Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en thomson boks som har fungert strålende før, men så tok mamma den med seg og prøvde den hos en annen og etter det så har den ikke fungert ordentlig. Nå er den ikke trådløs lenger, og jeg må bruke en sånn kabel (ethernet??) for å få internett på PCen.

Jeg har en sånn USBpinne som man skal sette i dataen for å installere det (tror jeg), men det hjelper ikke noe.

Hva er feilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er å resete den. Du finner en liten knapp bak rutern, du må bruke en penn for å gjøre d et.

Skrevet

Ja jeg prøvde det nå, men det hjalp ikke. Selve internettboksen lyser at den har internett. Men det dukker ikke opp på oversikten på PCen.

Skrevet

Dukker det opp noen andre trådløs nett på oversikten ?

har du prøvd å se om en annen pc klarer å finne den ?

Skrevet

Ja naboens trådløse kommer opp, men jeg kan jo ikke bruke deres siden ikke jeg har passord.

Har dessverre bare en PC, men en venninne prøvde med mobilen sin for å se om den dukket opp og da gjorde den ikke det.

Har forsøkt å finne supporttelefon til thomson, men finner ikke noe nummer.

Skrevet

da må du koble til ledningen og komme deg inn på firmwiren til rutern,

slik gjør du det :

Start – kjør – skriv cmd og trykk ok – skriv ipconfig og trykk enter.

Du vil da få opp en tekst som inneholder noe tilsvarende eksemplet under.

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

Connection-specific DNS Suffix . : xxxxxxxxxx

IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.31

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.

Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

192.168.1.31 er Ip-adressen til maskinen du jobber på. 192.168.1.1 er Ip-adressen til routeren din.

Start opp nettlesern. I adressefeltet skriver du 192.168.1.1 og trykker enter. Du vil da få opp en webside som vil spør etter brukernavn og passord. Vist du ikke vet hva det er kan du se i bruksanvisningen. Skulle du mot formodning ikke ha den tilgjengelig kan du prøve ett søk på Google. Noen routere har også notert ned brukernavn og passord på ett klistermerke på selve routeren.

Skrevet

wow takk!!

det står ikke passord/brukernavn i bruksanvisningen. på boksen står det model, rating, serial og mac alle etterfulgt av siffre.

prøver nå hvertfall!

Skrevet

ehm... tror jeg gjør noe feil...

Jeg forsøkte å skrive inn tallene fra linje en som het standard gateway under ethernet, dette var 9 siffer. Fikk bare opp at webområdet ikke kan vises..

Skrevet

forsøkte igjen nå, og fikk opp google søk med www.iplocationtools.com og www.ip-look-up.com osv.....

Skrevet

jeg finner virkelig ikke ut av dette, er det noen som vet hvor jeg skal ringe for hjelp?

Skrevet

er det ingen som har telefonnummer til support?? setter veldig stor pris på hjelp!

Skrevet

ehm... tror jeg gjør noe feil...

Jeg forsøkte å skrive inn tallene fra linje en som het standard gateway under ethernet, dette var 9 siffer. Fikk bare opp at webområdet ikke kan vises..

Hva var de to første siffergruppene? Du skriver det helt nøyaktig slik det står, uten å legge til noe som helst (f.eks. www) før eller etter?

Skrevet

ja... prøvd både med og uten punktum imellom siffrene. men jeg har jo uansett ikke noe brukernavn eller passord...

Skrevet

er det ingen som har telefonnummer til support?? setter veldig stor pris på hjelp!

Jammen kjære vakre vene, hvorfor kan du ikke slå det opp selv? Bruk telefonkatalogen eller google, det er litt vanskelig for oss når vi ikke engang vet hvilken leverandør du har.

Skrevet

jeg fant ikke noe i telefonkatalogen, og på google kommer det bare mye annet rart...

leverandør av hva? alt av internett utstyr fulgte med leiligheten da jeg kjøpte den, og de tidligere eierne sa at alt var kjøpt gjennom canal digital (som leverer internett). CD kan ikke hjelpe meg. De jeg har snakket med der aner ingenting. Han ene jeg snakket med visste ikke engang at CD leverer internett!

Skrevet

Har den Thomsonboksen din noe modellnummer?

Skrevet

Fantastisk! Tusen takk!!!

Under boksen står det: MODEL TCM420. hvis det var det du mente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...