Gå til innhold

hjelp... det klør!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

hver gang høsten og vinteren kommer, får jeg så innmari tørr hud på leggene, og klør som besatt. på det verste får jeg nesten ikke sove om nettene. ellers i året trenger jeg ikke smøre inn kroppen med krem i det hele tatt, og når den tørre huden har kommet bare etser og svir det mer når jeg tar på boylotion. noen som har opplevd noe lignende? (er også plaget med kuldeeksem, tåler ikke godt væromslag... og jeg som ellers er så glad i vinteren!!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja huden vil svi hvis den er sprukket og slikt, når du smører på krem.

Jeg kan ikke bruke HTH-bodylotion. Da brenner og svir det helt til jeg løper i dusjen og skyller av meg det igjen. Er det den du bruker?

Det du jo kan prøve på, er å smøre deg med olje på leggene, eller vaske deg med dusjolje. Jeg bruker dusjoljen fra Nivea, og den er god, huden tørker ikke ut heller :)

Siden huden din blir så tørr, ville jeg heller ha vært litt føre var, og smurt meg jevnlig. Jeg vil tro at det problemet ikke blir så ille da?

Skrevet

Bruk en fuktighetskrem helt uten vann, da vann tørker ut huden. Har i allefall hjulpet meg...

Skrevet

ok, skal prøve. takk for tips begge to. har prøvd alle mulige apotek-kremer uten parfyme osv...

Skrevet

Klin på Locobase eller Essex krem fra apoteket i tjukke lag (da mener jeg en centimeters lag utenpå huden altså) Rull leggene sine inn i plastfolie - tre ei strømpebukse/treningsbukse utenpå (eller noe annet varmt) og sov med det over natta om du kan.

Dagen etter, når alt har trekt inn har du babyhus! Garantert! Etter en slik kur ville jeg brukt babyolje (vanlig Natusan e.l.) i dusjen mens huden fremdeles er fuktig - det vil beskytte mot mer uttørring.

Suz :blunke:

Skrevet

Jeg får kuldeeksem på innsiden av lårene. Ser helt for jævlig ut! Har prøvd masse forskjellige kremer, men ingenting funker. Noen forslag?

Skrevet
Jeg får kuldeeksem på innsiden av lårene. Ser helt for jævlig ut! Har prøvd masse forskjellige kremer' date=' men ingenting funker. Noen forslag?[/quote']

Samme - fet krem. Jeg fikk eksem på innsiden av lårene og smurte (etter legens råd) med hydrokortisonkrem, men det gjorde bare huden tynnere og jeg ble ikke bedre. Så jeg ga det opp, kjøpte meg Essex fet krem og smurte ivei. Det myket opp skorper og styrket huden slik at eksemen ble borte :ler:

Suz

Skrevet

Jeg har prøvd både hydrokortison og fet krem (Apobase), hydrokortison funker til en viss grad men den kan man jo helst ikke bruke i lengre perioder. Apobase funker overhodet ikke. Ikke sånn Liopgel (eller hva det heter ) heller.

Skrevet
Jeg har prøvd både hydrokortison og fet krem (Apobase)' date=' hydrokortison funker til en viss grad men den kan man jo helst ikke bruke i lengre perioder. Apobase funker overhodet ikke. Ikke sånn Liopgel (eller hva det heter ) heller.[/quote']

Essex funker - ivertfall på meg - ikke hydrokortison!

Suz

Skrevet

Da skal jeg prøve det når kulda setter inn!

Fy søren det er mye stress med meg! Eksem, alergi, astma, migrene, munnsår når det blir kaldt, mellomblødninger. Tør ikke si alt dette til legen jeg, for da blir jeg vel innlagt for å være hypokondrer :)

Skrevet

Jeg har også veldig tøff hud, særlig på leggene. I tillegg har jeg atopisk eksem. Doktoren sier jeg skal bruke dusjolje hver gang jeg dusjer, og rød apobase. Dette fungerer veldig bra, og jeg er aldri tørr mer :D

Glemmer jeg kremen en dag, derimot, blir leggene mine helt hvite, så nå er jeg helt avhengig av kremen min.

Ikke får jeg no' særlig eksem på leggene mer heller :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...