Gå til innhold

Har du tillit til barnevernet?

Kan man stole på barnevernet?  

31 stemmer

1. 1. Påstand: Barnevernet gjør alltid det som er best for barnet .

• Helt enig
      3
    • enig
      15
    • litt enig
      5
    • hverken uenig eller enig
      3
    • litt uenig
      2
    • uenig
      1
    • svært uenig
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor enig er du i påstanden over ?

Endret av mousepad
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, dersom barnevernet alltid skal kunne gjøre det som viser seg å være det beste for barnet, så må de besitte de mest presise måleverktøyene oppfunnet. Det er umulig å alltid gjøre det beste for barnet. Det vil alltid forekomme feil.

Når folk allikevel er enige i den lille undersøkelsen din, så skyldes vel det at de lukter kritikk av barnevernet i spm, eller at de tror spm handler om gode intensjoner.

Jeg spyr. Folk er så dumme og primitive.

Endret av Transmogrifier
Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er best for et barn så spørsmålet blir umulig å svare på. Men jeg har tillit til at de i hvert fall har barnets beste som fokus selv om man kanskje av og til kan få inntrykk av at det er et foreldrevern mer enn et barnevern.

Skrevet

De gjorde det ganske riktig i forhold til meg og min bror hvertfall.

Men det kan jo hende vi bare var veldig heldige med saksbehandlere våres.

Skrevet (endret)

De fleste har vel en eller annen oppfatning av hva som er best for barnet i forskjellige situasjoner , kanskje man kan svare i forhold til denne oppfatningen ( dvs subjektivt "hva som er best for barnet" ) ?

Endret av mousepad
Skrevet (endret)

Når folk allikevel er enige i den lille undersøkelsen din, så skyldes vel det at de lukter kritikk av barnevernet i spm, eller at de tror spm handler om gode intensjoner.

Jeg spyr. Folk er så dumme og primitive.

Nei , spørsmålet er motivert utifra å se hva slags oppfatninger folk har av barnevernet . Er det noe de stoler på eller er det noe de ikke stoler på ?

Så der tok du nok feil .

Endret av mousepad
Skrevet

Nei , spørsmålet er motivert utifra å se hva slags oppfatninger folk har av barnevernet . Er det noe de stoler på eller er det noe de ikke stoler på ?

Så der tok du nok feil .

Nei, jeg har rett. For det første er det ikke en vitenskapelig seleksjon, uansett. Men problemet er at du fint kan stole på barnevernet, men allikevel innse at barnevernet umulig kan gjøre det som er best i ALLE tilfeller. Det tar ikke du høyde for i spm. stillingen.

Skrevet

Nei, jeg har rett. For det første er det ikke en vitenskapelig seleksjon, uansett. Men problemet er at du fint kan stole på barnevernet, men allikevel innse at barnevernet umulig kan gjøre det som er best i ALLE tilfeller. Det tar ikke du høyde for i spm. stillingen.

Enig. Man skal aldri si aldri, men man skal aldri si alltid heller. Selvsagt gjør barnevernsansatte feil, hvem gjør aldri feil? Det betyr ikke at de ikke prøver sitt beste og ikke gjør mye bra.

Skrevet

Dette er en spørreundersøkelse som går på holdningene til barnevernet , det er ikke en empirisk undersøkelse av hva som var objektivt best i et x antall saker .

Gjest margrit
Skrevet

Både og. I de fleste saker foretar de seg ikke all verden og mitt inntrykk er at de er redde for å bruke makten de faktisk har. De ivaretar ihvertfall foreldre, det skal være sikkert og visst.

Skrevet (endret)

Dette er en spørreundersøkelse som går på holdningene til barnevernet , det er ikke en empirisk undersøkelse av hva som var objektivt best i et x antall saker .

Så hva skal jeg nå svare på? Om jeg stoler på at barnevernet alltid gjør det som er best for barna, om motivasjonen deres, holdningen deres er å gjøre det som er best for barna, til hver og en av byråkratene, til de fleste byråkratene, osv? Det var en annen tråd hvor man kunne nevne hvem man så ned på. Jeg skrev ikke at jeg så ned på barnevernsarbeidere, men det betyr ikke at de ikke også kan konfrontere foreldre på en måte som gjør at man blir satt i en rettsløs situasjon, eller at de også omplasserer unger til institusjoner hvor de går fra narkoforeldre til narkoproblemunger.

Endret av Transmogrifier
Skrevet

Jeg stoler på at barnevernet, som helhet, alltid har som intensjon å gjøre det som er best for barnet.

Jeg stoler på at de aller, aller fleste som jobber i barnevernet deler denne holdningen.

Skrevet

Beklageligvis har jeg ikke det..

Føler de tar mye mer hensyn til foreldre enn barn.

Skrevet

De mener nok å ivareta barnets interesser, men det skjer vel at de bommer. Noen er nok vel ivrige i tjenesten og ris mer av egne prinsipper og syn på gode oppvekstvilkår enn av hva det enkelte barn trenger.

Skrevet

Jeg tror barnevernet generelt gjør sitt beste for at barnet skal få det så bra det kan ut ifra omstendighetene.

Skrevet

jeg tror vel de prøver å gjøre det beste for barnet, men vet godt at de ofte kan ha total skivebom også.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg stoler på at barnevernet, som helhet, alltid har som intensjon å gjøre det som er best for barnet.

Jeg stoler på at de aller, aller fleste som jobber i barnevernet deler denne holdningen.

Enig i denne.

Skrevet

Nei, jeg stoler overhodet ikke på barnevernet. Det er nok fordi jeg har levd tett innpå mennesker som er oppvokst med mor eller far som ruser seg eller er alkoholikere, og hvor barnevernet overhodet ikke har grepet inn. Dette til tross for at både mine egne foreldre, men også lærere etc har sagt i fra til barnevernet. Barnevernet gjorde overhodet ingenting for disse barna, som i dag er tildels ganske preget av sin oppvekst. Det gjør meg både forbanna og frustrert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...