AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Da foreldrene min var unge, var det vanlig å få barn i 20-årene, dette var for 30-40 år siden. Jeg er snart 30, og jeg legger merke til at idag er det MEST vanlig å få barn i 30-årene. Er jo noen som får barn i 20 og 40 årene også. Tror dette er akseptabelt idag, siden man har bedre helse og er mer uavhengig enn i gamle, gamle dager. Alle jeg kjenner venter med å få barn til de er 30, kjenner noen få som fikk barn i 20-årene. Jeg er nok en av de som vil få barn i slutten av 30-årene, kanskje jeg vil være 40 også. Lever vi lenger enn før? For 30-40 år siden var det kanskje ikke akseptabelt å få barn kangt uti 30-årene?
FatallyYours Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 mulig det er slik innenfor din vennegjeng, men det er fortsatt vanligst i 20-årene. Her ser du kurven, fra Norsk fødselsregister http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:83043::0:5667:1:::0:0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Jeg har en venninne som fikk barn da hun var 22, det var ikke planlagt med de bestemte seg for å beholde barnet. Deretter ble fikk en annen venninne av meg barn da hun var 26, og det var planlagt. Så har jeg en venninne som fikk barn nå i vår, hun var 29. En annen venninne som også er 29 ble gravid i vår, så hun får barn til jul. Neste år blir resten 30, og da tenker jeg det er flere som vil bli gravide. Jeg føler meg helt utenfor. Jeg har ikke kjæreste, og barn er ikke det første jeg tenker nå siden jeg holder på å studere. Uansett, om jeg skal ha barn må jeg finne me en mann først. Kan jo ikke tvinge noen til å bli sammen med meg heller. Hvordan kan jeg bli like tiltrekkende som alle min venninner som har hatt kjæreste i årevis? Jeg har alltid vært singel, og tydeligvis ikke bra nok for noen - enda.
SummerJoy Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 (endret) Det har vel mer å gjøre med at det er vanligere å ta lengre utdannelse for kvinner idag. Helsen er nok den samme. Endret 13. august 2010 av SummerJoy
Tante M Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Går nok i syklus dette. Min bestemor var født i 1900 og hun fikk 6 barn etter at hun var over 30 -40. Hun hadde vært sammen med min bestefar lenge, men giftet seg ikke før hun var over 30. Det var harde tider og folk hadde dårlig råd. Menn reiste ofte ut for å jobbe, og det er vel det som er forklaringen eller noe sånt...Det var mange av hennes venninner som hadde et lignende livsløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå