte oss til bords. Da leste toastmaster opp navnene etter hvert som vi satte oss, og alle fikk vite hvem den enkelte var og hvilken relasjon vedkommende har til brudeparet.

Mener du at folk måtte ropes opp en og en før de kunne sette seg? Å, jeg ville sunket gjennom gulvet, men nå har jeg sosial angst da. Det er mange ulike skikker jeg får kjennskap til gjennom kg, som feks splitting av par, som jeg heldigvis heller aldri har opplevd.

Skrevet

Gjestene kan da synes det er fint å se på bordheftet uten at de nødvendigvis skal ta dem med seg hjem? Jeg setter ihvertfall pris på å få en viss oversikt, selv om man selvfølgelig ikke kan bli kjent med alle i et bryllup. Å presentere hver og én hadde nok tatt for lang tid.

Men meny og presentasjon av gjestene holder jo egentlig, eventuelt kan man ta med praktisk informasjon.

Skrevet

Mener du at folk måtte ropes opp en og en før de kunne sette seg? Å, jeg ville sunket gjennom gulvet, men nå har jeg sosial angst da. Det er mange ulike skikker jeg får kjennskap til gjennom kg, som feks splitting av par, som jeg heldigvis heller aldri har opplevd.

Presentasjonen gikk fort. Noe sånt som "Her er Per og Kari, de er brudens onkel og tante. Og her er Olga, brudgommens mormor". Og så videre. Vi hadde 45 gjester, og da gikk det unna på fem minutter å nevne alle. Men jeg er enig i at det kanskje blir litt voldsomt hvis det er veldig mange gjester. (Selv om behovet for en presentasjon kanskje øker med antallet).

Skrevet

Vi dropper nok bordheftene og lar toastmaster presentere vin og meny, så deler vi ut et ark mde presetansjon av gjestene, samt presenterer alle når vi har satt oss til bords.

Blir 84 gjester så det blir mye, men vi skal gjøre det kort og enkelt.

Skrevet

Ingen sanger = ingen bordhefte. Et problem mindre :)

Skrevet

En ting som kan være morsomt å ha med, er en quiz, eller små funfacts om brudeparet.

Hvordan man møttes, hvem som tok kontakt først, hvem som fridde, og hvor. osv.

Hvis man har en quiz kan man ha søte premier.

Jeg var i et bryllup der man fikk et lite ark og en penn, der skulle man skrive noen hyggelige ord til brudeparet, og alle lappene ble puttet i en slags "vinbeholder" i tre. Denne kunne lukkes og låses, og nøkkelen beholdt brudgommens søster (som var hjernen bak idéen) og brudeparet skulle få nøkkelen på sin ett års bryllusdag. Da kunne de sitte å lese lappene, mimre og drikke vin sammen. Supergodt tatt imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...