AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Hei! Jeg lurer på om noen der ute vet hva slagt rettigheter jeg om min samboer har på NAV, vi har nettopp flyttet til et nytt sted, og nå har vi sosialpenger. Vi som er et samboer parr, så får vi bare 5000 i måneden,det er ikke rett. De mener at vi får dette fordi vi er nyinnflyttere. Enda vi har bodd her i 2 måneder. Hva er rett?
Gjest smoothie22 Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 jobbet dere ifjor? og over den grensa som er lavest hos nav? uten at jeg kommer på hva den er. hvis man slutter i en jobb, har man 2 mnd karantene før man kan få dagpenger. nå kjenner jeg ikke deres historie, kanskje du kunne skrevet litt mer?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 jobbet dere ifjor? og over den grensa som er lavest hos nav? uten at jeg kommer på hva den er. hvis man slutter i en jobb, har man 2 mnd karantene før man kan få dagpenger. nå kjenner jeg ikke deres historie, kanskje du kunne skrevet litt mer? Nei, vi jobbet ikke i fjor, samboer gikk på sykepenger et år pga sykiske problemer, jeg er arbeidssøker. Tror Man har rett på 8000-9000 da man er samboere, 4000 da man er alene.
Gjest smoothie22 Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 merkelig at dere bare får 5000 da, men er det kun fordi dere er nyinflyttede? jeg ville sjekket det opp med saksbehandler.. hva har dere av utgifter? om jeg kan spørre. dette tas jo inn i vurderingen...trodde jeg. og boutgifter? har dere søkt om bostøtte?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 merkelig at dere bare får 5000 da, men er det kun fordi dere er nyinflyttede? jeg ville sjekket det opp med saksbehandler.. hva har dere av utgifter? om jeg kan spørre. dette tas jo inn i vurderingen...trodde jeg. og boutgifter? har dere søkt om bostøtte? De sa det på NAV at vi fikk så lite fordi vi er nyinflyttere. Husleien er på 2800,- og strøm uten om. Bostøtte har vi ikke, da må vi prate med det NAV kontoret vi brukte før. Jeg er også gravid. Tror også det blir tatt inn under vurdering. Vi har ingen intekter uten om de 5000.
Gjest smoothie22 Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 da ville jeg pratet med det nav kontoret, samt sjekket rettigheter for når du får barnet. du får nok desverre ikke noe fasitsvar her inne, så jeg ville snakket med dem som har saken deres. en trist situasjon dere har havnet i der, men det er noe som skurrer når dere får så lite, så sjekk det opp lykke til! håper dere finner utav det!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 De sa det på NAV at vi fikk så lite fordi vi er nyinflyttere. Husleien er på 2800,- og strøm uten om. Bostøtte har vi ikke, da må vi prate med det NAV kontoret vi brukte før. Jeg er også gravid. Tror også det blir tatt inn under vurdering. Vi har ingen intekter uten om de 5000. Beklager; men her kommer det pepper: -Typen din er psykisk syk -Du er langtidsarbeidsledig -Dere leier hus, eier altså lite Og så skal dere sette et lite barn til verden midt i kaoset?? *Noen tenker bare ikke langt......*
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Beklager; men her kommer det pepper: -Typen din er psykisk syk -Du er langtidsarbeidsledig -Dere leier hus, eier altså lite Og så skal dere sette et lite barn til verden midt i kaoset?? *Noen tenker bare ikke langt......* Glemte å si at dere på toppen av det hele går på sosialen....
Sulosi Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Det er jo ikke nødvendig å rakke ned på TS, hun er sikkert smertelig klar over at å være gravid midt oppi dette ikke er en ideel situasjon. Dessuten kan det være mange årsaker til at hun ikke har jobb, eks er det bortimot umulig å få jobb når magen er voksende og man har lite kompetanse/jobberfaring å vise til. Psykiske problemer kan komme brått på og er ikke noe å skusle med, har selv fått store psykiske problemer pga mobbing på jobb. Til TS, ta kontakt med en annen saksbehanler og hør om det virkelig stemmer at dere bare skal ha 5000,. per mnd. Høres usannsynlig lite ut. Sosialkontoret (nav) her jeg bor gir 16.000,- for tre barn og en voksen, det inkluderer barnetrygd og bidrag evt bostøtte.
Gjest smoothie22 Skrevet 13. august 2010 #10 Skrevet 13. august 2010 helt enig, for noen skjer sånne ting uheldigvis på samme tid, og syns ikke man skal rakke ned. spesielt når man ikke kjenner menneskene man skriver slike ting til. skjerp deg!
Gjest Jack The Ripper Skrevet 13. august 2010 #11 Skrevet 13. august 2010 De sa det på NAV at vi fikk så lite fordi vi er nyinflyttere. Husleien er på 2800,- og strøm uten om. Bostøtte har vi ikke, da må vi prate med det NAV kontoret vi brukte før. Jeg er også gravid. Tror også det blir tatt inn under vurdering. Vi har ingen intekter uten om de 5000. Nå er jeg sikkert brutal, men hva har dere å tilby den stakkars ungen? Tviler ikke på at dere er loving parents, men man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dere ikke kan gi barnet et særlig bra tilbud med så lav inntekt som dere har. Prevansjon ville vært på sin plass, og å vente til man faktisk har annet enn luft og kjærlighet å tilby et stakkars barn!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 helt enig, for noen skjer sånne ting uheldigvis på samme tid, og syns ikke man skal rakke ned. spesielt når man ikke kjenner menneskene man skriver slike ting til. skjerp deg! På samme tid?? Du skriver at du har vært arbeidsledig i hele år (2010) og at du var arbeidsledig i fjor (2009). Du har en psykisk syk samboer. Dere går begge på sosialen. Dette er ikke å rakke ned; dette er realiteten av hva ditt liv er! Og da er det for meg helt uforståelig at du synes det er en god plan i bringe inn et barn i dette. Samtidig så spør du hva du kan "få" ekstra av sosialen fordi du venter et barn... Hello??
Sulosi Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 TS, alt ordner seg. Kanskje samboeren din kan ta et jobbretta kurs gjennom nav, da får han kursstønad og hjelp til å få jobb. Så får han samtidig opp selvtilitten ved å mestre og være sammen med andre.
Gjest smoothie22 Skrevet 13. august 2010 #14 Skrevet 13. august 2010 er ikke alle som planlegger graviditet da vettø, kan skje ved bruk av prevensjon også det.. virker jo som om du er vel opplyst om tema. har de sagt at dette var planlagt? også går du bare ut ifra det? tulling. lykke til ts!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #15 Skrevet 13. august 2010 Du bør virkelig gå drastisk til verks for å skaffe deg jobb, der er på ingen måte sånn at penene strømmer inn når du får barn. Å leve på luft og kjærlighet kan ingen. For sent å ta abort? dette er virkelig ikke tidspunktet for barn! Og attpåtil med en innstilling om at pengene skal komme fra Nav isteden for at du går ut og skaffer dem selv. Du bør skamme deg! Få deg jobb!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #16 Skrevet 14. august 2010 er ikke alle som planlegger graviditet da vettø, kan skje ved bruk av prevensjon også det.. virker jo som om du er vel opplyst om tema. har de sagt at dette var planlagt? også går du bare ut ifra det? tulling. lykke til ts! Er ikke alle som er opptatt av tegnsetting og store bokstaver, heller, ser jeg....
lady84 Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Herregud, er det rart det er krig i verden! Synes det strengt tatt er meget unødvendig å rakke ned på de som er litt svakere stillt her i verden. Det kan godt hende at de klarer å ta seg av babyen helt fint og gi den et godt liv bare de får riktig hjelp og støtte. Synes dere som absolutt skal rakka ned på TS her, skal være litt forsiktig. Det kunne like godt ha vært dere! Stemmer for at vi her inne heller skal prøve å støtte hverandre! Lykke til TS! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå