Lalique Skrevet 1. oktober 2003 #1 Del Skrevet 1. oktober 2003 Burde vel egentlig legge dette på mat-forumet, men er litt engstelig for at noen skal bli lei matmaset mitt :oops: Har kjøpt marsipanpølse, med sjokoladetrekk og lurer på om noen vet hvor mange kaloritroll de har pr 100 gram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 1. oktober 2003 #2 Del Skrevet 1. oktober 2003 Vet ikke... Men min første tanke er :MASSE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. oktober 2003 #3 Del Skrevet 1. oktober 2003 Altfor mye! Men duverden så blid man blir av å spise noe så godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. oktober 2003 #4 Del Skrevet 1. oktober 2003 Selv om det er en del kalorier i marsipan, er det likevel ikke det verste snopet man spiser, det er jo faktisk mye sunt i mandler (dersom det er ordentlig marsipan da, ikke sånn som er mest sukker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. oktober 2003 #5 Del Skrevet 1. oktober 2003 Enig med alle! Marsipan er gedigne kaloribomber (også er det jo umulig å bare spise LITT det er vel strengt tatt det største problemet med marsipan ), men man blir i SÅ GODT HUMØR av spesielt de marsipanbrødene med lilla folie (gjerne et parr-tre stykker i slengen)! Også er mandler veldig sundt. Bla a for benbygningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 1. oktober 2003 Vet ikke... Men min første tanke er :MASSE!! Hehe Du har nok rett, men jeg bare MÅ ha det av og til likevel. Bare så dumt at jeg må vite hva den inneholder før jeg kan spise den, ellers spiser jeg altfor mange :oops: gal? jeg? neeeh..bare spiseforstyrret og feit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 1. oktober 2003 Også er mandler veldig sundt. Bla a for benbygningen mandler er også bra for kolesterolet og mitt kolesterol bør absolutt ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 1. oktober 2003 #8 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg leste noe en gang ved juletider, vet ikke om det stemmer, men marsipan skulle visst ikke være det værste du kunne spise av snacks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. oktober 2003 #9 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg leste noe en gang ved juletider' date=' vet ikke om det stemmer, men marsipan skulle visst ikke være det værste du kunne spise av snacks.[/quote'] Jammen det er kun med tanke på at man er redd for å bli tykk. Kombinasjonen fett + sukker = (mandler er jo ekstremt fett..) Men det er altså sundt å spise mandler pga andre ting, HURRA!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 1. oktober 2003 #10 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jammen, Embla, når hun spør om hvor mange kaloritroll det er per 100 g, går jeg utfra at hun er redd for å legge på seg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. oktober 2003 #11 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jammen' date=' Embla, når hun spør om hvor mange kaloritroll det er per 100 g, går jeg utfra at hun er redd for å legge på seg...?[/quote'] hehe, du er inne på noe der, Cruella :oops: (måte vel bare benytte anledningen til å forsvare at jeg og en liten femåring delte en økonomipakke med lilla marsipan brød i går :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 1. oktober 2003 #12 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hehe. Embla, du er litt søt når du unnskylder deg Til marsipanen! Det er 461 kcal per 100 g... altså ganske mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 1. oktober 2003 #13 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg husker heller ikke hvorfor - men godeste Fedon sier at hvis man først skal spise snop så er marsipan noe som er ok. Og snop må man jo ha !! :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. oktober 2003 #14 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ikkesant?! :D Snop måååå man ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. oktober 2003 #15 Del Skrevet 1. oktober 2003 .....og i butikken i dag hadde det kommet JULEMARSIPAN!!!!! :o :o :evil: Det er jo bare sååå godt med disse posene med maskinpan og sjokolade, og jeg synes det er skrekkelig praktisk at de bare er rundt jul og påske, men så kommer de NÅ??????? :x Jeg klarte å la være å kjøpe i dag, men hva med i morgen? hva med det kanskje???? hæ????? :evil: julemarsipan i oktober....... julemarsipan liksom... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 1. oktober 2003 #16 Del Skrevet 1. oktober 2003 julemarsipan i oktober....... julemarsipan liksom... :evil: Hehe.. til neste år får vi forlange å få julImarsipan i stedet for julEmarsipan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. oktober 2003 #17 Del Skrevet 1. oktober 2003 Juli-marsipan... Jepp! Hadde det vært tilgjengelig hele året så hadde jeg kanskje hatt lettere for å unngå å MÅTTE ha det, men sånne "sesong-varer" blir jeg bare såååå fristet av da! I julen skal man jo få kose seg litt, så julemarsipan er liksom litt "lov" for meg!! Men i OKTOBER????? Da blir det jo tre måneder med julemarsipan da?? kommer jo til å trille julen i møte!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det var nettopp julemarsipanen JEG oppdaget da jeg var i byen og handlet i dag Følte jeg var svært flink som bare kjøpte Én eneste pølse med sjokoladetrekk altså! Marsipan har mye fett, men av det "gode" fettet, hvis noe fett kan kalles "godt"..*kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er 461 kcal per 100 g... altså ganske mye! Takker Men er det for REN marsipan, eller med sjokoladetrekk? I min lille bibel (les:matvaretabellen) står det 450 kcal per 100 gram for marsipan og 480 kcal for marsipanbrød med sjokoladetrekk. Vet ikke helt om nidars pølser kommer under brød, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2003 #20 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ikkesant?! :D Snop måååå man ha Jepp, snop måååå man ha......!!!! Cruella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå