Gjest Anonym nå Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg sliter veldig med at jeg bryr meg for mye om hva andre mener om meg, f.eks jeg kommenterte noe på FB til en gammel venninne av meg i dag, og plutselig så så jeg at hun hadde fjernet kommentaren. Da begynner jeg å gruble på hvorfor osv. Hvorfor kan ikke jeg bare gi f i hva andre mener og syns? Jeg bruker mye tid på dette, og er veldig følsom som person. Jeg vil rett og slett lære å trekke på skuldrene, smile og gå videre. Men hvordan gjør jeg det?
-milla j- Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg er som deg. Det gnager når jeg tenker tilbake på ting som har skjedd, men jeg må hele tiden øve meg på å gi slipp på det. Litt og litt går det bedre, men jeg kan ikke la meg selv tenke for mye på sånt for da er det gjort, liksom. Hvorfor sa jeg det til henne - tenk om hun reagerte sånn og sånn osv... Saken er jo den at jo mer vi grubler, jo verre blir det. Finn andre ting å bruke energien på og vit at det helt sikkert er du som tenker mest på sånt - hvis andre husker det i det hele tatt. Jeg har en venninne som alle synes er så kjekk og grei og hun takler alt og har stå-på-humør uansett og lar ingenting stoppe henne. Utad. Alene hjemme sliter hun med tankene like mye som oss andre, men hun mediterer dem bort, tar noen timers husarbeid med full musikk og har gitt meg råd om å gjøre det samme. Og det funker å la det ligge og gjøre andre ting og deretter vite at det er passè, fortid, det spiller ingen rolle, det var en bagatell. Var kommentaren vondt ment eller sagt, sårende eller noe sånt? Det har ikke nødvendigvis noe med deg å gjøre. Legg det bak deg og se fremover. Det krever øvelse, men jeg er et bevis på at det går an
Gjest gjest Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Jeg sliter veldig med at jeg bryr meg for mye om hva andre mener om meg, f.eks jeg kommenterte noe på FB til en gammel venninne av meg i dag, og plutselig så så jeg at hun hadde fjernet kommentaren. Da begynner jeg å gruble på hvorfor osv. Hvorfor kan ikke jeg bare gi f i hva andre mener og syns? Jeg bruker mye tid på dette, og er veldig følsom som person. Jeg vil rett og slett lære å trekke på skuldrene, smile og gå videre. Men hvordan gjør jeg det? Kanskje hun syntes kommetaren var av for privat karakter, så hun ikke ville at det skulle være synlig for andre og dermed fjernet den. Det er jo ikke alt to gamle venner deler som man vil dele med hele internett. Jeg synes ikke det er noe poeng å lære hvordan man ikke skal bry seg oim hva andre synes. da blir man komplett sosial idiot. man trenger noen antenner. men hvis du er for nærtagende, så kan du jo jobbe aktivt med å bedre din egen selvtillit. Prøv å tenke deg at det andre sier og gjør har med dem selv å gjøre og ikke med deg, og at du ikke har gjort noe galt. Mye man opplever handler om hva andre føler om seg selv og sin situasjon og ikke at de tenker kritisk om deg Uansett så er facebook et helt offentlig sted og man skal være forsiktg med hva man legger ut. Alle har forskjellige intimgrenser og noe du synes er greit kan være sensitivt for andre. Da har de rett til å slette det. Dersom du grubler, så spør henne heller om det var noe med kommetaren som kunne vært annerledes og vis deg positiv til å ta til deg det hun svarer. Da viser du at du bryr deg om hva hun føler noe hun sikkert vil sette pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå